Gå til innhold

Armadilloliknende insekt / kryp

Anbefalte innlegg

Nå er ikke dette et spørsmål om kjæledyr så jeg beklager dette, men disse små krypene har begynt å finne veien inn gjennom ventiler og det irriterer.

De ser ut som mikro armadilloer. Ca. 1 -1,5 cm lange. Går saaaaaakte over gulvet. Grå i farge. Noen som vet hva det kan være slags skapning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrukketroll?

Edit: Bah, for sen. Jeg og min perfeksjonisme. Kalles noen ganger armadillo bug ja, men oftest så vidt jeg har sett kalles det woodlouse.

Legg merke til at eg sa kallast, eg påsto ikkje at det nødvendigvis var det korrekte namnet.

Legg merke til at jeg og sa kalles. Hva som er korrekt eller ikke kommer vel an på hvor du kommer fra.

Forøvrig fascinerende dyr. Jeg tråkket på en i sokkelesten en gang, og den overlevde. Det kan også rapporteres indirekte at de smaker litt som reker om de kokes.

Lenke til kommentar

Skrukketroll?

Edit: Bah, for sen. Jeg og min perfeksjonisme. Kalles noen ganger armadillo bug ja, men oftest så vidt jeg har sett kalles det woodlouse.

Legg merke til at eg sa kallast, eg påsto ikkje at det nødvendigvis var det korrekte namnet.

Legg merke til at jeg og sa kalles. Hva som er korrekt eller ikke kommer vel an på hvor du kommer fra.

Forøvrig fascinerende dyr. Jeg tråkket på en i sokkelesten en gang, og den overlevde. Det kan også rapporteres indirekte at de smaker litt som reker om de kokes.

Nja, du kom med ei bemerkning på utsagnet mitt, vanskeleg å tolke det som noko anna enn ein rettelse.

Skrukketrollet har forøvrig, i følge wikipedia, ein søsterart med det latinske navnet "Armadillidiidae" ;).

Lenke til kommentar

Jepp!Der var den lille røveren! Skrukketroll/Munkelus. Takker så mye for at dere tok dere tid til å hjelpe med dette... Nå er det bare å finne ut hvordan stoppe de... Eller la være, skal flytte snart :) Forhåpentligvis i et område uten skrukketroll :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...