Gå til innhold

Touring, lang tur sykkel, hjelp til kjøp.


-kga-

Anbefalte innlegg

Tapte ett veddemål, og med mindre jeg klarer og komme med ut av det så blir det antagelig en lang sykkel ferie på 2-4 uker til sommeren. Og til det trenger jeg en ny sykkel siden den jeg har er ganske falleferdig.

 

Det blir sykling omtrent hver dag, men også opp til noen dagers stopp på interesange steder. Blir en del soving i skog og mark, men også mothel/hosteler inne i byer og andre steder uegnet til og sove ute.

 

Kriterier (Har liten erfaring, så kom gjerne med egene forslag):

- Robust - Den må tåle en del, har lyst på så lite vedlikehold/repperasjon som mulig på turen.

- Hovedsakelig for asfalt, men det må takle litt grusvei og ok stier også.

- Helst ingen dempe gaffel, eller en som kan låses i fast possition.

- Takle 150kg. Aner ikke hvor mye meg pluss basasje blir, med si 150KG for å være helt sikker.

- Kunne henge side bager bak og helst forran også.

 

MAX PRIS - Helst ikke over 10k for sykkel + bøyler til å henge bagasje på + rammer + lykt + støtte + drikkeflaske oppheng. Så billig som mulig, men samtidig bra nokk til å fungere konfortabelt og feilfritt over en lang reise. Om det er umulig å få dette for under 10k så nevn gjerne noen litt dyrere også.

 

 

Denne siden ser ut til å ha noen passende sykkler, men jeg sliter med å finne hvor jeg kan få kjøpt dem i Norge. Sett litt på hybrid og cyclo cross sykkler, men hvet ikke hvordan man finne rut om de kan ha bagasje feste foran og bak.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...