Gibos Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei Jeg trenger hjelp til å skaffe SATA drivere til mitt gamle MSI K7N2 hovedkort. Jeg har prøvd div drivere fra nettet uten at det har hjulpet noe som helst. Når jeg tenker tilbake husker jeg at det også var er problem den gangen jeg la inn win xp på det for en evighet siden. Jeg vet hovedkortet er ok, formatertet en xp partisjon på den før jeg begynte med dette her(full av virus så det var beste løsning) Maskinen brukes av min mor så det holder plenty dersom jeg kan få disse driverene som jeg må legge inn i oppstarten til å virke. Kan noen hjelpe meg med dette her? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) En del hovedkort kan kjøre i såkalt ACHI modus som gjør att du slipper å bruke drivere, ettersom dette er ett eldre hovedkort ble jeg mer i tvil, men du kan gå i BIOS og se deg rundt etter om du finner meny for harddisken, og se om du finner en verdi RAID-mode eller lignende og endre denne til AHCI-mode eller IDE. SATA Driver for diskett: sata raid floppy Endret 18. mars 2010 av brgr Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Nei det er for gammelt til det, har nok sett etter skal du vite Kan prøve de driverne du liker til, men de virker mistenkelig lik ut de jeg har prøvd før Lenke til kommentar
atlef Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Stikk innom nForcersHQ. Her burde du finne informasjon om ditt hovedkort som har et nVidia nForce chipset. atlef. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Maskinen brukes av min mor så det holder plenty dersom jeg kan få disse driverene som jeg må legge inn i oppstarten til å virke. Du trenger Sata-driver fordi moren din skal kjøre Raid med fler harddisker eller? Husker ikke helt med Socket A, men du trenger vel ikke Sata-driver hvis du lar Bios stå på Ide-mode? (og ikke skal kjøre Raid) Har du problem med Sata disk, er det muligens fordi disken du prøver er SATA 2.0 (SATA 3Gb/s), mens gamle hk'ene kun støtter SATA 1.0 (SATA 1.5Gb/s) I såfall er det ofte en jumper som kan plasseres bak på disken for at den skal bli kompatibel/kjøre som Sata 1.0 Endret 18. mars 2010 av Mekkus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå