genuine Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei Jeg har kjøpt meg et Samsung 50" plasma med nettverk og usb tilkobling. Ønsker derfor å rippe DVD samlingen min på ca 200 filmer slik at jeg kan ha den på harddisk koblet rett i tv'en eller via nettverk. Har prøvd meg frem med Handbrake da tv støtter MKV, men det viser seg da at det ikke er mulig å spole. Synes også Handbrake var tungvindt å bruke på anamorpic filmer (Svart strek oppe og nede) da en må stille dette inn for hver gang om en ikke vil ha det strukket. Avi(DivX og Xvid) ser ut til å fungere greit på tv'en med tanke på spoling. Lurer derfor på om det er ett enkelt program der ute jeg får rippet til avi. Fint om det er mulig å legge til tekst også. (Burned in) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Itpro har en Guide her: ITPRO. Det sistnevnte programmet i Guiden kan rippe til alle ønskede fil-format håper det var til hjelp Endret 18. mars 2010 av Slettet-8rOh9Y6a Lenke til kommentar
genuine Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Takker. Prøver dette ut. Hadde håpet det var ett enklere program til dette. Sett inn Dvd. Velg video fil, audio og sub. Rip. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Takker. Prøver dette ut. Hadde håpet det var ett enklere program til dette. Sett inn Dvd. Velg video fil, audio og sub. Rip. Hehe. Er litt innviklet ja finnes sikkert noen enklere måter. I hvertfall denne måten jeg gjør det på Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg er i en tilnærmet lik situasjon som deg, men jeg ønsket meg x264 i MKV-containeren med soft subtitles og flere lydspor i en enkelt operasjon. Etter mye prøving og feiling med ulike løsninger kom jeg over programmet Xvid4PSP. Ikke la deg lure av navnet, dette er et ganske kraftig program som vil la deg konvertere filmene til Xvid i AVI-containeren med hard subtitles og lyd i ønsket format. Jeg ville dog undersøkt hvorfor spoling ikke fungerer og sett om det er noe du kan gjøre for å ordne det, da x264 i MKV vil gi deg bedre bilde/lavere filstørrelse og eventuelt soft subtitles og felere lydspor i samme container. Lenke til kommentar
genuine Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Takker for svar. Fant det jeg var ute etter. Xilisoft dvvd Ripper Ultimate. Ripper Dvd rett til ønsket format. Genialt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå