Kasp0me Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei. Vet ikke helt hva jeg skal kalle tittelen men håper det ble riktig. Saken er at jeg skal bestille meg min egen ADSL. Familien har sin egen ADSL som de laster ned på hele tiden, jeg er mildt sagt "drittlei" av å ha høy ping på spillene mine pga dette. Kan jeg ha min egen internett siden av familien sin? Dvs dobbelt opp med modemer etc. Eller må jeg legge inn ny bredbåndskabel (eller hva som må gjøres)? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Edit: Endret 17. mars 2010 av War Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hvis det er ledig kapasitet, så går det an å legge opp ekstra linje. Du får bare ringe og høre. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Du kan jo sette opp QOS hvis routeren din støtter dette, evt kjøpe en ny router som har QOS støtte. Netgear WNDR3700 eller Linksys WRT610N er gode kandidater, de støtter også dual band slik at du hvis du kjører trådløst kan sette opp ditt eget N nett og la de andre padle rundt på G nettet. Og du kan sette opp QOS slik at du får en garantert del av den tilgjengelige båndbredden i spill. Hvor stor hastighet har dere på linja pr idag? Endel nye routere vil automatisk strype inn på fildelingstrafikk hvis du aktiverer QOS, slik at vanlig nettverkstrafikk får førstepri. Jeg mener at D-Link Dir655 gjør dette. Da slipper du å sette opp egne regler i QOS hvis du syns det blir for teknisk. WNDR3700 har også en slik ferdig regel for normal internet trafikk og den har ferdige regler for Counterstrike, Wow, Quake,Unreal Tournament, Everquest og Age of Empiree. Men du kan lage nye regler for hvilke spill du ønsker. WNDR3700 kan også settes opp til å prioritere trafikk til enkelte pc'r på lan'et, du kan f.eks legge inn ditt nettverkskort mac adresse og sette at trafikk fra den mac adressen skal få høy, middels eller lav prioritet. Endret 18. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Du kan jo sette opp QOS hvis routeren din støtter dette, evt kjøpe en ny router som har QOS støtte. Netgear WNDR3700 eller Linksys WRT610N er gode kandidater, de støtter også dual band slik at du hvis du kjører trådløst kan sette opp ditt eget N nett og la de andre padle rundt på G nettet. Og du kan sette opp QOS slik at du får en garantert del av den tilgjengelige båndbredden i spill. Hvor stor hastighet har dere på linja pr idag? Endel nye routere vil automatisk strype inn på fildelingstrafikk hvis du aktiverer QOS, slik at vanlig nettverkstrafikk får førstepri. Jeg mener at D-Link Dir655 gjør dette. Da slipper du å sette opp egne regler i QOS hvis du syns det blir for teknisk. WNDR3700 har også en slik ferdig regel for normal internet trafikk og den har ferdige regler for Counterstrike, Wow, Quake,Unreal Tournament, Everquest og Age of Empiree. Men du kan lage nye regler for hvilke spill du ønsker. WNDR3700 kan også settes opp til å prioritere trafikk til enkelte pc'r på lan'et, du kan f.eks legge inn ditt nettverkskort mac adresse og sette at trafikk fra den mac adressen skal få høy, middels eller lav prioritet. Det er på 2,3 mb. Ingenting rettere sagt. Lurte på om jeg skulle kjøpt meg mitt eget nettverk, men jeg vil ha Telenor sitt mens familien har Tele2. Ser at det er 2 utganger fra veggen. Vet ikke om dette hjelper? Altså 2 stk lanutganger fra en socket i veggen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Du kan jo sette opp QOS hvis routeren din støtter dette, evt kjøpe en ny router som har QOS støtte. Netgear WNDR3700 eller Linksys WRT610N er gode kandidater, de støtter også dual band slik at du hvis du kjører trådløst kan sette opp ditt eget N nett og la de andre padle rundt på G nettet. Og du kan sette opp QOS slik at du får en garantert del av den tilgjengelige båndbredden i spill. Hvor stor hastighet har dere på linja pr idag? Endel nye routere vil automatisk strype inn på fildelingstrafikk hvis du aktiverer QOS, slik at vanlig nettverkstrafikk får førstepri. Jeg mener at D-Link Dir655 gjør dette. Da slipper du å sette opp egne regler i QOS hvis du syns det blir for teknisk. WNDR3700 har også en slik ferdig regel for normal internet trafikk og den har ferdige regler for Counterstrike, Wow, Quake,Unreal Tournament, Everquest og Age of Empiree. Men du kan lage nye regler for hvilke spill du ønsker. WNDR3700 kan også settes opp til å prioritere trafikk til enkelte pc'r på lan'et, du kan f.eks legge inn ditt nettverkskort mac adresse og sette at trafikk fra den mac adressen skal få høy, middels eller lav prioritet. Det er på 2,3 mb. Ingenting rettere sagt. Lurte på om jeg skulle kjøpt meg mitt eget nettverk, men jeg vil ha Telenor sitt mens familien har Tele2. Ser at det er 2 utganger fra veggen. Vet ikke om dette hjelper? Altså 2 stk lanutganger fra en socket i veggen. Det må da være lettere og billigere og oppgradere den eksisterende linja til f.eks 6mb og sette opp en router med qos. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå