Gå til innhold

Alt crasjer, ALT CRASJER !!!

Pirka

Anbefalte innlegg

:x

Jeg har oppdatert min gamle pc som har kjørt 100% Problem fritt i 2 år.

Abit KG-7 Raid

Duron 900 Mhz

2x256MB DDR RAM 266 Mhz Kingston

GF 4MX 440 64MB DDR

IBM 40 GB 7200 RPM 2MB

IBM 60 GB 7200 RPM 2MB

Sound Blaster Live Platinium

Win XP PRO

Jeg lasta ned nyeste bios til HK ( Gamle støtta kun 1,33Ghz ) og no kan det kjøres op til XP 2200

Etter å ha kjøpt nye ting min maskin ser ut :-)

Abit KG-7 Raid

AMD XP 2000

2x256MB DDR RAM 266Mhz Kingston+512MB DDR RAM 266MhzTwinMoms

GF 4MX 440 64MB DDR

2xWD 120GB 7200 RPM 8MB RAID 0

80 GB WD 7200 RPM 8MB

Sound Blaster Live Platinium

Win XP PRO

Etter å ha instalert ny prcessor, mine og hardisker har jeg laget RAID 0

od delt den i to partisjoner på 112GB Hver instalerte jeg min WinXP.

Ok oppstart WOW !!! Det starter opp døds raskt, 22 sekund fra du trykker på POWER til du er inne i WindowsEn, cool !!! Tenkte jeg.

Men min stor glede forsvant ganske rask.

Etter å ha instalert alt ( DivX, Direct X9, Service Pack 1, Java, alle de nødvendige oppgraderinger til windows + Media player 9 osv ...

- ... ??? SÅ får jeg etter hvert meldinger om kritiske feil som oppstå på maskinen min ... Både i Internet EXplprer, Media Player, ved å avspile DivX og alle andre video formater, Windows Explorer ...

ALT !!! ALT !!! Crasjer etter någen minnut eller hvis jeg starter noe nytt.

AAA !!! Jeg klikker i hodet !!! &%"#&¤&%!"

Hva som er galt !!!???

Jeg har Defragmentert, sjekka for feil på HDD, ingien feil i Hardware Manager ... ? Hva ... hva er galt ?

Processor ? Raid ? Jeg kjørte raid både 2HDD på ein IDE og hver for seg, SAMME DET, crasjer likevel !!!

Jeg får ikke spile RA 2, får at etter hvert det er feil som oppstår, samme med Generals og i Postal 2 kommer jeg kun til menyen så er det Fattal ERROR og mange 0000 000 ... ????

Det skjer og at jeg får en blå skjerm med hvit text på så går maskinen i reboot, og etter på i windowsen får jeg melding om at systemet er Restore from a critical error eller feil ...

Hva som kan gjøres ? Hjelp meg noen ! jeg vil On-Line med min Generals ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å bytte ut rammen, ofte det som er problemet når slikt som dette skjer

Greit, jeg har tatt vek den ny kjøpte 512MB DDR 2100 Brikke.

Så starta jeg maskin med mine to gamle 256 DDR 2100 Kingston brikker ... Og ja !!! Det funker 110% Stabilt og spil som RA 2, Generals og Postal 2 ikke lenger crasjer etter to-fem sekund med spill.

Probleme er hva som feiler den nye 512MB Brikke ?

Det er jo samme hastighet ( 266 Mhz ) alle tre brikker er CL 2.5 ...

Hva er galt ?

Jeg instalerte den nye brikke i den ene og etterpå i den andre ledige DIMM Sporet - Hjelper ikke. Det ser ut som det ikke går ann å bruke denne TwinMOS mine brikke.

De 2 gamle er av Kingston merke, skal jeg kjøppe 512MB DDR av Kingston da ?

Lenke til kommentar
prøv å bytte ut rammen, ofte det som er problemet når slikt som dette skjer

Greit, jeg har tatt vek den ny kjøpte 512MB DDR 2100 Brikke.

Så starta jeg maskin med mine to gamle 256 DDR 2100 Kingston brikker ... Og ja !!! Det funker 110% Stabilt og spil som RA 2, Generals og Postal 2 ikke lenger crasjer etter to-fem sekund med spill.

Probleme er hva som feiler den nye 512MB Brikke ?

Det er jo samme hastighet ( 266 Mhz ) alle tre brikker er CL 2.5 ...

Hva er galt ?

Jeg instalerte den nye brikke i den ene og etterpå i den andre ledige DIMM Sporet - Hjelper ikke. Det ser ut som det ikke går ann å bruke denne TwinMOS mine brikke.

De 2 gamle er av Kingston merke, skal jeg kjøppe 512MB DDR av Kingston da ?

Går vel ann å bruke Twinmos brikka, men det er lite lurt å blandre 2 merker ram. Det er anbefalt at du bruker samme merke når det gjelder flere minnebrikker.

Lenke til kommentar

er sikker på at det er kompabilitets problemer

forskjellige merker av og til samme merke går ikke alltid overens

sjekk om hk støtter singelside ram og dobbelside ram og evnt hvilken rekkefølge dem bør være i.

enkelte hk må oxo ha reg ram når dem setter i den siste sloten

funker allt ok med 1 stk 512 brikke eller 2 x 256 så er det garantert at dem ikke går sammen

Lenke til kommentar

Ingen som tror at RAM-brikken rett og slett kan være defekt? Fikk en slik brikke en gang, og alt kræsjet. Sendte den inn, og fikk ny. Alt fungerte glimrende. I PC'en jeg nå sitter på(serveren min) har 1GB PC2700 DDR-SDRAM. Det er 2x 256MB GeiL og 1x 512MB TwinMOS, og det fungerer aldeles utmerket. Tror de aller fleste Athlon-hovedkort støtter dobbelsidige RAM-moduler i alle slot. Dette burde stå i manualen til hovedkortet ditt, det gjorde det i allefall i min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...