AVandelay Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei. Har i et halvt års tid hatt problemer med at pcn har "fryst" etterfulgt av reboot eller "blåskjerm" etterfulgt reboot. Tenkte det kunne ha noe med defekt minne å gjøre, så gikk derfor til innkjøp av 4GB ny ram (kastet den gamle), samt et HIS Radeon 4890 skjermkort i samme slengen. Problemene fortsatte, og jeg gjorde ikke noe med det inntil nå nylig. Jeg ble informert om at det kunne være temperaturproblemer i prosessoren. Jeg åpnet opp kabinettet, og der var det tjukt av støv. Sjekket temperatur i HWmonitor og den lå på 90-100 grader. Har fått tak i en ny vifte, som jeg nå har montert. Måtte skru ut hovedkort for å skru fast vifta på baksiden av hk. Deretter monterte jeg hk på plass igjen og koblet til kabler og skjermkort. Nå fungerer ikke skjerm ved oppstart lenger. Jeg kan se GPU vifta gå rundt, men skjermen får ikke signal. Jeg skrur av den nye vifta for å skrape av litt kjølepasta, og monterer på nytt. Dette hjalp ikke. Har også prøvd å resette CMOS. CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Hovedkort: MSI P35 NEO-F PSU: Silver Power PSU, 600W GPU: Radeon 4890 Noen ide om hva det kan være? Jeg skulle prøve å montere på den gamle vifta som jeg nå har fått blåst fri for støv, og se om det fungerer igjen da. Hvis ikke har vel jeg herja for mye med hovedkortet kanskje. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 det nye skjermkortet: har du husker å plugge i ekstra strøm om den skal ha dette? Og stappa rammen i riktig slot? Jeg mener på HKet skal pipe/lyse (om den har diagnoseledd) for å indikere feil med HK (minne, gfx eller selve HK) som gjelder oppstart. og bruker du rett utgang (om det feks er 2xDVI utganger)... jeg tror ikke det siste skal ha noe å si da det skal gå på autodetekt, men du kan jo se. Lenke til kommentar
AVandelay Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Rammen står der den alltid har stått.. har ikke endret på det. Skjermkortet har to connectorporter, en 6-pins og en 8-pins. Jeg har koblet til begge disse. Skal vel ikke være noe mer. Fungerte før jeg begynte å knote med å bytte vifta. Synes dette er veldig rart.. Kommer ikke noe pip ved oppstart hvertfall.. skal undersøke om den har noe diagnoselys når jeg kommer hjem. Endret 17. mars 2010 av AVandelay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå