skarsk Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Får ikke tilgang til trådløs router hos en venn av meg. Feilmelding på min PC er "begrenset tilgang" eller noe sånt og med et gult utropstegn. Dette skjedde etter at jeg byttet bærbar PC til Acer TM8371 - 944G50n. (Tidl. Fujitsu Siemens Amilo 8,9") Ja, WinXP no SP3 på begge PC'er. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du har skrevet inn feil passord. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Nei, da hadde jeg blitt avvist. Når jeg trykker en gang på monitoren på oppgavelinja til høyre, ser det ut til at jeg bare har enveiskommunikasjon f.eks. så mottar jeg bare 'pakker' og på sending står det 0 -null. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Nei, da hadde jeg blitt avvist. Når jeg trykker en gang på monitoren på oppgavelinja til høyre, ser det ut til at jeg bare har enveiskommunikasjon f.eks. så mottar jeg bare 'pakker' og på sending står det 0 -null. Du har ingen tilkobling, din egen maskin har tildelt en 169.x.x.x adresse fordi den ikke fikk svar fra routeren. Sjekk om det er aktivert macfiltrering på router. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Takk Vidarkri, da har jeg en plass å starte. Routeren er fra telenor og man bruker et nr. under routeren som passord. Hvordan sjekker jeg om det er aktivert macfiltrering på router? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Åpne et cmd vindu på den pc'n som har kontakt med routeren og skriv ipconfig /all, under trådløs kortet står det en adresse til Gateway. Skriv denne adressen i adressefeltet i en browser og logg deg på routeren. Hvis det er satt et passord på routeren må du ha dette for å logge deg på, hvis ikke sjekk manualen for default bruker og passord. Nå vet jo ikke jeg hvilken router du har men normalt så ligger macfiltrering/tilgangsfilter under sikkerhetsseksjonen på routeren. Hvis denne funksjonen er skrudd på må du finne ditt nettverkskort mac adresse ved å kjøre en ipconfig /all på din maskin. Du må bruke trådløskortets mac adresse. Hvis filtreringsfunksjonen ikke er skrudd på så kan man prøve og resette routeren via resetknappen på routeren. Vær obs på ut dere da må sette opp ett nytt krypteringspassord og nytt passord for pålogging mot routeren. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå