Gå til innhold

Ny bærbar Pc

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar Pc ettersom den gamle ble sliten og treig. Jeg kommer til å bruke den til alt hverdagslig, men også spilling. Vil ha en som kan kjøre COD MW 2, Battlefield BC 2, Crysis og Farcry 2. Noen minimum størrelse har jeg ikke, men ikke over 16"

Har sett på et par stykker som jeg tror kan passe meg:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/PADV62153EO/hp-pavilion-dv6-2153eo

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576813

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/PackardBell-EasynoteTJ75-JO-546NC(126811,3003)

Det siste er en Packard Bell, og jeg er usikker på Kvaliteten til merket. Er det noen som har noe mening om kvaliteten er som F.eks Hp's? Vet også at Dell har noen fine Laptoper, men har ikke funnet noen med mer enn 512 MB dedikert minne, noe som blir litt for lite for de største spillene. Finnes det noen bærbare fra Dell med mer enn 512 MB? Eventuelt andre alternativer? :D

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at ingen av de maskinene du lenker til klarer å dra Crysis, uten at du kjører en lav oppløsning og/eller laveste innstilling på grafikk-opsjonene. Crysis er et av en håndfull spill som er ekstremt krevende for grafikkortet, og et GTX260M eller tilsvarende ATI-kort er minstekravet, og selv da bare på nest høyeste grafikkinnstilling, og max 1680 x 1050 oppløsning.

Du bør nok finne bedre grafikkort hvis du satser på å spille de nye spillene som kommer noenlunde knirkefritt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Den nederste linken virker ikke.

Den øverste med GT 230M er altfor dårlig. Den midterste med HD4650 er det laveste du burde gå om du skal spille litt.

Den (HD4650) vil nok ikke spille de andre spillene på max, iallefall ikke i høy oppløsning, men på medium burde den klare.

Lenke til kommentar

Ja, men det er ikke veldig lurt å ta den høyeste oppløsningen på en 15-tommer + at grafikkortet vil få problemer med å dra en så høy oppløsning uansett .... da må du likevel skru ned på grafikken.Da er det bedre å legge ekstra penger i andre ting .... bedre prosessor, harddisk...

Det er Compal som lager denne for Multicom, og Compal er en av de største bærbarfabrikkene - de lager maskiner for en rekke merker.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Litt avhengig av hvordan du velger å konfigurere maskinen, kan NBLB2 være alt fra en middels rask spillmaskin, til en kraftig arbeids-pc som lar deg jobbe med tunge programmer. Selv om Radeon HD 5650-brikken er splitter ny og støtter DirectX 11, er den ikke noe racer. I nye og tunge spill må man gjerne et godt stykke ned på detaljnivå for å oppleve god flyt. Skrev PCWorld.

Det eneste minuset i testen var faktisk at spillytelsen var litt lav...

Lenke til kommentar

Ja, den skal ikke bare være til spilling, også skolearbeid og sånn, men kjører den Crysis så kjører den også Word. xD Så det er spilling jeg går ut fra ;) Hadde jeg lett etter en pure spillemaskin hadde jeg kjøpt Alienware uansett, og dermed gått opp en del tusen. Det sto i Pcworld at de hadde kjørt Crysis Warhead med Lav oppløsning og middels på detalj og endt opp med 23 Fps

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Jeg ser i den testen at det er først og fremst ytelsen ved skjermens native oppløsning de reagerer negativt på, og testmaskinen har den høyeste oppløsningen. Så velg den lavere oppløsningen hvis du kjøper denne. Og 23 fps i Crysis er ikke så ille som det høres ut - Crysis føles faktisk ganske så spillbart likevel. Jeg får ikke stort mer enn 25-27 fps i gjennomsnitt jeg heller, men det er riktignok i full oppløsning (1920 x 1200) og High settings - men det går helt fint det.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hei Wazza! Vi to sitter tydeligvis i samme boks om dagen, etter at laptopen jeg kjøpte for 4mnd siden takket for seg. Den hadde Radeon HD4650 og T6600 Dual core prosessor, noe jeg trodde var ganske hvasst - men det virket faktisk ikke som det heeeelt store. Nå testet jeg riktignok ikke noen nyere FPS spill, men Dragon Age gikk dårlig, CS:S og Oblivion gikk (selvfølgelig) bra. (bortsett fra at gresset på Oblivion ble erstattet av lilla runer, men det var visst ikke kortet sin feil ;) )

Har du tittet på PC'en jeg ser på i denne tråden? Asus X77 som thomit nevnte tidligere (forøvrig en stor takk til han, som åpenbart er den eneste som vil snakke med oss!)

Jeg syns den ser ut til å være et av de bedre valgene om dagen, men det er riktignok en 17-tommer, noe jeg selv ønsker. Syns 15-tommer blir litt for fislete, men det er kanskje bare synet som ikke er hva det en gang var.

Skulle ønske vi kunne finne noen som har erfaringer med maskinen, for i mine øyne er design og "feelingen" du får med maskinen nesten like viktig som hvordan den yter. I tillegg kommer andre "bagateller", som hvor mye vifta støyer, hvor varm den blir, skjermkvalitet, osv osv osv.

Lenke til kommentar

Og bare for å nevne det - den Multicom-maskinen dere snakker om her, ser ut til å være et fin-fint valg om du ønsker en 15-tommer. Jeg vet rikignok ikke noe om hvor andre butikker ligger prismessig på 15-tommere, kanskje er det noen kupp gjemt der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...