Gå til innhold

Nytt skjermkort - oppfyller dette kravene?


Anbefalte innlegg

Jeg egentlig ikke glad i ATI, men da nvidia ikke lengre selger noe særlig såvidt jeg kan jeg får jeg prøve meg..

 

Oppfyller dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579053

 

Disse kravene?

 

- Spille inn i nyere spill med høy grafikk på 1280*720 / 1920*1080 UTEN lagg

- Vil det være bra ut året til dette?

- Er det enkelt å bytte driver? har dårlig erfaring med det..

 

 

OG:

 

har E8500 @ 3,16 og 4GB ram ellers. Hva er lurest å oppgradere for å gi best ytelse til kravene?

 

Vet ikke tid jeg skal kjøpe nye ting, kan jo hende det kommer noe nytt snart, og jeg vil ha læreplass+inntekt helst før jeg kjøper noe, med mindre jeg er heldig til jul/bursdag.

 

Men.. er kortet ok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør det nok ikke.

Du må nok opp til 5870 eller kanskje så mye som 5970 for å oppfylle di kravene.

Eventuelt kan du vente på dyre og strømsugende GTX480 som kommer til Norge i April/Mai og er 5-15% bedre enn 5870

 

Når det gjelder prosessor og RAM holder det en stund til, til gaming. Men til neste år vil nok prosessoren henge etter

 

Når det gjelder driverene til ATI er de helt greie. Jeg kjøpte mitt 4870 i september 2008 og har hatt hver enste driver som kom ut etter det, har ikke hatt noen problemer.

 

Siden du ikke skal kjøpe på en stund kan det hende at ATIs 6000 serien har sett eller ser snart dagens lys så da kan du liksågodt vendte på dem ;)

Endret av aerandir92
Lenke til kommentar

Det der er budsjett-modellen beregna på gaming o.l. Mao ikkje det beste på markedet, men godt nok for dei fleste. Skal du kunne køyre alt på maks anbefalar eg HD 5870 eller 5850 istaden.

Nvidias Fermi kjem for salg om 3-4 veker, uvisst om dei vil klare å konkurrere med ATI.

 

Ang. driverar er det eit problem ATI har hatt så lenge eg kan hugse, med det er ikkje noko stort problem, berre sørg for å slette gamle driverar før du innstallerar nye.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ATI sine skjermkort vil droppe noe i pris nå GTX480 og GTX470 kommer den 26. Mars

og det pleier å synke gjevnt å trutt ettersom kortene blir eldre.

6000-serien kommer nok til å koste rundt det samme som 5000-serien gjorde med start, altså ca. 3200kr for 6870.

 

Prosessoren er fin til overklokking så det bør gå greit

 

Når det gjelder recording vet jeg ikke hvordan kravene til det er, men visst det ikke går med et 5970, verdens kraftigste skjermkort, så går det ikke med dagens skjermkort.

 

HValder foreslo 5850, det tror jeg er litt lite til dine krav, men kan jo hende det går.

Lett etter tester på nett og se hvilke resultater folk har fått med de forskjellige aktuelle kortene

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du absolutt gå for nVidia? Fermi kommer om en liten stund, men kommer til å koste like mye som et 5970, har samme TDP (Strømforbruk) som et dobbel GPU-kort og yte 40% dårligere enn 5970.

 

Det er ikke vits i å oppgradere for en liten stund når CPU allerede begynner å dra på årene. :)

Lenke til kommentar
Du må nok opp til 5870 eller kanskje så mye som 5970 for å oppfylle di kravene.

 

5870 kan jeg vere enig i ettersom jeg har det og kan spille de mest krevende spillene i 1650x1080 paa max(feks crysis paa very high og 4xaa) med god fps. Crysis er som kjent et av de mest krevende spillene, kun slaatt av Metro 2033, saavidt meg bekjent? Skrur du av overdrevent krevende DX11 effekter glir spillet glatt. Med andre ord, kj0r paa med 5870, du blir ikke skuffet ;)

Lenke til kommentar

Det vil være lenge til en 6xxx serie kommer fra ATI. Å anslå pris nå er hul i huet spør du meg. ATI/AMD vil måtte komme opp med en ny arkitektur for den serien, vanskelig å fastslå hvordan kostnadene vil bli for produksjonen osv osv.

 

Ville ventet til offisielle tester av GTX 470/480 kommer ut, og tatt valget mitt basert på det. Altså da enten nye GF100 (fermi) eller 5850/70. Husk at nvidia fermi er en helt ny arkitektur, kan sammenlignes med overgangen fra 7 til 8 serien fra nvidia for et par år siden.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...