Kenny000 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hei. Jeg har nettop installert en ViewSonic p95f på min far sin maskin. Skjermen har veldig gode spesifikkasjoner, og jeg selv har hatt skjermen tidligere. Den skal klare opptill 1200x1024 i 107 Hz. Problemer et at dersom jeg setter oppløsninger til 1200x1024, klarer jeg bare i instillinger for skjermen å sette Hz til 60! :oops: Det jeg lurte på er om kanskje det er skjermkortet som er begrensningen her? Skjermkortet er et integrert Matrox MGA G200 med 8 MB ram. Maskinen er en pentium 450 MHz. Er det virkelig slik at skjermkortet ikke klarer høy Hz i slike oppløsninger? Hvis ikke, hva kan ellers være problemet? Jeg har installert alle drivere til både skjerm og skjermkort. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Tror det er mulig ja. Men prøv først hva du får ut av den med refreshlock, da pleier jeg å få mye bedre resultater enn Windows tillater meg. Ellers kan du prøve med powerstrip, som er mer avansert. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Tror nok det er skjermkortet ditt som ikke klarer mer :-? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg vet at RAMDAC har noe med dette å gjøre. Ditt kort har 250MHz RAMDAC, noe som ikke er veldig mye. Mitt kort har 350Mhz ramdac, og klarer i 1280*1024 60-170Hz i 16bpp farger. Litt mindre i 32bpp farger. Så prøv å still ned fargedybden. Tror forresten kortet ditt skal klare opptil 1920*1200 i 16-bit fargedybde. 1280*1024 i 32-bit. Vet desverre ikke hvordan man regner ut oppdateringsfrekvensen utifra RAMdac, skjermstørrelse og fargedybde. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Overtok nettopp en ny Compac på jobben, den klarte også bare 60Hz på den oppløsninga. Trodde også at det integrerte skjermkortet var for dårlig. Men av forskjellige grunner så reinstallerte jeg Win2000, og fikk da 75Hz med standard Windows drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå