akzj0n Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Uff Mitt nyinnkjøpte kort vil ikke fungere. Dvs ikke skjermbildet når jeg starter. Samme med dette hovedkortet har jeg en twinmos 3200 ddr brikke og en barton 2500. For meg virker det som om kortet er helt dødt. Viftene går, men maskinen piper foreksempel ikke hvis jeg tar ut ram brikken. Cpuen har jeg montert om igjen flere ganger uten hell, og kan heller ikke se noen skader på den som kan ha skjedd under instalasjonen. Bios er blitt "restartet" flere ganger, både gjennom å ta ut bios batteriet og denne "pinnen" som flyttes. Har tatt kontakt med komplett, men lurer på om noen der ute har tips til meg. Tviler på at det er skjermkortet, da dette ble sist brukt for en uke siden. Men sikker kan man dog aldri være.. Hjelp ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Vil gjerne hjelpe, men har ikke så mange alternativer, en gang opplevde jeg akkurat det samme med et HK og da var ikke AGPkortet godt nok ned i slottet ! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Hehe det var faktisk en av mine første tanker og. Står iallefall godt nok nedi nå :] Tenkte å ta minne, cpu og skjermkort over til en kamerat senere idag, og teste der. Får vel svar på ting da antar jeg. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Har akkurat samme problem. HKet ble sendt tilbake til komplott, å de fant ikke no feil. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...06c32de7bde12ee Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Har akkurat samme problem. HKet ble sendt tilbake til komplott, å de fant ikke no feil. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...06c32de7bde12ee Uff, kipe greier. Jeg har nå testet komponentene i en annen maskin. Ram og skjermkort funker fint i begge. Hovedkortet og cpuen funker ikke i noen av maskinen, ergo blir disse komponentene sendt inn til komplett. Blir spennende å se hva de får ut av testene.. Men hvordan er det med cpuer, kan dem være skadet fra fabrikken ? Og gjør en ødelagt cpu slik at man ikke kan poste i det hele tatt ? Skjermen står bare og blinker når jeg bruker denne cpuen, mens med en xp2200 funker det fint. Lenke til kommentar
f|ux Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det samme skjedde med meg for under en uke siden, test å bytt cpu. Du får sikkert låne en hos en kompis eller noen du kjenner. Trodde selv at det kunne være hk'et, men etter jeg fikk lånt meg en xp1800+ fikk jeg et opp. Hadde ikke håndtert den på noen annen måte en jeg har gjort med mine andre cpu'er, innkludert den jeg bruker nå(xp1800), men fikk ikke bilde på skjermen akkurat som deg. så jeg sendte den inn til komplett.no og trodde jeg skulle få en ny, som jeg regnet som en selvfølge siden jeg ikke vet hvordan jeg kan ha klart å ødelegge den. men nei, jeg fikk dette som svar fra komplett;"CPU må desverre avvises da denne er fysisk skadet. CPU-en har ripe/hakk under kjernen. AMD gir ikke garanti på cpu-er med slike skader." Er det i det hele og store noen som heter hakk under coren? de må da mene under eller på oversiden av cpuen på coren. Ja uansett, jeg måtte da bestille meg helt ny cpu og kaste 1100,- rett ut av vinduet, flaks at den koster ned i 750,- nå. Håper da ikke dette er tilfellet hos deg, prøv deg frem med å bytte ut komponenter å se om du får bilde på skjermen... PS: klokken er nå 5:13 så jeg er litt trøtt å har sikkert klart å skrive mye feil osv. men du finner det ut med å teste alle deler om de funker, til du finner hvilken som ikke gjør det :o Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Ja, men det kipe her er at jeg ikke fikk starte opp med en annen cpu som jeg vet virker på mitt hovedkort heller. Alså to ting som ikke funker, cpu og hovedkort. Har sett litt til på cpuen nå, og kan ikke finne noe slags form for skade. For bare håpe komplett finner ut det samme. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Ok, liten update. Jeg har nå greid å få et skruehull i cpuen, når jeg skulle montere på en annen kjøler. Ikke spør hvordan. Men nå sliter jeg vel ? Alså, et lite merke på cpu gjør vel at komplett tror at skaden ble forårsaket under monteringen første gang, og at skaden da skjedde. Men faktumet er jo at cpuen ikke funke når jeg fikk den heller... Men vil komplett tror dette ? Lenke til kommentar
zipper Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 har hatt samme prob, jeg også, riktignok med et 8rda+, men chipsettet er jo det samme. det jeg gjorde var å sende det inn til databutikken.com, de sa det funket, jeg satt alt sammen igjen og alt funket. mulig det kun var noe styr rundt powerknappen..... :oops: Lenke til kommentar
Orak Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 hehe... Ser de "hullet" så blir det vel liv. men hvis ikke så skal det vel gå feilfritt... Hvis du har ett Radeon 9500 eller 9500 Pro så kan det være det som problemet.. har du 9500 ? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Nei, har et geforce 4 kort. Har også prøvd med et gammelt vodoo2 kort, ingen respons der heller. Men nå er iallefall hovedkortet på vei til komplett, spennende å se hva de finner ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå