Simen1 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 noe som hadde vært fint om de gjore nå var å intrigrere strømforsyningen inni selve maskina. Mange bærbare PCer fra før 1995 hadde dette, selv om virkningsgraden til strømforsyningene var ganske lav da. Det burde vært fullt mulig å ha den integrert. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Mange bærbare PCer fra før 1995 hadde dette, selv om virkningsgraden til strømforsyningene var ganske lav da. Det burde vært fullt mulig å ha den integrert. Ja absolutt, men jeg håper likevel at den forblir ekstern mtp at konsollen da kan være mindre og/eller mer stillegående. Det ser også ut som det blir en ekstern strømforsyning fra det bildet av hovedkortet. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Mange bærbare PCer fra før 1995 hadde dette, selv om virkningsgraden til strømforsyningene var ganske lav da. Det burde vært fullt mulig å ha den integrert. Ja absolutt, men jeg håper likevel at den forblir ekstern mtp at konsollen da kan være mindre og/eller mer stillegående. Det ser også ut som det blir en ekstern strømforsyning fra det bildet av hovedkortet. Er det da en motsetning? Jeg mener, se nok en gang på PS3 - der er strømforsyningen intern, og den maskinen er kraftig, kjølig og stillegående. Det er vel ingen grunn til at X360 ikke skal klare det samme? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Nå har jeg ikke selv prøvd PS3 slim, men fra det jeg har lest og hørt er den ikke så stillegående etter en stund med spill bruk. Den er heller ikke noe særlig mindre enn dagens Xbox360. Min PS3 40GB er ihvertfall ikke stillegående etter litt bruk (klart, et stykke igjen til min Xbox360 falcon). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Støyproblemet til 360 er i senere tid hovedsaklig fordi DVD drevet må spinne så raskt. Ergo hadde de gjort noe med denne biten ville det blitt vesentlig bedre der. I tillegg er drevet et skikkelig rakleverk når det åpnes og lukkes og vitner om billigkvalitet. Gudksjelov ventet jeg på "Super Elite" med 250GB HDD før jeg kjøpte så jeg kan bruke NXE til å installere spillene. Endret 21. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 slim støyer mindre en den orginale. men begge støyer fremdeles litt mye for min smak. nå er det såppass gammelt chipsett at de bør klare å få pressa effektforbruket godt under 100w på både ps3 og 360. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 For min del skulle gjerne alle konsoller hatt ekstern strømforsyning, slik at konsollen kan gjøres mindre og slipper varme fra den. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det er en fordel for kjølingens del å ha strømforsyning og konsoll som to separate enheter, men det er ikke noen stor fordel fordi strømforsyningen bare stikker av med bare 15-20% av energien som hele konsollen bruker. Altså ganske liten økning i effektforbruk inni selve konsollen. Siden strømforsyningen tåler høyere temperatur enn resten så kan den godt utnytte "eksosen" slik den gjør på PCer uten ekstra kabinettvifter. Plassmessig så er det mye ryddigere og penere i de fleste stuer å ha alt i en boks i stedet for to dingser og kabel i mellom. Folk har som regel nok kabelsalat bak TV-benken. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 For min del skulle gjerne alle konsoller hatt ekstern strømforsyning, slik at konsollen kan gjøres mindre og slipper varme fra den. Det blir jo oraksis bare slik at man får varme og plass fra to enheter istedet for en, tilsammen tar det mer plass og generer mer varme med ekstren forskyning, man bare fordeler det utover to bokser istedet for en. Jeg har egentlig i sum mer sans for kun en boks. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Om jeg får varme i rommet fra to enheter kontra én har ingen betydning, det som er viktig er at konsollen blir mindre og mister en varmegenererende enhet i selve boksen. Så i stedet for å ha en PSU som genererer varme inni boksen kan man eks. begynne å konstruere konsoller med eksterne kjølefinner med heatpipes som en del HTPC kabinetter begynner å få og i tillegg ha strømforsyningen eksternt Endret 21. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det blir jo oraksis bare slik at man får varme og plass fra to enheter istedet for en, tilsammen tar det mer plass og generer mer varme med ekstren forskyning, man bare fordeler det utover to bokser istedet for en. Jeg har egentlig i sum mer sans for kun en boks. AtW Det er eg og, men dersom ein kan oppnå mindre støy ved å ha ekstern straumforsyning så er det meir interessant for min del. Bak TV-benken er det eit rot uansett, ein boks frå eller til spelar liten rolle. Det er ikkje noko eg ser dagleg. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) det er vifte i strømforsyninga til 360. så jeg fatter ikke at dere snakker om at den kan støye mere om den er inni 360'n istede. det hadde også vært utrolig deilig om den var like bred og dyp som en vanlig forsterker. bare jeg som ikke helt ser vitsen med å krympe noe du ikke skal gå rundt med i en ryggsekk? edit: fatter ikke helt hvorfor konsoller altid må se ut som leker. Endret 21. mars 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 det er vifte i strømforsyninga til 360. så jeg fatter ikke at dere snakker om at den kan støye mere om den er inni 360'n istede. Vifta i størmforsyningen er praktisk talt ikke merkbar, eller ihvertfall er ikke min det over støyen fra konsollen. Så dette er ikke noe som vil ha utligna seg når den hadde blitt en del av varmeutviklingen til selve konsollen. Uansett vil nok den eventuelle eksterne strømforsyningen til Xbox360 slim være vifteløs og en del mindre enn den mursteinen som er i dag. det hadde også vært utrolig deilig om den var like bred og dyp som en vanlig forsterker. bare jeg som ikke helt ser vitsen med å krympe noe du ikke skal gå rundt med i en ryggsekk? Mens andre hadde foretrukket en liten konsoll man lett kan plassere/gjemme bort og som man lett kan putte i ryggsekken for å ta med til venner, til hytta etc. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Men om gamestreaming fra renderingfarmer slår til vil "konsoller" bli inkludert i TVene. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Er det ikke på tide med en ny generasjon konsoller snart? Både X360 og PS3 er for seniorer å regne i forhold til tidligere utvikling. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 du kan jo spørre deg selv et veldig enkelt spørsmål som svarer på det du lurer på. trenger jeg bra grafikk for å ha en bra spillopplevelse? det er ivertfall ikke tilfelle hos meg. det jeg trenger er en høy stabil framerate. alt over 30 er brukbart i rpg og alt over 60 er helt ok for fps. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 du kan jo spørre deg selv et veldig enkelt spørsmål som svarer på det du lurer på. trenger jeg bra grafikk for å ha en bra spillopplevelse? det er ivertfall ikke tilfelle hos meg. det jeg trenger er en høy stabil framerate. alt over 30 er brukbart i rpg og alt over 60 er helt ok for fps. Nå har jo dagens konsollgenrasjon som oftest hverken spesielt god grafikk eller høy framerate, og bare fordi bra grafikk ikke er nødvendig for å få en god opplevelse, så betyr ikke det at man ikke får en enda bedre opplevelse med bedre grafikk. AtW Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 AtW , det går begge veier. men man merker 5-6 år med utvikling på pc fronten, fremfor dagens konsoll. er vell en eller annen variant som ligner på nvidia7800 i ps3. i xbox vet jeg ikke noen ting om grafikkchippen annet en at den er fra ati. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Er det ikke på tide med en ny generasjon konsoller snart? Både X360 og PS3 er for seniorer å regne i forhold til tidligere utvikling. Det tar tid for utviklerstudioer å bli godt kjent med nye konsoller og få utviklingsverktøyene opp på et modent nivå, ergo lønner det seg ikke for særlig mange parter å påskynde den prosessen. Det samme gjelder salg av konsoller, det tar tid før mange ønsker å kjøpe en ny konsoll da mange venter minst et år på at prisene skal synke og mange venter ennå lenger til det skal bli nok gode titler tilgjengelig. Endret 24. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg