Megaoctane Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Startet en tråd om alienware og skjermkort, men de fleste mente at alienware var altfor overpriset. Jeg ønsker ikke å bygge selv, og kunne tenkt meg at noen bygde denne for meg. Netshop/Komplett. Trenger råd om bra komponenter, evt om noen kunne lage en handlevogn for meg så hadde jeg vært evig takknemlig. Noen spørsmål: * HD5870, eller SLI løsning med to svakere kort? * Går man for SLI, kan man i fremtiden kun ha et bra kort, eller krever hovedkortet SLI løsning for all fremtid? * Strømforsyning, helst over 700W kanskje? For da trenger jeg ikke å oppgradere dette i nærmeste fremtid? * gjerne litt kul kabinett * skjerm med full HD hadde vært bra:) * Kommer til å spille BF BC2, Crysis 2 når denne kommer, Splinter Cell Conviction. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 HD5870 gjør seg bedre enn 2 svakere kort. (Du kan bruke single GPU selv om du har hatt double GPU). PSU er jo kjekt med en litt høyere W fra starten av. Prisen mellom 650W og 750W er ofte 200+. Vist du absolutt ikke vil sette sammen selv (Noe som er lettere enn å sette sammen et puslespill på 10 brikker). Slenge opp et oppsett når jeg har tid... Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg har bygd pc to ganger selv tidligere. Men er ikke så flink med de siste finessene med vifter osv. i starten ble maskinen altfor varm, kjøpte vifter men klarte ikke å kontrollere dem så de gikk på full speed hele tiden. bråkte noe fælt. nå tenker vel mange N00B:) Kjøpte fra dell etter det og har egentlig vært fornøyd med det. Har jo sett på Alienware der jeg kan få en Aurora med I7 920, 850W GPU, 6GB RAM og Hd5870 for 13000kr. Dette var uten skjerm. Synes egentlig ikke det var så dyrt. Men folk på forumet mener jeg kan spare flere tusenlapper på å ikke kjøpe Alienware. Lenke til kommentar
areah Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 som sagt før; bygge pc er like enkelt som å bygge lego, men bare for å nevne det så bygger netshop.no pcen din for deg for 370 kroner ekstra. man kan få ganske mye for 11-12K, enda mer for 13k. for 11k kan man få noe sånt og for 13k kan man få noe sånt skjønner ikke hvorfor pcen din vart for varm, men i disse dager styrer ihvertfall prosessor og skjermkortviften seg selv, så lenge du kjører stock vifter. men som sagt: netshop.no bygger pcen for deg for 370 kroner ekstra. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Hva synes folket om en slik løsning fra Netshop, Pris 11441kr: Produksjon og testing av PC stasjonær Cooler Master HAF 922 Mini, Miditower Corsair strømforsyning, HX750W 140mm vifte, modulære kabler ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0 Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec CPU OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (9.9.9.24) Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1 (På lager 20+) Club3D HD5850 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 Display port/ native HDMI/ DVI (Ubekreftet 25.03.2010) Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk Logitech Wireless Keyboard K340 Trådløst, Kompakt, Flatt, Norsk Logitech RX250 OEM Sort Optisk, PS/2, USB, 1000dpi Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 64 bit, DVD Endret 23. mars 2010 av Megaoctane Lenke til kommentar
areah Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 vil på ingen måte anbefale i7 i et gaming oppsett, p.g.a. du betaler 2000kr ekstra for tilnærmet ingen økning i ytelse i spill. kilde bruk heller pengene du sparer på å kjøpe bedre skjermkort eller skjerm mener oppsettene jeg linket til tidligere er gode utgangspunkt Lenke til kommentar
magb Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Til 12k hadde jeg satset på et bedre skjermkort enn 5850 ja, eventuelt 5850 i Crossfire. Sats heller på Amd Phenom for å få større budsjett til skjermkort. Du burde også slenge på en ekstra cpu vifte til 200-300kr hvis du ikke liker jetfly i stua. Stock amd kjøler bråker noe forferdelig under load! Har du råd til det så er det ikke feil med en liten ssd disk til Os osv. Maskinen vil oppleves som mye raskere til vanlige oppgaver. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Forskjellen på trådstarters oppsett til 11 k og areahs oppsett til 11 k er at Areash oppsett er minimum 15% raskere i samtlige spill ved gamersettinger. Samt at Areahs oppsett har grafikkmuskler nok til å drive et 3 skjermers eyefinetyoppsett. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Jeg har hatt AMD før, og er ikke fan av denne prosessoren av diverse årsaker. Så jeg er i utgangspunktet en intel-kar. Burde jeg heller gå for en i5 løsning? Hva synes dere om DENNE: PS! Tusen takk for all hjelp gutta, særlig @areah. Endret 23. mars 2010 av Megaoctane Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Så jeg er i utgangspunktet en intel-kar. Fortsett med det. SSD'er yter best på Intel sørbroer. Det ser ut som du også har valgt riktig SSD. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Fortsett med det. SSD'er yter best på Intel sørbroer. Det ser ut som du også har valgt riktig SSD. Er litt redd for at dette kan bli en Intel vs AMD tråd. AMD er sikkert veldig bra, det er bare det at jeg har hatt dårlig erfaring med det. Som en annen nevnte over så bråker stock gifta ganske mye, og da fikk jeg flashback til da jeg bygde min første PC med AMD. PS! Er kjølepasta allerede påført på den prosessoren jeg skal kjøpe? Jeg ser at på oppgraderingspakkene til komplett står det at kjøplepasta allerede er påført... De har ikke Intel SSD på lager. Tror jeg skal droppe den nå slik at jeg får delene fortest mulig. Snart påske, og det er BFBC2 time:) Endret 24. mars 2010 av Megaoctane Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Bare for å gå litt i detaljer, angående SSD : Sjekk dette , og litt videre fra post 12 : SkoMedHull skrev i går, 10:20:Hva er galt med ytelsen fra sørbro hos AMD? Den ligger rundt 20% bak ytelsen til intel ICH10. Ingen dramatikk for oss vanlige med andre ord, men en klar show-stopper for forumets største SSD-entusiast ____ Den SSD'en er ca 200,- billigere i andre nettbutikker. Lenke til kommentar
areah Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) forskjellen på intel og amd sin SB er så og si bare merkbar hvis du skal kjøre raid. det er forskjeller med enkel ssd også, men her er det snakk om ubetydelig lite siden SB ikke er flaskehals med enkel ssd. og hvis du tar deg tid til å lese litt mer i den tråden der det ikke står om ssd så ser du at amd sine sekskjerner kommer til å bli utrolig bra priset. nord brua på amd er også bedre enn intel (med unntak av X58 brikkesettet som er litt bedre enn amd sitt beste, om dette er tilfellet når amd slipper 890FX brikkesettet er bare å vente å se) amd er mer fremtidsrettet med andre ord (neste generasjon amd prosessorer (kodenavn: bulldozer) kommer mest sannsynlig på am3 sokkel) så anbefalningen min detter på amd. vil egentlig ikke ha noen alvorlig fanboy diskusjon så skal du på død og liv ha intel så kjøper du i5, du kommer mest sannsynlig til å bli fornøyd. bare for å vise hvordan en fanboy diskusjon kan ende https://www.diskusjon.no/?showtopic=1209329 Endret 24. mars 2010 av areah Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er like positiv til Intel som AMD. Innser nå at jeg bomma stort på at jeg kjøpte meg Intel Dual core isteden for AMD 4x og et bedre skjermkort. + at AMD er upgrade platform... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå