Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med NEXTGENTEL tilkopling!


Anbefalte innlegg

Eg fekk bribånd fra NEXTGENTEL (704) for ca. ei veka sio. Har kopla adsl modemet direkte til min 8ports 10/100 3COM switch og så videre til to maskiner.

 

Av og til vert eg Disconecta og det er utruleg irriterende. Må logga meg inn på ny i program som MSN Messenger og mIRC, kan gjere dette med ein gang er er blitt frakopla men fortsatt irriterende. Av og til skjer det utruleg ofte - ca kvert 5.min. :evil:

 

Eg ringte til kundeservice og dei trudde det var switchen. Men eg har prøvd å kopla modemet direkte inn i min maskin og eg blir frakopla då også, men kanskje ikkje like ofte.

 

Noken andre som har hatt prob. med NEXTGENTEL eller 3COM utstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo se på denne tråden. Kort fortalt hadde jeg et lginene problem, gikk NGT til å sende meg en ny ruter, så var det i orden.

Jeg vil annbefale deg å først prøvde å oppdaterre firmwaren og sjekke om det blir bedre, det gjøres her, ellers så kan de (NGT kundeservice) gjøre det manuelt om du ringer de.

Om det ikke gjør det bedre så be om ett nytt modem. Om ikke det gjør det bedre så kand et være linjen som er dårlig.

Lenke til kommentar

no e ikkje eg heil inne i alt detta her......

3351 er modemet.....

 

no e eg innpå ruterkonfigurasjon på broadpark.no

kva valg skal eg foreta?

 

 

..:: Velg ønsket konfigurasjon

 

 

 

Én IP-adresse, uten brannmur

 

Én IP-adresse, med brannmur

 

Subnett

 

Hjemmekontorløsning

 

Bedriftsspesifikk konfigurasjon

 

 

 

 

 

 

 

..::Gå til avansert konfigurasjonsmeny::..

Lenke til kommentar

Da har du allerede nyeste firmware. Du har også det modemet som jeg _ikke_ opplevde feil med. Det du da kan gjøre er å ringe Ngt og si ifra, og spørre om de kansje har en annen firmware som du kan prøve.

Til informasjon, den firmwaren du nå har må da være 7.0.5.

Jeg vet at de driver å tester ut en firmware kalt 7.0.5d2 (eller noe i den banen), du kan jo spørre om å få prøve den å se om den hjelper. Ellers kan du prøve en eldre en. Om ikke det heller hjelper så kan det enten være maskinen din eller linjen. har du flere maskiner tillkoblet som opplever det samme? Om så, så må du nesten bare be NGT om å feilsøke linjen din tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...