Raggi Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Eg fekk bribånd fra NEXTGENTEL (704) for ca. ei veka sio. Har kopla adsl modemet direkte til min 8ports 10/100 3COM switch og så videre til to maskiner. Av og til vert eg Disconecta og det er utruleg irriterende. Må logga meg inn på ny i program som MSN Messenger og mIRC, kan gjere dette med ein gang er er blitt frakopla men fortsatt irriterende. Av og til skjer det utruleg ofte - ca kvert 5.min. Eg ringte til kundeservice og dei trudde det var switchen. Men eg har prøvd å kopla modemet direkte inn i min maskin og eg blir frakopla då også, men kanskje ikkje like ofte. Noken andre som har hatt prob. med NEXTGENTEL eller 3COM utstyr? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 det er jo kanskje linja selv det er noe problem med. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 kan det være nat entries enkelte program vil ikke virke med ngt med mindre du åpner protene for det dette kan være fildeling i icq msn og ftp servere m.m Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvilken firmware har du? 5.3.5 bugger med msn sånn at msn får routern til å stoppe.. Min router røyk ca 3-4 ganger om dagen før.. patcha til gamle 5.3.2, og etter det hadde jeg irc-uptime på 3 uker... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Du kan jo se på denne tråden. Kort fortalt hadde jeg et lginene problem, gikk NGT til å sende meg en ny ruter, så var det i orden. Jeg vil annbefale deg å først prøvde å oppdaterre firmwaren og sjekke om det blir bedre, det gjøres her, ellers så kan de (NGT kundeservice) gjøre det manuelt om du ringer de. Om det ikke gjør det bedre så be om ett nytt modem. Om ikke det gjør det bedre så kand et være linjen som er dårlig. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 no e ikkje eg heil inne i alt detta her...... 3351 er modemet..... no e eg innpå ruterkonfigurasjon på broadpark.no kva valg skal eg foreta? ..:: Velg ønsket konfigurasjon Én IP-adresse, uten brannmur Én IP-adresse, med brannmur Subnett Hjemmekontorløsning Bedriftsspesifikk konfigurasjon ..::Gå til avansert konfigurasjonsmeny::.. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Da har du allerede nyeste firmware. Du har også det modemet som jeg _ikke_ opplevde feil med. Det du da kan gjøre er å ringe Ngt og si ifra, og spørre om de kansje har en annen firmware som du kan prøve. Til informasjon, den firmwaren du nå har må da være 7.0.5. Jeg vet at de driver å tester ut en firmware kalt 7.0.5d2 (eller noe i den banen), du kan jo spørre om å få prøve den å se om den hjelper. Ellers kan du prøve en eldre en. Om ikke det heller hjelper så kan det enten være maskinen din eller linjen. har du flere maskiner tillkoblet som opplever det samme? Om så, så må du nesten bare be NGT om å feilsøke linjen din tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå