Gå til innhold

ASUS X77JA - 17'' Gamer (?) Laptop

Anbefalte innlegg

Hmm... Det burde være en lov tjfor hva nettsteder kan skrive av feilinfo! F.eks. Amentio er jo helt på jordet på dette feltet. Men anyway, nå står valget mellom asus n61ja og Hp pavilion dv62-158so. HPen har Nvidia Geforce GT M320 skjermkort, noe jeg er usikker på hvor kraftig det er i forhold vi asus n61 sitt. Noen meninger? Hp har 6 GB minne og høyere hastighet på minne og pluss 7200 RPM HDD. Samme pris på begge... Hva er beste kjøp?

GT320 er mye svakere enn HD5730.

GT320 ligger vel rundt 5000 poeng i 3dmark06, mens HD5730 ligger rundt 8000 poeng, og forskjellen er nok enda større i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Det burde være en lov tjfor hva nettsteder kan skrive av feilinfo! F.eks. Amentio er jo helt på jordet på dette feltet. Men anyway, nå står valget mellom asus n61ja og Hp pavilion dv62-158so. HPen har Nvidia Geforce GT M320 skjermkort, noe jeg er usikker på hvor kraftig det er i forhold vi asus n61 sitt. Noen meninger? Hp har 6 GB minne og høyere hastighet på minne og pluss 7200 RPM HDD. Samme pris på begge... Hva er beste kjøp?

GT320 ligger vel rundt 5000 poeng i 3dmark06, mens HD5730 ligger rundt 8000 poeng, og forskjellen er nok enda større i spill.

Finnes det gode skjermkort fra Nvidia, eller er de helt ute av dansen? Før hørte jeg alltid at Nvidia var Gaming-grafikk-kortet, men nå virker det som Ati er kongen på haugen...

Lenke til kommentar

Finnes det gode skjermkort fra Nvidia, eller er de helt ute av dansen? Før hørte jeg alltid at Nvidia var Gaming-grafikk-kortet, men nå virker det som Ati er kongen på haugen...

Jada, nvidia har også kraftige skjermkort, men du må da opp i GTS250/360/GTX260/360 eller høyere for at de skal yte samme/bedre enn HD5730.

Med andre ord: Du finner ikke maskiner i samme prisklasse som X77JA med nvidia kort som yter bedre. Skal du ha maskiner med nvidiakort som yter samme/bedre må du opp i pris, f.eks Asus G60JX som koster ca 12k med GTS360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...