ThoooR Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei alle. Har dere noen tips til et program som er bra til å først merge sammen (store) bilder, for så å splitte det mergede bildet opp igjen i bestemte oppløsninger? Det behøver ikke nødvendigis å være gratis, men det er jo alltid en fordel Takker for svar! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Tenker du på noe slik som dette? + = = I så tilfelle, har du dette programmet: http://for-free-on-i...-new-promotion/ Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg er mer ute etter et prog. som "forstår" at bildene henger sammen, og lager et stort panoramabilde av f.eks 4-5 bilder tatt i en panorama-serie. Dette programmet hang liksom bare filene direkte etter hverandre Lenke til kommentar
tvister Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du kan kanskje prøve Gimp som er gratis og skulle være kapabelt til det meste. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 autostitch Har gode erfaringer med autostitch. anbefales Lenke til kommentar
otveit Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg bruker hugin panorama stitcher i Ubuntu, finnes kanskje til andre plattformer også? Syr ofte sammen 30-50 bilder, og det er veldig lett å legge inn kontrollpunkter manuelt. Hugin gjevner også ut eksponeringen, og kan lage hdr panoramaer uten at jeg har prøvd den funksjonen. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg bruker hugin panorama stitcher i Ubuntu, finnes kanskje til andre plattformer også? Hugin finnes for Windows og Mac også. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 ICE gir bedre resultater enn Autostitch på noen bilder: http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/groups/ivm/ice/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå