Stany Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Problemet er at trådløseruteren nekter "nye" datamaskiner å koble seg til. Som oftest er det kun mulig å være koblet til ruteren med en pc..Mistenker at det kan ha noe med at den ikke leverer ut ip-adresser? men jeg er såpass fersk på dette at jeg ikke vet hvordan dette skal testes. Om en "ny" pc kobler seg til, forblir denne pc`n koblet til lokalt, men ikke på internett. Når jeg pinger ruteren, så har jeg ingen tap.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei, beskriv hva du tenker på nekter å koble til. Hvilken ruter har du? Med nekter å koble til vil jeg si att du får en melding når du prøver å koble til att det stått "Kan ikke koble til" eller noe lignende. Hvis du går innpå ruteren og ser om DHCP instillinger er aktrivert og om det er nok IP adresser i DHCP-rangen. Eksempel: DHCP-Start 10.0.0.5 DHCP-End 10.0.0.8 = IP Range til 3 maskiner Om det kommer opp kan ikke koble til vil jeg be deg prøve å endre kryptering på den, til WPA-PSK TKIP. Denne modusen støtter flerparten av enheter. Mvh Birger Lenke til kommentar
Stany Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Beklager lite informasjon.. Jeg har en Thomson modem og D-link trådløs router. Man blir koblet til, men inget internett. Når jeg prøver å gå inn på routeren med standard ip`en, havner jeg automatisk til thomson modemet sin konfigurasjonsside,hvor jeg får gjort svært lite. Hvordan kan jeg komme meg inn på D-link routeren? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Her virker det som det er noe feil, eller IP konflikt. Hvordan har du koblet dette opp? Satt DLinken opp som aksesspunkt? Koble DLinken fra alt annet enn din maskin med kabel. Se om du får IP adresse nå. Se nå om du kan gå til konfigurasjonssiden til DLinken. Lenke til kommentar
Stany Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Supert! Da var jeg inne på routeren. Men hva nå? Jeg greier ikke å finne det du skrev i første post.. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det ligger sansynligvis under LAN instillinger. Du kan prøve å bare resette ruteren til fabrikk instillinger? Lenke til kommentar
Stany Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Hei igjen. Problemet løste seg ved resette til fabrikk instillingene:) Takker for hjelp brgr! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå