Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Cheating på Prøve!

Anbefalte innlegg

Når vi har prøver på skolen, så stenger som oftest lærerene oss fra internett. Det betyr at vi ikke kan bruke internett utenom skoleportalen og it's learning. Msn fungerer som oftest og spotify funker også ofte (vet ikke hvorfor. Har sikkert noe med proxy og gjøre). Er det noen som vet hva man kan gjøre for å lure seg unna denne blokkeringen, slik at surfing på internett funker?

MvH Haxor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi systemet høres kjent ut, derfor.

På min skole (VGS i Østfold) bruker de et selvutviklet system slik jeg har forstått det til å sperre ut enkelt elever med forskjellig tilgang, dog siden du bruker it's learning så er du vel ikke i Østfold? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Første skolen jeg jobbetpå, så laget vi et script som stengte samtlige brukere innenfor en viss gruppe i ISA-serveren som igjen var koblet opp mot AD-serveren. Ettersom samtlig informasjon går gjennom ISA-serveren, så ble det dermed umulig å lure systemet på som helst vis.

Siste skolen jeg jobbet på, la vi enkelt og greit brukergruppene inn i ei sperreliste på Cisco-controlleren slik at de ble nektet tilgang.

Eneste løsningen for TS vil eventuelt være å låne pc fra en medelev.

Lenke til kommentar

:hmm:

Egil, jeg tror vi har samme system som det første du nevner, jeg har prøvd alle mulige veier rundt systemet men det er for sikkert x)

Skjønner ikke dealen din man! Litt lengre opp er du totalt imot at noen i det hele tatt skal prøve å lurer seg forbi denne sperren og nå har du plutselig byttet totalt meninger

Lenke til kommentar
:whistle: Har kommet fram til at du kan bytte PC med en elev fra en annen klasse. Da er ikke hans/hennes bruker blokket fra internett og alt skal vel funke som vanlig. Men det er jo en risk, som med alt annet forbundet med dette temaet Endret av Pkv001
Lenke til kommentar

:whistle: Har kommet fram til at du kan bytte PC med en elev fra en annen klasse. Da er ikke hans/hennes bruker blokket fra internett og alt skal vel funke som vanlig. Men det er jo en risk, som med alt annet forbundet med dette temaet

risken eller belønningen om du blir busted er:

- midlertidig utvisning

- stryk på den aktuelle prøven

- nedsatt orden

- både eleven som lånte maskinen og lånte ut maskinen kan miste retten på skolepc og få maskinene inndratt.

men ellers en bra plan!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...