hematology Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei! Jeg har nå bestemt meg for å studere medisin i Polen, går for tiden siste året på VGS. Jeg kommer til å ha et snitt mellom 4.8-5.0 når jeg blir ferdig. Det er mye jeg lurer på ang. medisinutdanning i Polen. Jeg vet at det er mulig å få lån (hvor ca. 30% blir omgjort til stipend etter fullført eksamen), men er det mulig å få lån slik at jeg kan bo og studere i Polen? Jeg har ikke tenkt å begynne til høsten, men tenker heller på å ta et jobb år kombinert med noen relevante studier (molekylær biologi) før jeg søker meg i 2011. Hvis pengene fra Lånekassen ikke strekker nok for å bo og studere i Polen, vil jeg vite hvor mye jeg må ha i i tillegg slik at jeg får dannet et bilde. Et annet problem som jeg har er at jeg ikke har biologi fra videregående, vil det bli et stort problem for meg, eller går det ganske greit? (tenker i hovedsak på opptaksprøven) Relevante fag jeg har fra VGS: Kjemi 1 - 5 Fysikk 1 - 5 Matte R1 - 4 IT 1 - 5 Kjemi 2 - 6 IT 2 - 6 Lenke til kommentar
hematology Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Bump, trenger sårt hjelp. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1180383 Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Her har du en oversikt over hva du trenger på de forskjellige skolene.. Hvilken skole har du tenkte å begynne på? Når det gjelder penger fra lånekassen så strekker det mer enn nok til, du får 90K i leve- og bopenger(i tillegg til at de betaler skolepenger). Du vil med andre ord ha rundt 9k i mnden noe som er veldig mye penger i Polen. Lenke til kommentar
hematology Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Hei! Tusen takk for informasjonen. Jeg har tenkt en del på universitetet i Warzawa og Krakow, men er i praksis åpent for alt. Veldig beroligende å høre at pengene fra Lånekassen strekker til, da kan jeg konsentrere om å ta opp BIO 2 og 3 til neste år samt. med studier som er i relevans til medisinstudiet. Hvilket universitet vil dere anbefale i Polen? Har en onkel som går siste året ved universitetet i Warzawa, men jeg har hørt at universitetet i Krakow vil nå senke antallet utenlandsstudenter? Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå