Gå til innhold

Toppidrett i førstegangstjenesten?

Scoob911

Anbefalte innlegg

Sitter og lurer på om jeg blir innkalt til høsten eller ikke.

Fikk høre av noen at de som driver med idrett kan havne på noe idrettslag i forsvaret eller lignende og få tilrettelagt så de får trene på den bestemte idretten istedenfor alt det andre de ellers må drive med.

Er det noen som kan fortelle litt mer om denne ordningen hvis den finnes?

Idretten jeg bedriver er pistolskyting, og det hadde vært ganske greit om jeg kunne fått jobbet videre med det i et år så førstegangstjenesten kanskje kunne gitt litt mening.

Takker for all info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter og lurer på om jeg blir innkalt til høsten eller ikke.

Fikk høre av noen at de som driver med idrett kan havne på noe idrettslag i forsvaret eller lignende og få tilrettelagt så de får trene på den bestemte idretten istedenfor alt det andre de ellers må drive med.

Er det noen som kan fortelle litt mer om denne ordningen hvis den finnes?

Idretten jeg bedriver er pistolskyting, og det hadde vært ganske greit om jeg kunne fått jobbet videre med det i et år så førstegangstjenesten kanskje kunne gitt litt mening.

Takker for all info.

Hvis du ikke har fått innkallelse enda, så tviler jeg på at du vil få det.

Men ring 03003.

Men skulle ikke du bli en "ingentingjør" Sondre?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satset på det hvis jeg var deg! De setter deg nok i en litt mindre viktig stilling - som idrettsassistent kanskje, slik at du kan reise på større stevner når du trenger det!

Ta deg heller fri et år, søk deg inn i Sjøforsvaret og seil! :)

Lenke til kommentar

Du har hørt feil.

Det er to alternativer:

Enten blir du fritatt på grunn av toppidrettsutøverstatus. Sjekk denne linken for mer om det.

Eller så tjenestegjør du som vanlig. For visse typer idrettsstevner skal du ha perm (tror dette gjelder i hovedsak landslaget/lignende), for andre kan du få perm, men det må søkes og passe inn i avdelingens plan osv. Et triks her er jo, som det nevnes over, å få en stilling som det er greit å få fri fra.

Forsvaret har landslag i militær skyting og ymse former for femkamp (og muligens flere, er ikke sikker). Men tror ikke det er fulltidsjobber, og vet ikke om du må være ansatt for å delta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...