Missen Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg begynte i min første jobb august 09. På lønnsslippene fram til nyåret stod det at antall feriedager til gode var = 0. Men fra januar av står det at jeg "bare" har 8 feriedager til gode, hvor de andre ansatte har minst 20. Hvorfor har jeg fått så lite? Har jobbet i snitt 28 timer i uken fra august 09 og fram til nå. Har heller ikke tatt ut ferie i løpet av arbeidsperioden. På forhånd takk Lenke til kommentar
Leus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Feriedager regnes fra hvor mye du jobbet året før, så det ser jo ut til å stemme bra. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Det er antall dager "lønnet ferie" (eller ferie med feriepenger, som noen av petimeterne her ville kalt det) som vises. Det synes som om det stemmer. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du har krav på like mye ferie som de andre, men du får bare feriepenger for det du jobbet i fjor. Altså vil feriedager utover de 8 være uten "lønn" (feriepenger). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå