alibabaogde40 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Jeg har en Dell dimension 5000 som kjører windows xp. Når jeg installerer windows 7 på den går alt bra helt til slutten av installasjonen hvor datamaskinen sier at installeringen ikke var fullført og må dermed tilbakestille datamaskinen til xp igjen. Kan noen hjelpe meg? Jeg er ikke noe god på PC i det hele tatt. Endret 17. mars 2010 av alibabaogde40 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du har kjøpt Windows 7 plata i butikken eller? Og starter du installasjonen direkte fra DVD platen eller fra Windows? Lenke til kommentar
alibabaogde40 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg starter windows 7 instalasjonen fra pc-en. Instalasjons filen ligger på pc-en, har den ikke på cd. Har en bærebar pc som jeg installerte windows 7 på med samme fil. Det virket. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du prøver altså å mounte en .iso fil eller lignende, og så kjøre installasjonen derfra? Det går jo ikke bra, da du mister tilgangen til den "mounta" disken ved første omstart. Du må brenne ut .iso filen til en DVD eller minnepenn. Men dette lukter uansett piratkopi...så dette forumet er ikke det rette stedet for deg. Lenke til kommentar
alibabaogde40 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Det er ikke en piratkopi. Jeg har til og med oppdatert windows 7-en min på den bærebare med windows update og alt går bra. Jeg har til og med sjekket med windows om det er en pirat kopi. Når jeg instalerte windows 7 på den bærebare lå instalasjons filen på skrivebordet. Og alt gikk bra der. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvis du må sjekke om det er en piratkopi, så er det vel ikke helt 100%? Enten har du kjøpt Windows 7 og fått med en produktnøkkel, eller så har du ikke. Og har du ikke kjøpt mer enn en lisens, kan du ikke bruke den installasjonen på flere enn en pc uansett. Sjekk med de du kjøpte Windows 7 av, og finn ut hvordan du brenner den ut på DVD eller legger den på minnepenn. Og sjekk om du har kjøpt mer enn en lisens. Lenke til kommentar
alibabaogde40 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg skal skjekke om hvor mange lisenser jeg har kjøpt. Men en venn av meg sa at kanskje Dell har låst pc-en min slik at jeg bare kan installere windows xp på den. Er det mulig tror du eller kan det være en annen årsak? Hvis Dell har låst pc-en min, går det da ann å låse den opp, eller? Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Brenn fila på en plate, og prøv igjen. Flere jeg vet om har hatt samme problemet. Pass også på at det ikke står noen ekstern harddisk tilkoblet via USB mens du installerer. Helt unødvendig og blande inn prat om piratkopier her. Lenke til kommentar
alibabaogde40 Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Hvordan installerer jeg windows 7 fra en plate og hvordan brenner jeg fila over til plata? Er det noen programmer jeg kan bruke, eller? Jeg vet nesten ingen ting om datamaskiner. Kan du forklare meg det steg for steg? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Trolig er dette en Dell OEM Windows 7 versjon du har fått, og det funker ikke på andre pcer enn Dell pcer med BIOS som støtter Windows 7 (SLIC 2.1) Og du har garantert kun fått med en lisens. (familie pakken var den eneste med tre lisenser) Så jo pratet om piratkopi kommer inn igjen. Du bør kjøpe deg en ny Windows 7 plate med en ny lisens, om du har tenkt å bruke Windows 7 på to pcer. Lenke til kommentar
alibabaogde40 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Tusen Takk for hjelpen!! Jeg fant ut at jeg bare hadde kjøpt en lisens. Det forklarer jo saken. Jeg har bestilt en ny lisens, håper det virker. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Da får du vel med en DVD plate da? siden det ikke går an å kun bestille lisenser.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå