brgr Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei, har jobbet v. Coop Haugaland BA siden 2004. Har endelig kommet meg opp på ansinitets nivå 2. Som gir meg en krone mer i lønn pr time. Har ikke jobbet fullt ved Coop Haugaland og har derfor ikke gått opp i lønn før nå. Og jobbet der jo noen år før jeg var 18 noe som også gav meg høyere lønn da. Det jeg lurer på nå, er att jeg nå har byttet jobb. Har nå begynt å jobbe på Expert Haugesund, og begynte på lønna jeg hadde før på Coop Haugaland, som om jeg har gått ned ett ansinitetsnivå igjen. Noen som har lover eller andre opplysninger angående det å bytte jobb og beholde ansinitet osv. Takker for svar Mvh Birger Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Har du i det hele tatt nevnt dette for den nye sjefen din? Hvis vi tar utgangspunkt i at begge bedriftene følger tariff er det denne som gjelder: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=126 Edit: Om jeg ikke husker helt feil har du uansett krav på tariff dersom du er organisert, og for å si det slik; dersom du organiserer deg vil det koste deg langt mer i måneden enn lønnstrinnet du går opp vil tilsvare. Endret 17. mars 2010 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
brgr Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Er ikke organisert, og de går etter tariff på jobben. Fikk vite av en kompis att jeg hadde rett til å ha samme lønn som jeg hadde på gamle jobben. Det er bare snakk om en krone, men i året så blir det noen hundre lapper og det er egentlig litt prinsipp Så har ikke tatt det opp med sjefen enda nei . Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Det er slike ting en bør nevne før man signerer kontrakten. Det er som sagt bare snakk om en krone, men ved å gå opp dette lønnstrinnet vil du være et skritt nærmere til neste trinn. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Det er for øvrig definitivt verdt det å organisere seg. At folk orker å jobbe i detaljvarehandel, restaurantbransjen og lignende uten å være organisert fatter jeg ikke. Liker dere å bli tatt i rassen? For øvrig heter det ansiennitet Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Mulig jeg har gått glipp av noe, men du har byttet jobb til et annet firma og forventer å beholde ansiennitetn du hadde opparbeidet deg hos din gamle arbeidsgiver?! Lenke til kommentar
brgr Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Mhm, tok dette opp med sjefen, og fikk beskjed om att jeg skulle ikke gå ifra en ekstra jobb til fulltid og gå ned i lønn, når de er ca. samme jobb og jeg har vært i jobb så pass lenge som jeg har. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 At du ikke vil gå ned i lønn sier jeg ikke noe på, jeg finner det bare merkelig at man blander ansienitet inn i dette, det er jo en "lojalitetsbonus" du får for å ha jobbet på samme sted. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 At du ikke vil gå ned i lønn sier jeg ikke noe på, jeg finner det bare merkelig at man blander ansienitet inn i dette, det er jo en "lojalitetsbonus" du får for å ha jobbet på samme sted. Nei, det er en godtgjørelse for å synliggjøre erfaring. Så lenge du jobber i samme bransje, ser jeg ingenting galt med at du får uttelling for ansiennitet fra tidligere arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå