Gå til innhold

Hvilket HK til p4?


Anbefalte innlegg

Sitter og planlegger en ny pc, men å velge Hk i jungelen er ikke lett. Så derfor hvilket hk skal jeg velge. Kravene jeg stiller er S-ata, firewire, usb 2.0, ata 100/133, nettverk.

Vet jo hvilke som finnes som har dette, men det er det å velge fra hvilken produsent å hvilket brikke sett jeg ikke klarer.

Det er snakk om en multimedia pc, altså alt mulig bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke P4 CPu skal du ha?

 

533 eller 800?

 

Asus har vel fått 865PE til å yte som 875P.

Asus P4P800 DELUXE skulle sådan dekke dine spesifikasjoner, men koster vel rundt 1400.

 

IIRC har også abit fiksa på sine BIOS slik at ytelsen øker.

 

Har selv bestillt P4P800 .... så jeg er kanskje ikke nøytral(?)

Lenke til kommentar

Vanskelig å komme med anbefalinger når man har lite opplysninger fra deg.

Du kan jo gå selv å lete på alle webshop stedene.

 

Personlig har jeg kun en favoritt, ASUS.

 

Meget stabile og gode kort.

 

Har hatt mange av ASUS hovedkortene og aldri hatt problemer.

 

Kjører for øyeblikket på 2 stk:

--P4T-E basert på Intel 850 brikkesett med RD ram

--P4P800Deluxe basert på Intel 865 brikkesett med DDR ram.

 

Lykke til videre i jungelen.

 

John Kr

Lenke til kommentar
Ja, da vil jeg anbefale ASUS P4P800Deluxe uten tvil.

 

Løp å kjøp!!!

 

 

John Kr

 

skal ikke ha asus sin, de har droppa CSA teknologien, ikke veldig viktig, men kjekt å ha.

 

3Com nettverk med VCT

Noe merkelig synes vi det er at ASUS har valgt å benytte en nettverkskontroller fra 3Com. 3Com leverer produkter av god kvalitet, for all del, men siden Intel egen brikke ikke benyttes, støttes ikke CSA-teknolgien. CSA er en dedikert kopling mellom nettverkskretsen og nordsiden i brikkesettet, slik at man unngår at nettverkstrafikk går over den "trege" og allerede overfylte PCI-bussen. Vi antar at det er rimeligere å benytte en løsning fra 3Com enn Intel, og at det er derfor ASUS har tatt dette valget. Uansett synes vi det er rart, siden nettopp CSA er en av styrkene til 875/865-brikkesettene. En spennende egenskap ved kontrolleren fra 3Com er dog at den er utstyrt med VCT - Virtual Cable Tester. Dette er programvare som kan sjekke at nettverket fungerer som det skal, finne frem til eventuelle kabelbrudd opp til 100 meter unna etc. Det er såvidt oss bekjent første gang såpass avansert funksjonalitet er implementert i desktop-løsninger.

 

 

tror msi har et kliss likt, med med CSA tror det blir det.

Lenke til kommentar

Hvis du liker å bruke penger fornuftig er hovedkort basert på i865PE brikkesettet og foretrekke foran et med i875P. Marginale ytelsesforskjeller det er snakk om her!

 

Uansett så skal du lete lenge etter et dårlig kort basert på disse brikkesettene, det er en meget fin jungel vi snakker om her, ikke mye farlig å passe seg for. Etter å ha lest en del tester og sammenligninger ser Asus P4P800(Deluxe) ut som et meget bra valg i mine øyne.

Lenke til kommentar
Hvis du liker å bruke penger fornuftig er hovedkort basert på i865PE brikkesettet og foretrekke foran et med i875P. Marginale ytelsesforskjeller det er snakk om her!

 

Uansett så skal du lete lenge etter et dårlig kort basert på disse brikkesettene, det er en meget fin jungel vi snakker om her, ikke mye farlig å passe seg for. Etter å ha lest en del tester og sammenligninger ser Asus P4P800(Deluxe) ut som et meget bra valg i mine øyne.

 

vet at det er små marginer, men jeg tror jeg går for msi sitt

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl

Lenke til kommentar
3Com nettverk med VCT

Noe merkelig synes vi det er at ASUS har valgt å benytte en nettverkskontroller fra 3Com. 3Com leverer produkter av god kvalitet, for all del, men siden Intel egen brikke ikke benyttes, støttes ikke CSA-teknolgien. CSA er en dedikert kopling mellom nettverkskretsen og nordsiden i brikkesettet, slik at man unngår at nettverkstrafikk går over den "trege" og allerede overfylte PCI-bussen. Vi antar at det er rimeligere å benytte en løsning fra 3Com enn Intel, og at det er derfor ASUS har tatt dette valget. Uansett synes vi det er rart, siden nettopp CSA er en av styrkene til 875/865-brikkesettene. En spennende egenskap ved kontrolleren fra 3Com er dog at den er utstyrt med VCT - Virtual Cable Tester. Dette er programvare som kan sjekke at nettverket fungerer som det skal, finne frem til eventuelle kabelbrudd opp til 100 meter unna etc. Det er såvidt oss bekjent første gang såpass avansert funksjonalitet er implementert i desktop-løsninger.

 

"P4C800 kommer med Gigabit Ethernet fra 3Com, som dessverre betyr at CSA-teknologien er utelatt. Derimot har denne nettverksløsningen en smart VCT-funksjonalitet, som lar deg feilsøke nettverket via den medfølgende programvaren. Man kan også spørre seg om hvor mange privatbrukere som har nytte av CSA per i dag."

 

P4C800 er et veldig bra hovedkort etter det jeg har hørt. Men jeg har hørt mye bra om de andre kortene også, f.eks MSI sitt. Det er en annen fyr på dette forumet som har det MSI kortet, snekker'n kaller han seg om jeg ikke husker feil. Og han har visst testa en del kort, deriblant asus sitt P4C800. Kanskje MSI sitt er noe for deg også?

Lenke til kommentar
3Com nettverk med VCT

Noe merkelig synes vi det er at ASUS har valgt å benytte en nettverkskontroller fra 3Com. 3Com leverer produkter av god kvalitet, for all del, men siden Intel egen brikke ikke benyttes, støttes ikke CSA-teknolgien. CSA er en dedikert kopling mellom nettverkskretsen og nordsiden i brikkesettet, slik at man unngår at nettverkstrafikk går over den "trege" og allerede overfylte PCI-bussen. Vi antar at det er rimeligere å benytte en løsning fra 3Com enn Intel, og at det er derfor ASUS har tatt dette valget. Uansett synes vi det er rart, siden nettopp CSA er en av styrkene til 875/865-brikkesettene. En spennende egenskap ved kontrolleren fra 3Com er dog at den er utstyrt med VCT - Virtual Cable Tester. Dette er programvare som kan sjekke at nettverket fungerer som det skal, finne frem til eventuelle kabelbrudd opp til 100 meter unna etc. Det er såvidt oss bekjent første gang såpass avansert funksjonalitet er implementert i desktop-løsninger.

 

"P4C800 kommer med Gigabit Ethernet fra 3Com, som dessverre betyr at CSA-teknologien er utelatt. Derimot har denne nettverksløsningen en smart VCT-funksjonalitet, som lar deg feilsøke nettverket via den medfølgende programvaren. Man kan også spørre seg om hvor mange privatbrukere som har nytte av CSA per i dag."

 

P4C800 er et veldig bra hovedkort etter det jeg har hørt. Men jeg har hørt mye bra om de andre kortene også, f.eks MSI sitt. Det er en annen fyr på dette forumet som har det MSI kortet, snekker'n kaller han seg om jeg ikke husker feil. Og han har visst testa en del kort, deriblant asus sitt P4C800. Kanskje MSI sitt er noe for deg også?

 

vet at forskjellene er marginale, men alltid kjekt å ha nok båndbredde i nettverket og at dette ikke bremses av andre flaskehalser, spesiellt når prisforskjellen ikke akkurat er store....

Lenke til kommentar
Kjøpte abit ic7-g om fredan..har ikke angret ennå.

Ett bra valg, vudere selv å kjøpe det kortet. Men om du husker bios versjonen på kortet, eller måtte du oppdatere bios'en selv, siste bios versjon er 13?

 

Trengte ikke å oppdatere bios, er ikke sikker på om jeg skal gjøre det, alt fungerer perfekt....er ikke sikker på hvilken bios jeg har. skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...