FrozenFish Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Nå er ikke dette et spørsmål om kjæledyr så jeg beklager dette, men disse små krypene har begynt å finne veien inn gjennom ventiler og det irriterer. De ser ut som mikro armadilloer. Ca. 1 -1,5 cm lange. Går saaaaaakte over gulvet. Grå i farge. Noen som vet hva det kan være slags skapning? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Er det Skrukketroll du tenkjer på? Kallast armadillo-bug på engelsk . Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Skrukketroll? Edit: Bah, for sen. Jeg og min perfeksjonisme. Kalles noen ganger armadillo bug ja, men oftest så vidt jeg har sett kalles det woodlouse. Endret 18. mars 2010 av oyvjak Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Skrukketroll? Edit: Bah, for sen. Jeg og min perfeksjonisme. Kalles noen ganger armadillo bug ja, men oftest så vidt jeg har sett kalles det woodlouse. Legg merke til at eg sa kallast, eg påsto ikkje at det nødvendigvis var det korrekte namnet. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Skrukketroll? Edit: Bah, for sen. Jeg og min perfeksjonisme. Kalles noen ganger armadillo bug ja, men oftest så vidt jeg har sett kalles det woodlouse. Legg merke til at eg sa kallast, eg påsto ikkje at det nødvendigvis var det korrekte namnet. Legg merke til at jeg og sa kalles. Hva som er korrekt eller ikke kommer vel an på hvor du kommer fra. Forøvrig fascinerende dyr. Jeg tråkket på en i sokkelesten en gang, og den overlevde. Det kan også rapporteres indirekte at de smaker litt som reker om de kokes. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Skrukketroll? Edit: Bah, for sen. Jeg og min perfeksjonisme. Kalles noen ganger armadillo bug ja, men oftest så vidt jeg har sett kalles det woodlouse. Legg merke til at eg sa kallast, eg påsto ikkje at det nødvendigvis var det korrekte namnet. Legg merke til at jeg og sa kalles. Hva som er korrekt eller ikke kommer vel an på hvor du kommer fra. Forøvrig fascinerende dyr. Jeg tråkket på en i sokkelesten en gang, og den overlevde. Det kan også rapporteres indirekte at de smaker litt som reker om de kokes. Nja, du kom med ei bemerkning på utsagnet mitt, vanskeleg å tolke det som noko anna enn ein rettelse. Skrukketrollet har forøvrig, i følge wikipedia, ein søsterart med det latinske navnet "Armadillidiidae" . Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Jepp!Der var den lille røveren! Skrukketroll/Munkelus. Takker så mye for at dere tok dere tid til å hjelpe med dette... Nå er det bare å finne ut hvordan stoppe de... Eller la være, skal flytte snart Forhåpentligvis i et område uten skrukketroll Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Bor man i en kjeller så er det et MUST med netting på luftelukene. Ellers blir man plent nødt til å dele hjemmet sitt med andre skapninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå