Holten Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Hehe, dette kan bli morro Hvis noen tørr da, men prøv! Oversett til bokmål! Here it is/Her e'n : Åh, ennjdele e d offroadkjøring igjæn! Mykju bila så sjer ut så dæm ha gått på steroida i maaang år, V8’era så buljdra å smellj, æksos så dekkje hæle kjørefeljte! E d kje fint? D e lett å sjå att d e æn sport færr allj alljdersgruppånj, onganj står ti æn sanjdonga å lekje me radiostyrtbilanj sin, mødre så sittj samla ronjt ettj bor å drekk kaffe å babbla om aljt mule slags teng, strekking å baking.. Karranj e oppi fjelljsiånj å kosa se! Biltrial e egentle æn krævanjes sport, om du ha tænkt å vonnje alljfallj! D hannjla om å kåm se jønnå æi læp så e oppbøgd tå 5 porta, denj så kjæm se jønnå utn å tak borti spærrinja, (dvs teip så vise karr bræi, å karr læpå går), portanj, røgg, veljt, utn motorstopp å så viar, vinnj! Å d kanj værra lettar sakt hæll jort. Plutsele hørre vi ettj sinnsykt motorbrøl, tå æn V8’er på 450 hæst, e snu me....å sjer att biln e på tur opp æn kjøle bratt bakka, å frontn hellj på å letta. Allj jubla å ropa, biln balansere på bakennjinj, å fortsætt å dætt attåver ette æi lita stynnj! Me ettj brak så veljta biln,å lægg se på siå, rollja 5 gång ironjt færre’n sle hardt innji ettj tre, å motorn fatta ti. Annjere førara, funksjonæra, me brannjslåkningsapparat strømma te bortåt biln! Brannj bli slækt, å førarn får hjælp te å klatter ut tå blin. Førarn hæva hennj å vise åss æn ”tommel-opp”. Allj jubla færrsjekti. Da såg e karr falinj na sportn her kanj værra, men sia allj he 6-ponktsbur, brannjvægg imylljå sæta, å bænsintankjen, å kjøredressa så e lagga færr å tålla brannj, så klara dæm se kjøøle gått. Bli litt skjælvinj...både førera å teskuera! Ræstn tå konkurannjsinj bli folljført me æn nåre veljt, og aljt går bra færr sa annjer føraranj! Vinnjaranj bli utdælt pokala, å e håpa bærre på ettj nyttj træff næste år! See'menå? :!: Endret 18. mars 2010 av Holten Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Dialekt er ikke tilatt på forumet. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Tja, dette er jo en stil! Og det ligger under Offtopic -> Humor...vil tro noen ser litt humor i den dialekta her Så, take a chill-pill Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 piece of cake, indre sogn er verre. Dog så kan vi nordlendinger forstå de fleste dialektene ganske greit:cool: Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 piece of cake, indre sogn er verre. Dog så kan vi nordlendinger forstå de fleste dialektene ganske greit:cool: Yup. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Dialekt er ikke tilatt på forumet. I dette tilfelle går topicen på kunnskaper om dialekten(-r) og dermed er dialekten en del av diskusjonsgrunnlag. Dialekter tillates i denne tråden. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Få dialekter som er så langt uti buskaset at ein ikkje kan forstå/tolke dei. Unntaksvis opplever eg at folk eg kjenner frå Oslo-området har større problemer. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 100% namdalsdialekt er totalt uforståelig. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Er det helt feil å anta at du har en sterk nordmørs-dialekt, som tendenserer mot Trøndelag? Tenker særlig på Surnadals-området ... Edit: Kikka på profilen din nå, jaggu hadde jeg rett! Endret 18. mars 2010 av OML Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Jeg tenker trådstarter er i fra Helgeland kanskje?. Kan stekke meg til Nord-Trøndelag. Men er rimelig sikker på Helgeland/Brønnøysund. De snakker i allefall omtrendt slik der (hvis jeg greide å sette rette lyder på bokstavene). Edit: Det så ut til at jeg tok feil. Uansett så er det i mitt øymed lettere å forstå vestlandsdialekter skriftlig enn muntlig. Det verste jeg kan bli utsatt for er å bli sendt ombord i en fiskebåt fra Sogn. Endret 18. mars 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Ga opp etter 5 ord. Dialekt skal snakkes, ikke skrives. Får vondt inni meg når jeg ser folk avviker fra bokmål/nynorsk. Endret 18. mars 2010 av Skurupu Lenke til kommentar
Holten Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 OML: Hvor bor du? Siden du viste eksakt hvor jeg bodde? Men veeldig bra gjetta Skurupu: Hehe, jeg missliker også folk som skriver dialekt på forum! Så jeg er helt enig, men dette var egentlig bare et lite innfall jeg fikk i å sjekke hvor vanskelig dialekten min egentlig er! Plana var egentlig at folk skulle skrive om stilen til bokmål og legge inn her så jeg fikk meg en god latter! :!: Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Syntes ikke den var så vanskelig jeg. Dog å skrive over hele orker jeg ikke nå for skal snart ut. Men er jo bare å si ordene rett ut som de er skrivd så skjønner man den jo. På et annet forum jeg er er det enn skriv på dialekta di tråd, egentlig ganske morro ettersom noen ord blir misforstått.. Som f.eks den evige debatten om måke/måse/måge Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Kan ikke være annet enn Surnadalen Hadde gjetta det sjøl også hadde jeg bare sett tråden før Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Oversatte de to første paragrafene, men så fikk jeg hodepine. Skulle gjerne lagt ut arbeidet mitt, hadde jeg bare ikke vært opptatt av å lukke vinduet så fort som over hodet mulig. Ble jo helt ør i toppelokket bare av å se på teksten, jeg. Endret 19. mars 2010 av Kataton Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg prøver å oversette første avsnitt. Åh, endelig er det offroadkjøring igjen! Mye biler så det ser ut så dem har gått på steroider i mange år, v8'ere som buldrer og smeller. Eksesos som dekker hele kjørefeltet! Er det ikke fint? Det er lett å se at det er en sport for alle aldersgrupper, ungene står i en sanddynge(?) å leker med de radiostyrte bilene sine, mødre sitter rundt et bord å drikker kaffe, å babler om alle mulige ting, strikking og baking. Wild try. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 10 poeng til mr.Sk!ippy Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Er det juks om jeg kommer derifra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå