Pkv001 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Når vi har prøver på skolen, så stenger som oftest lærerene oss fra internett. Det betyr at vi ikke kan bruke internett utenom skoleportalen og it's learning. Msn fungerer som oftest og spotify funker også ofte (vet ikke hvorfor. Har sikkert noe med proxy og gjøre). Er det noen som vet hva man kan gjøre for å lure seg unna denne blokkeringen, slik at surfing på internett funker? MvH Haxor Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Bruker de lanschool? Er vel mulig å lage en bat fil som avslutter dette programmet. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Det er en grunn til at nettverket blir sperret, du skal ikke ha mulighet til å jukse på en prøve. Les deg opp dagene før prøven og få en ærlig karakter! Personlig vil jeg heller få en ærlig toer enn en falsk femmer. Lenke til kommentar
Pkv001 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg vet faktisk ikke helt hva de bruker. De stenger hver bruker fra internettet. Må jo ha en helt spesiell PROXY instilling på browseren for å kunne surfe, så kanskje det har noe med det å gjøre... Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvilket fylke er du fra, og hva slags skole går du på? Lenke til kommentar
Pkv001 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 hvorfor i alle dager skal du vite det? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Fordi systemet høres kjent ut, derfor. På min skole (VGS i Østfold) bruker de et selvutviklet system slik jeg har forstått det til å sperre ut enkelt elever med forskjellig tilgang, dog siden du bruker it's learning så er du vel ikke i Østfold? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Så vi kan banke på døren din og le deg opp i øyet.. xD Endret 17. mars 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
Pkv001 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Nei vi har ikke noen spesielle programmer på PC-en som begrenser hva vi kan gjøre! Det eneste som blir begrenset, er internett bruken under prøver. De stenger ut brukere fra nettet Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Vi har ingen progammer vi heller, men et system på serveren som stenger oss ute hvis læreren vil. Endret 17. mars 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Første skolen jeg jobbetpå, så laget vi et script som stengte samtlige brukere innenfor en viss gruppe i ISA-serveren som igjen var koblet opp mot AD-serveren. Ettersom samtlig informasjon går gjennom ISA-serveren, så ble det dermed umulig å lure systemet på som helst vis. Siste skolen jeg jobbet på, la vi enkelt og greit brukergruppene inn i ei sperreliste på Cisco-controlleren slik at de ble nektet tilgang. Eneste løsningen for TS vil eventuelt være å låne pc fra en medelev. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Egil, jeg tror vi har samme system som det første du nevner, jeg har prøvd alle mulige veier rundt systemet men det er for sikkert x) Lenke til kommentar
Pkv001 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Egil, jeg tror vi har samme system som det første du nevner, jeg har prøvd alle mulige veier rundt systemet men det er for sikkert x) Skjønner ikke dealen din man! Litt lengre opp er du totalt imot at noen i det hele tatt skal prøve å lurer seg forbi denne sperren og nå har du plutselig byttet totalt meninger Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Dealen min er at under prøver så jukser man ikke, men når man kjeder seg dønn siden det som skjer på tavle allerede sitter i huet så går det ann å prøve seg på litt datagreier. Lenke til kommentar
Pkv001 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Har kommet fram til at du kan bytte PC med en elev fra en annen klasse. Da er ikke hans/hennes bruker blokket fra internett og alt skal vel funke som vanlig. Men det er jo en risk, som med alt annet forbundet med dette temaet Endret 17. mars 2010 av Pkv001 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvorfor bruker mer energi på å knekke systemet, enn du gjør på å lære deg noe? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvorfor bruker mer energi på å knekke systemet, enn du gjør på å lære deg noe? Fordi det er gøy å prøve seg på det. Hva kan jeg lære hvis jeg kan det fra før av? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) TS det gjelder. Han kan jo ikke pensum fra før Endret 17. mars 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har kommet fram til at du kan bytte PC med en elev fra en annen klasse. Da er ikke hans/hennes bruker blokket fra internett og alt skal vel funke som vanlig. Men det er jo en risk, som med alt annet forbundet med dette temaet risken eller belønningen om du blir busted er: - midlertidig utvisning - stryk på den aktuelle prøven - nedsatt orden - både eleven som lånte maskinen og lånte ut maskinen kan miste retten på skolepc og få maskinene inndratt. men ellers en bra plan! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 TS det gjelder. Han kan jo ikke pensum fra før Oki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg