DontTouchMyPhone Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei! Jeg prøver å koble pc`n min til tv`n. Jeg bruker Vista og Nvidia-skjermkort. Tv`n er en LG 6000 HDTV. Jeg har brukt en XGA-kabel mellom VGA`en på pc til RGB på tv. Men jeg får ikke opp noe bilde. Når jeg går på skjerminnstillinger står følgende på nr1 og nr2: 1.Generisk PnP-skjerm på NVIDIA GeForce 8600GS 2.(Standardskjerm) på NVIDIA GeForce 8600GS Jeg har også vært inne på kontrollpanelet til NVIDIA og prøvd å konfigurere flere skjermer, men uten hell. Har også prøvd å framtvinge TV.. (husker ikke helt hva det sto), men det ville seg heller ikke. Uansett får jeg ikke kontakt med tv`n. Jeg har stilt inn tv`n for å ta imot på RGB, så det er ikke problemet. Noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kan vi begynne med å få klarhet i hva slags kabel du bruker og hvilken inngang du har på TV. "XGA-kabel"? Ukjent for meg. XGA definerer oppløsningen, men kabel som brukes er vanlig VGA. "RGB på tv"? Bør være en VGA inngang? Eller er det 3 stk RCA kontakter som er farget rød, grønn, og blå? Jeg flyttet denne til 'Kabler'. Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Kan vi begynne med å få klarhet i hva slags kabel du bruker og hvilken inngang du har på TV. "XGA-kabel"? Ukjent for meg. XGA definerer oppløsningen, men kabel som brukes er vanlig VGA. "RGB på tv"? Bør være en VGA inngang? Eller er det 3 stk RCA kontakter som er farget rød, grønn, og blå? Jeg flyttet denne til 'Kabler'. Hei, takk for svar. Det står bare Premium XGA Monitor Cable på esken kabelen kom i, men det er en VGA-kabel i følge han i butikken. På tv`n står det "RGB(PC)" der denne kabelen passer. Jeg fortalte i butikken hvilke innganger jeg hadde, og dette var kabelen han fant. Jeg fikk forøvrig bilde på tv`n når jeg bare koblet tv direkte på den inngangen pc-skjermen vanlighvis står i, men jeg vil at bildet skal komme opp på begge skjermene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 OK, skjønner. Du har vanlig VGA inngang på TV. Måtte bare sjekke, det er så mange muligheter. Da er ikke problemet relatert til kabler, men innstilling av skjermkortet. På Nvidia kontrollpanel skal du inn på "Set up multiple displays". Det har ikke noe med TV utgang å gjøre, PC vet ikke at dette er en TV. PC ser det som en vanlig skjerm. PS: i ditt svar har du tatt med hele mitt innlegg. Dette bør du unngå, det kalles "unødig sitering" og gjør trådene lite lesbare. https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/#Hva_er_.22un.C3.B8dvendig_quoting.22.3F Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Når jeg går inn på "Konfigurer flere skjermer" trykker jeg på "Min skjerm vises ikke på listen", og trykker deretter "Utvidet skjermsøk". Da får jeg opp at maskinen ikke finner flere skjermer, og at TV behandles litt annerledes, og om jeg "Vil du aktivere TV-tilkoblingen?". På dette trykker jeg ja, og da blir alternativet "Fremtving TV-søk ved oppstart" haket av. Men da ser det ut til at jeg skal trykke på "Start på nytt nå", men dette får jeg ikke gjort (det står i grått og er ikke tilgjengelig). Jeg har prøvd starte maskinen på nytt på vanlig måte, men da er ikke disse innstillingene aktive, og jeg kan gjøre hele greia om igjen. Skjønner ikke hva jeg gjør feil! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Prøv å starte PC med TV tilkoblet. Har dette problemet selv, hvis jeg kobler fra skjerm #2 mens PC er på så får jeg ikke koblet den til igjen! Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Nå har jeg prøvd å starte opp pc med tv tilkoblet; men ingenting skjedde. På tv`n står det "Intet signal". Har du noen flere forslag?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Nei, ikke foreløpig. Men jeg flytter tråden til Skjermkort. Fant et bilde som viser Nvidia kontroll panel. Innholdet her er forskjellig avhengig av hva som er koblet til. http://www.serato.com/howtos/scratchlive/2105/how-to-set-up-a-secondary-display/page/4 Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Ok. Mitt skjermbilde er litt forskjellig ja, fra det som du viser her. Mine alternativer er som følger: 1. Velg nView-skjermmodusen du vil bruke. Bare èn skjerm (Èn skjerm) 2. Velg skjermen du vil endre. ViewSonic Q201WB Min skjerm vises ikke i listen.... 3. Velg skjermen Windows skal bruke som primærskjerm. ViewSonic Q201WB Av disse alternativene er det bare nummer to jeg kan gjøre noe med, de andre er låst. På numemr to kan jeg trykke på "Min skjerm vises ikke i listen...", og da kan jeg gjøre de tingene som jeg har beskrevet tidligere. På punkt 1 er det ingenting jeg kan forandre eller velge mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå