Gå til innhold

Varighet: 6 måneder


Anbefalte innlegg

Noe av trikset når man har har kjøpt noe nytt er å unngå å lese for mye om produktlanseringer :) Hvis man alltid bare skal vente på det neste og beste blir det aldri noe kjøp, så det er av og til smart å sette på skylappene og vre fornøyd med det man har. 

 

Synes forøvrig ikke at HTC lanserer telefoner uten at verden vet det lang tid i forveien, så hvis man vil unngå kjipe overraskelser er det bare å tråle mobilnettstedene noen uker før man handler :) Jeg visste da jeg kjøpte Magic at Hero ikke var så langt unna, men så vidt jeg husker er det vel bare kamera, design og Sense som er forskjell på dem, så jeg dreit i det.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, det er der jeg har problemer. Jeg tråler igjennom Amobil, Mobilen.no, Itavisen, Gizmodo og Engadget flere ganger i uken, og ser jeg f.eks at HTC HD3 er nær en lansering så klarer jeg ikke å styre meg. :p

 

Men nå har jeg bestemt meg for å vente til iPhone 4 vises frem før jeg enten velger å hoppe av toget, eller fortsetter å leve med Apple :)

Lenke til kommentar

@Steffen: Du har jo egentlig det samme problemet nå. Både HTX og flere lanserer jo telefoner som er bedre enn din iPhone, ofte allerede før iPhonen kommer på markedet. :p

Men jada, jeg ser forskjellen. Nå har du i hvert fall din produsets toppmodell minst et helt år.

Lenke til kommentar

Den muligheten er heldigvis godt ivaretatt i Android også - bortstt fra theme-biten dessverre, den krever en rootet telefon så vidt jeg vet. Maemo/MeeGo er jo enda bedre for de som liker å fikle og endre på ting, men er ikke klar for primetime hos Ola Forbruker enda.

Lenke til kommentar

Ja, iPhonen må også være rootet/jailbreaket for å bruke themes. Heldigvis er dette en svært kort og grei prosess. Men enten blir min neste telefon en iPhone 4 eller en Android-telefon. Jeg må bare komme over en Android-telefon som har et pent design. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; HD2 + Android = Ja takk.

 

Jeg liker Droid, men den selges ikke her i landet. Jeg kan selvfølgelig bestille den på nettet, men men. Jeg kjøper ingenting før jeg har sett den nye iPhonen, hehe.

Lenke til kommentar

Kjenner flere som sier akkurat det samme som deg Steffen, byttet telefoner hyppig helt til de fikk seg iPhone. Ikke så rart med tanke på de uendelige mulighetene telefonen gir via App store. Er som å ha en telefon i konstant utvikling, da er det vanskelig å gå lei. :)

Lenke til kommentar

Den kommende Desire er jo, bortsett fra skjermstørrelse (3.7" kontra 4.2") Android-versjonen av HD2. I hvert fall hardware-messig. Så det er en stygg fare for at min Hero pensjonerer seg rundt 8. april... Har tidligere aldri hatt telefoner i mindre enn et år, men kjenner at jeg klarer ikke å la være.

Endret av Orgasmatrond
Lenke til kommentar

Min HTC tytn2 holdt litt over et år. Jeg har en tendens til å miste telefonen i gulvet noen ganger, og de fleste tåler det dårlig. Nå har jeg en Nokia 5800 som ikke har fungerende bluetooth etter en tur i bakken. Jeg prøver å være forsiktig med mobilene, men en eller annen gang skjer det uansett. :D

 

Jeg blir fort lei symbiantelefoner, Windows mobile har jeg vært veldig fornøyd med pga XDA-developers. Nå har jeg lyst til å prøve Android, enten Xperia X10 eller HTC Desire. Jeg har tafset litt på fruens telefoner og en "dum" telefon er ikke noe alternativ lenger. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som drar snittet ned. Jeg har nå min tredje mobiltelefon. Ikke per år, men totalt. Alle tre fikk jeg gratis fra andre som skulle bytte ut sin.

 

Nå har jeg en Sony Ericsson 750i, og jeg har selvsagt backup av alt på Mac-en. Jeg overfører dataene og synkroniserer adresseregisteret over bluetooth. Ringetonen har jeg laget selv på Mac-en og lagt over trådløst.

