festuz Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei, jeg har bestilt Cooler Master v8 fra komplett.no.. Et spørsmål.. Hvordan skal jeg klare å installere den? Noen tips? Skal jeg liksom bare ta ut hele hovedkortet ? Jeg klarer jo ikke huske hvor alle kablene skulle inn igjen .. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 - Slå av PC og koble fra strøm - Legg kabinettet til siden og åpne sidepanelet - Noter hvor ledningene er montert - Ta ut Hovedkortet - Fjern den gammle CPU kjøleren - Rens CPU / Fjern gammel kjølepasta - Fjern bakplaten og erstatt den med bakplaten som følger med V8 kjøleren* - Er det ikke kjølepasta ferdig montert på kjøleren, påfører du nå litt kjølepasta** - Monter V8 kjøleren - Skru fåst Hovedkortet og koble til alle ledninger igjen. * Det er ikke alltid du trenger å bytte bakplate, les manualen til V8 kjøleren om dette er nødvendig. PS: Trenger deu ikke å bytte bakplate, trenger du heller ikke å ta ut Hovedkortet. PPS: Hva slags kabinett har du? Noen av de nyere kabinettene har også hull i hovedkortbrettet, slik at man skal kunne få tilgang til bakplaten til CPU kjøleren uten at man trenger å demontere halve PCen og ta ut Hovedkortet. ** I de fleste tilfeller er kjølepasta ferdig påsmurt. Les dog V8 maualen for å bekrefte dette. Ekstra!! Gå til denne nettsiden: http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/media Se så videosnutten; Pacify your PC Part 3 - Swapping the CPU cooler Dette er en liten videosnutt som viser hvordan du bytter CPU kjøler. Lenke til kommentar
festuz Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 - Slå av PC og koble fra strøm - Legg kabinettet til siden og åpne sidepanelet - Noter hvor ledningene er montert - Ta ut Hovedkortet - Fjern den gammle CPU kjøleren - Rens CPU / Fjern gammel kjølepasta - Fjern bakplaten og erstatt den med bakplaten som følger med V8 kjøleren* - Er det ikke kjølepasta ferdig montert på kjøleren, påfører du nå litt kjølepasta** - Monter V8 kjøleren - Skru fåst Hovedkortet og koble til alle ledninger igjen. * Det er ikke alltid du trenger å bytte bakplate, les manualen til V8 kjøleren om dette er nødvendig. PS: Trenger deu ikke å bytte bakplate, trenger du heller ikke å ta ut Hovedkortet. PPS: Hva slags kabinett har du? Noen av de nyere kabinettene har også hull i hovedkortbrettet, slik at man skal kunne få tilgang til bakplaten til CPU kjøleren uten at man trenger å demontere halve PCen og ta ut Hovedkortet. ** I de fleste tilfeller er kjølepasta ferdig påsmurt. Les dog V8 maualen for å bekrefte dette. Ekstra!! Gå til denne nettsiden: http://www.quietpc.com/gb-en-gbp/media Se så videosnutten; Pacify your PC Part 3 - Swapping the CPU cooler Dette er en liten videosnutt som viser hvordan du bytter CPU kjøler. TAAAAAAKK ! du er min helt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå