brgr Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Men hvis han plugger den i fronten uten att de bak er koblet til da? Har han prøvd dette også da? Siden du er så sikker? Vanskelig er det ikke. Men att du skal ha det til å være den 20-40 cm lille kabelen fra HK til Front er lite sannsynlig mener jeg. Men hvis trådstarter kobler fra det som er koblet i bak og kobler disken i front. Få ett svar på om det virker eller ikke så kan jeg gå med på dette. For når han har koblet denne bak, så har han måttet koble ifra det som var bak.! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Men hvis trådstarter kobler fra det som er koblet i bak og kobler disken i front. Få ett svar på om det virker eller ikke så kan jeg gå med på dette. For når han har koblet denne bak, så har han måttet koble ifra det som var bak.! Jeg mister tastur og mus dersom jeg kobler i fra bak så det er ikke aktuelt! Lenke til kommentar
brgr Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Koble disse i fronten istedefor da. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Koble disse i fronten istedefor da. Som jeg skrev to ganger tidlegere i tråden har jeg prøvd WB disken med bakre USB porter (og ja, da måtte jeg flytte på mus eller tastatur foran). Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Ok bare for å gjenta dette til det kjedsomelige. Jeg har vært borti mange pc'r hvor disker, kameraer og lignenden apparater som krever mye strøm MÅ kobles til hovedkortets usb. Eneste forklaringen er at den 30cm lange kabelen invendig har for høyt spenningsfall til å klare å starte strømkrevende enheter. Hvis noen absolutt vil lese om usb kabling så ligger dokumentene til USB standarden tilgjengelig på nettet hvor dette er forklart i detalj. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hva med å få tak i en liten USB-hub og koble i den ene USB-kontakten bak? Så har du en ledig port bak til WD-disken og kobler mus og tastatur til USB-hub'en. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hva med å få tak i en liten USB-hub og koble i den ene USB-kontakten bak? Så har du en ledig port bak til WD-disken og kobler mus og tastatur til USB-hub'en. Det er en glimrende løsning. Kjøp gjerne en hub med egen strømforsyning også. (Har blitt foreslått her før) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det hovedkortet der har vel helt klart 6 usb-porter på baksiden Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Det hovedkortet der har vel helt klart 6 usb-porter på baksiden Du har rett, jeg noen til, men de satt et annet sted så jeg så dem ikke først. Dere som foreslår USB splitter med seperat strømforsyning har muligens ikke forstått konseptet med slike WB disker; nemlig strømløs harddisk i lite format. Trenger man strøm kan man like godt kjøpe mye større og billigere 3,5" disker. Forøvrig kan jeg nevne at mitt forrige rigg var satt i et 3R system kabinett som f.eks. selges hos Netshop. Den hadde en lignende innebygd USB modul i front slik nesten alle pc'er har i dag og fungerte uten ekstra strømtilførsel. Dog var denne koblet til et Asus hk, ikke Asrock, og til Mist PSU og ikke noe billig kinamøkk fra Multicom Endret 19. mars 2010 av Spartan Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det hovedkortet der har vel helt klart 6 usb-porter på baksiden Du har rett, jeg noen til, men de satt et annet sted så jeg så dem ikke først. Dere som foreslår USB splitter med seperat strømforsyning har muligens ikke forstått konseptet med slike WB disker; nemlig strømløs harddisk i lite format. Trenger man strøm kan man like godt kjøpe mye større og billigere 3,5" disker. Forøvrig kan jeg nevne at mitt forrige rigg var satt i et 3R system kabinett som f.eks. selges hos Netshop. Den hadde en lignende innebygd USB modul i front slik nesten alle pc'er har i dag og fungerte uten ekstra strømtilførsel. Dog var denne koblet til et Asus hk, ikke Asrock, og til Mist PSU og ikke noe billig kinamøkk fra Multicom Jeg forstår utmerket konseptet bak disse diskene, problemet er at hvis du skal få den til å funke ved å koble den til på kontaktene i front så trenger du mer strøm enn det som er i de kontaktene, DERFOR så har jeg og noen andre foreslått en ekstern hub med egen strømforsyning siden det er den eneste muligheten til å få det til å funke. Hvis du da ikke bytter ut den interne kabelen med en skjermet variant. Ikke at jeg tror det er noen lett løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå