Pirka Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 :x Jeg har oppdatert min gamle pc som har kjørt 100% Problem fritt i 2 år. Abit KG-7 Raid Duron 900 Mhz 2x256MB DDR RAM 266 Mhz Kingston GF 4MX 440 64MB DDR IBM 40 GB 7200 RPM 2MB IBM 60 GB 7200 RPM 2MB Sound Blaster Live Platinium Win XP PRO Jeg lasta ned nyeste bios til HK ( Gamle støtta kun 1,33Ghz ) og no kan det kjøres op til XP 2200 Etter å ha kjøpt nye ting min maskin ser ut :-) Abit KG-7 Raid AMD XP 2000 2x256MB DDR RAM 266Mhz Kingston+512MB DDR RAM 266MhzTwinMoms GF 4MX 440 64MB DDR 2xWD 120GB 7200 RPM 8MB RAID 0 80 GB WD 7200 RPM 8MB Sound Blaster Live Platinium Win XP PRO Etter å ha instalert ny prcessor, mine og hardisker har jeg laget RAID 0 od delt den i to partisjoner på 112GB Hver instalerte jeg min WinXP. Ok oppstart WOW !!! Det starter opp døds raskt, 22 sekund fra du trykker på POWER til du er inne i WindowsEn, cool !!! Tenkte jeg. Men min stor glede forsvant ganske rask. Etter å ha instalert alt ( DivX, Direct X9, Service Pack 1, Java, alle de nødvendige oppgraderinger til windows + Media player 9 osv ... - ... ??? SÅ får jeg etter hvert meldinger om kritiske feil som oppstå på maskinen min ... Både i Internet EXplprer, Media Player, ved å avspile DivX og alle andre video formater, Windows Explorer ... ALT !!! ALT !!! Crasjer etter någen minnut eller hvis jeg starter noe nytt. AAA !!! Jeg klikker i hodet !!! &%"#&¤&%!" Hva som er galt !!!??? Jeg har Defragmentert, sjekka for feil på HDD, ingien feil i Hardware Manager ... ? Hva ... hva er galt ? Processor ? Raid ? Jeg kjørte raid både 2HDD på ein IDE og hver for seg, SAMME DET, crasjer likevel !!! Jeg får ikke spile RA 2, får at etter hvert det er feil som oppstår, samme med Generals og i Postal 2 kommer jeg kun til menyen så er det Fattal ERROR og mange 0000 000 ... ???? Det skjer og at jeg får en blå skjerm med hvit text på så går maskinen i reboot, og etter på i windowsen får jeg melding om at systemet er Restore from a critical error eller feil ... Hva som kan gjøres ? Hjelp meg noen ! jeg vil On-Line med min Generals ... Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Du trenger ikke poste det 2 ganger... Edit: 3 ganger.... Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 prøv å bytte ut rammen, ofte det som er problemet når slikt som dette skjer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Tredobbel posting er IKKE tillat Lenke til kommentar
jokki Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hva som kan gjøresAlle balltre burde blitt plasert langt vekke i fra deg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Oppgradert masse, men hva med PSU? Antagelig er det gamle for lite. Lenke til kommentar
A_K Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 prova med att ta ur ditt nya minne. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 prova med att ta ur ditt nya minne. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Sånne problemer er i nesten 90% av tilfellene forårsaket av en driver, men det er også en del som har problemer med DirectX 9. Lenke til kommentar
varebil Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 mx kortene har ikke støtte for dx9 uansett, så hvorfor legge det inn ? Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 prøv å bytte ut rammen, ofte det som er problemet når slikt som dette skjer Greit, jeg har tatt vek den ny kjøpte 512MB DDR 2100 Brikke. Så starta jeg maskin med mine to gamle 256 DDR 2100 Kingston brikker ... Og ja !!! Det funker 110% Stabilt og spil som RA 2, Generals og Postal 2 ikke lenger crasjer etter to-fem sekund med spill. Probleme er hva som feiler den nye 512MB Brikke ? Det er jo samme hastighet ( 266 Mhz ) alle tre brikker er CL 2.5 ... Hva er galt ? Jeg instalerte den nye brikke i den ene og etterpå i den andre ledige DIMM Sporet - Hjelper ikke. Det ser ut som det ikke går ann å bruke denne TwinMOS mine brikke. De 2 gamle er av Kingston merke, skal jeg kjøppe 512MB DDR av Kingston da ? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 prøv å bytte ut rammen, ofte det som er problemet når slikt som dette skjer Greit, jeg har tatt vek den ny kjøpte 512MB DDR 2100 Brikke. Så starta jeg maskin med mine to gamle 256 DDR 2100 Kingston brikker ... Og ja !!! Det funker 110% Stabilt og spil som RA 2, Generals og Postal 2 ikke lenger crasjer etter to-fem sekund med spill. Probleme er hva som feiler den nye 512MB Brikke ? Det er jo samme hastighet ( 266 Mhz ) alle tre brikker er CL 2.5 ... Hva er galt ? Jeg instalerte den nye brikke i den ene og etterpå i den andre ledige DIMM Sporet - Hjelper ikke. Det ser ut som det ikke går ann å bruke denne TwinMOS mine brikke. De 2 gamle er av Kingston merke, skal jeg kjøppe 512MB DDR av Kingston da ? Går vel ann å bruke Twinmos brikka, men det er lite lurt å blandre 2 merker ram. Det er anbefalt at du bruker samme merke når det gjelder flere minnebrikker. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 ..og gå for CL2 ikke CL2,5 Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ikke sikkert at det er noe feil med rammen. Noen hovedkort liker rett og slett ikke at man fyller opp så mange minneslotter. Prøv å ta ut de andre brikkene, og kjør med kun 512MB brikken. Prøv også med 768MB. Se om det feiler da. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 ..og gå for CL2 ikke CL2,5 Hvorfor? Dyrt for lite ytelse. Dessuten kjører omtrent alle 2.5 brikker som en lek på 2.0 btt, har du testet kun Twinmos brikken? Prøvd forskjellige slots? Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 er sikker på at det er kompabilitets problemer forskjellige merker av og til samme merke går ikke alltid overens sjekk om hk støtter singelside ram og dobbelside ram og evnt hvilken rekkefølge dem bør være i. enkelte hk må oxo ha reg ram når dem setter i den siste sloten funker allt ok med 1 stk 512 brikke eller 2 x 256 så er det garantert at dem ikke går sammen Lenke til kommentar
CD Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Bruk DIMM Slot 2,3 og 4 IKKE 1 når du har kun 3 moduler Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 mx kortene har ikke støtte for dx9 uansett, så hvorfor legge det inn ?DirectX er mer enn bare 3D-grafikk skjønner du. Lenke til kommentar
enl Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ingen som tror at RAM-brikken rett og slett kan være defekt? Fikk en slik brikke en gang, og alt kræsjet. Sendte den inn, og fikk ny. Alt fungerte glimrende. I PC'en jeg nå sitter på(serveren min) har 1GB PC2700 DDR-SDRAM. Det er 2x 256MB GeiL og 1x 512MB TwinMOS, og det fungerer aldeles utmerket. Tror de aller fleste Athlon-hovedkort støtter dobbelsidige RAM-moduler i alle slot. Dette burde stå i manualen til hovedkortet ditt, det gjorde det i allefall i min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå