Gå til innhold

Noen som skjønner dialekta mi? Oversett stilen min!

Holten

Anbefalte innlegg

Å endelig er det offroadkjøring igjen! Mange biler som ser ut som de har gått på steroider i mange år, V8-ere som buldrer og smeller, eksos som dekker hele fila. Er det ikke flott? Det er lett å se at det er en sport for alle aldersgrupper, ungene står i en haug med sand og leger med de radiostyrte bilene sine, mødre som sitter samlet rundt et bord og drikker kaffe, og babler om alt mulig, strikking og baking.

Karene oppe i fjellsidene koser seg også. Biltrial er egentlig en krevende sport, om du har tenkt å vinne i alle fall. Det handler om å komme seg gjennom ei løype som består av 5 porter. Den som kommer seg gjennom, uten å komme borti sperrelinja, (dvs tape som viser hvor bred, og hvor løypa går), portene, rygge, velte, uten motorsopp osv., vinner! Det kan være lettere sagt enn gjort.

Plutselig hører vi et sinnsykt motorbrøl, av en V8-er på 450 "hester", jeg snur meg ... og ser at bilen er på vei opp en veldig bratt bakke, fronten holder på å løfte seg fra bakken. Alle jubler og roper, bilen balanserer på bakenden, fortsetter og ramler bakover etter en stund! Med et brak så velter bilen, legger seg på sida, ruller 5 ganger rundt før den slår hardt inn i et tre og motoren tar fyr!

Andre førere, funksjonærer, med brannslukningsapparat strømmer bort til bilen. Brannen slukkes og føreren får hjelp til å klatre ut. Føreren hever hendene og viser oss en "tommel-opp". Alle jubler forsiktig.

Da så jeg hvor farlig denne sporten kan være, men siden alle har 6-punktsbur, brannvegg mellom setene og bensintaken, kjøredresser som er laget for å tåle brann, så klarer de seg veldig bra. Blir litt skjelven ... både førere og tilskuere.

Resten av konkurransen blir gjennomført noen "velt", og alt går bra for de andre førerne. Vinnerne blit tildelt pokaler, og jeg håper bare på et nytt treff neste år.

Uten å kikke så kommer jeg ikke nærmere enn nordmøre. Greit å forstå egentlig.

Det va kjøle kjive skjæsa på sa kjisen der. :wee:

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...