Gå til innhold

SATA drivere til MSI K7N2 (gammlet hk)

Gibos

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger hjelp til å skaffe SATA drivere til mitt gamle MSI K7N2 hovedkort. Jeg har prøvd div drivere fra nettet uten at det har hjulpet noe som helst.

Når jeg tenker tilbake husker jeg at det også var er problem den gangen jeg la inn win xp på det for en evighet siden. Jeg vet hovedkortet er ok, formatertet en xp partisjon på den før jeg begynte med dette her(full av virus så det var beste løsning)

Maskinen brukes av min mor så det holder plenty dersom jeg kan få disse driverene som jeg må legge inn i oppstarten til å virke.

Kan noen hjelpe meg med dette her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del hovedkort kan kjøre i såkalt ACHI modus som gjør att du slipper å bruke drivere, ettersom dette er ett eldre hovedkort ble jeg mer i tvil, men du kan gå i BIOS og se deg rundt etter om du finner meny for harddisken, og se om du finner en verdi RAID-mode eller lignende og endre denne til AHCI-mode eller IDE.:)

SATA Driver for diskett:

sata raid floppy

Endret av brgr
Lenke til kommentar

Maskinen brukes av min mor så det holder plenty dersom jeg kan få disse driverene som jeg må legge inn i oppstarten til å virke.

Du trenger Sata-driver fordi moren din skal kjøre Raid med fler harddisker eller?

Husker ikke helt med Socket A, men du trenger vel ikke Sata-driver hvis du lar Bios stå på Ide-mode? (og ikke skal kjøre Raid)

Har du problem med Sata disk, er det muligens fordi disken du prøver er SATA 2.0 (SATA 3Gb/s), mens gamle hk'ene kun støtter SATA 1.0 (SATA 1.5Gb/s) I såfall er det ofte en jumper som kan plasseres bak på disken for at den skal bli kompatibel/kjøre som Sata 1.0

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...