Lenke til kommentar

Da vil jeg si at jeg kanskje drar snittet opp litt. Du har hatt tre telefoner, jeg har hatt mellom 80-90 telefoner. Har mellom 15-20 stk liggende i skuffen nå. Jeg er 23. De fleste er kjøpt uten abonnement. Jeg vil ikke tenke over hvor mye jeg har brukt på telefoner opp igjennom årene :no:

Lenke til kommentar

Er 18år, lærling og bor for meg selv. Altså ikke veldig mye penger til overs hver måned.

 

Siden 2009 har jeg eid; iphone 2g, Xperia X1, HTC Hero, Motorola Milestone, Acer A1 Liquid og har per i dag en HTC HD2 og en Iphone 3gs.

 

Grunnen til at jeg har råd til dette er rett og slett at jeg bytter ut telefonen så ofte at den egentlig ikke mister noen verdi, dermed har jeg hele tiden penger fra salget til å kjøpe en ny telefon.

På denne måten kan jeg prøve ut de "hotteste" telefonene jeg ønsker uten å egentlig tape noe på dette.

 

Iphonen jeg har i dag er kjøpt billig på et forhandler-abbonoment. Derfor 2stk telefoner.

Kan jo også bare nevne at blant alle de telefonene jeg har vært innom er det iphonen jeg synes er den mest gjennomført, og denne jeg havner på hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg skifter som regel mobil en gang i året, og har i det siste stemt ganske godt med når Apple kommer med ny modell.

 

Jeg har i allefall brutt regelen min en gang, det var da jeg kjøpte Nokia N80. Nokias flaggskip og greier.

Jeg holdt ikke ut lengre enn noen uker. Makan til talentløs telefon må man langt tilbake til nittitallet for å finne :)

Lenke til kommentar

Ikke snakk stygt om N80! :p Stakkars reservetelefonen min, det var en skikkelig godtelefon i sin tid (etter at IE-versjonsoppdateringen kom, vel og merke. Med tanke på funksjonaliteten og mulighetene den hadde på den tiden, var den både kjapp og god.

Lenke til kommentar

Vel, ikke for å snakke så veldig stygt om den, men batteritiden var bare marginalt bedre enn Motorola 5200, MMS var mulig, men langt fra lettvint osv.

Mulig det kom flere oppdatderinger etter at jeg kvittet meg med den, selv om amobil ga den varm omtale og omtalte den som nærmest plettfri da den kom, var mitt inntrykk noe forskjellig.

Samme har jeg hørt fra andre som har hatt en slik.

 

Kjenner meg ikke heeelt igjen HER :)

 

Men for all del, der er fullt mulig at den fungerer vesentlig bedre nå :)

Lenke til kommentar

Når jeg var yngre kjøpte jeg ny mobil som jeg tok i bruk ca hver 3 måned. I dag holder jeg meg til de jeg er fornøyd med over lengre tid, men kjøper gjerne nye telefoner som virker spennende på impuls for å teste. Likevel holder jeg meg gjerne til det som fungerer, selv om den nye telefonen jeg gjerne kjøper er mer fancy.

 

For eksempel kjøpte jeg HTC HD2 for å se hvordan den kunne erstatte Samsung Omnia HD'en min som privatmobil. Den fungerte ikke særlig bra til min bruk (hovedsaklig musikk, video og surfing med Opera Mini), så jeg endte opp med å gi den bort. Omnia HD'en har vært min privatmobil siden juli i fjor og er fortsatt i bruk. Planen er å erstatte den med HTC Desire, men vi får se om jeg blir fornøyd, hvis ikke går jeg tilbake til Omnia HD'en inntil vider. :)

 

Sony Ericsson K800 var mobilen jeg brukte lengst sammenhengende, nesten to år. iPhone brukte jeg også over en lengre periode, men jeg oppgraderte da fra 2G til 3G så fort den ble offisielt tilgjengelig i Norge.

 

I jobbsammenheng bytter vi i utgangspunktet mobil runt en gang i året. Nå tester jeg ut Xperia X2 og BlackBerry Storm 2 9520 (eller hva den nå heter), for å se hvilke som kan være noe å satse i jobbsammenheng i 2010.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...