GunfirePB Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har gått på deff no i 3-4 mndr, og merker forskjell, men ikkje allverden. Tenkte eg skulle sette opp eit nytt treningsoppsett og nytt kosthold med litt mindre kcal etter ferien. Eller er det då for liten tid og få sommerformen? Lenke til kommentar
GunfirePB Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Er 190 høg, veier rund 77-80kg Har de 4 øverste rutene. Uten om det så er eg ganske fancy. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Med den vekt/høgd kombinasjonen bør ikkje du gå ned meir i vekt, heller opp nokre kilo. Lenke til kommentar
GunfirePB Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Jo, får høre det ofte, men tenkte eg skulle ha sommerformen denne sommeren før eg bruker neste 1,5 årene på og legge på for fitness konkuranse. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Da må du nesten definere "sommerformen" for meg. Lenke til kommentar
GunfirePB Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Sommerformen er den klassiske lave nok fett% til at alle 6rutene er synglige. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Så lett som du er burde alle 6 vore synlege allerede, målet er vel ikkje å sjå ut som ei beinrangel? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg er enig med han over, hvis det er jentene du tenker å vise magen for.. det er greit at det ser ut som det er litt tak i dere også, ikke bare at dere er så tynne at alt av muskler vises uansett Men det kommer jo veldig an på hvordan din kropp ser ut fra før av også, såklart. Lenke til kommentar
GunfirePB Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Vekten er ikkje presis, har ikkje veid meg på evigheter, så den bare antok eg, men tynn ser eg ikkje ut, men er heller ikkje feit, har det lille laget med fett nedpå magen. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hvilke styrkeøvelser anbefales med tanke på å øke volumet på de nederste rutene? Lenke til kommentar
Sedredd Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Vanlige mageøvelser.. Finnes ingen spesielle øvelser for å få frem "de nederste rutene". Bare fortsett med å trene mage du, så blir nok resultatet bra uansett. Det finnes også personer som ikke klarer å få frem de to nederste rutene engang. Arnold var jo et eksempel på det.. Lenke til kommentar
Madag Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 De nederste abs musklene kan trenes ved benhev Lenke til kommentar
Sedredd Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Man kan ikke trene "nederste abs" som du sier. Magemuskelen rectus abdominis er èn enkel muskel. Det er umulig å trene èn spesifikk del av en muskel, som for eksempel øvre eller nedre del. Når en muskel kontraherer, så kontraherer den like mye i hele sin lengde uansett hvordan den belastes. Og forresten: I benhev er det faktisk hofteleddsbøyerne som gjør jobben. Magemusklene er statiske under hele øvelsen(Utenom de som løfter bena enda lengre opp og bruker magemusklene på denne måten) Så jeg gjentar: Fortsett med vanlige mageøvelser. Spe gjerne på med benhev, men stølheten etterpå kommer hovedsakelig av slitne hofteleddbøyere, siden de er festet ved nederste ribben. Derfor tror man gjerne også at det kjennes som en skikkelig mageøkt. Sorry for min argumentering, men rett skal være rett Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Okey, da blir oppfølgingsspørsmålet; hvilke mageøvelser er mest effektive? Også svært interessert i øvelser for de skrå musklene, vil ha sixpacken bredere Lenke til kommentar
galskab Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Du må få bort fettet som dekker musklene. Det vil si du må ut å jogge Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Du må få bort fettet som dekker musklene. Det vil si du må ut å jogge Enig, men det vil ikkje nødvendigvis seie å jogge, sjølv om det er lurt. Mindre kcal inn enn det som blir brukt er formelen for å gå ned i vekt. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hvis han gidder å røre seg litt forbrenner han jo kcal også, noe som kan bidra til å gjøre saken enklere Lenke til kommentar
Madag Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hmmm.. hvor har du hørt alt det Andyman4? Jeg har aldri hørt det før. Men jeg har derimot hørt at ved beinhev bruker du nederste del av rectus abdominis og ved Crunches så trener du mer øverste del. Det er i hvertfall det jeg har hørt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå