alaruz Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Når du i det hele tatt vil ha et så dyrt oppsett,.. hvorfor da satse på viftekjøing av cpu ? Da skader det vel ikke å hive inn på litt vannkjøling i tillegg ?- Nitrogen blir vel kanskje litt drøyt ! :smile: Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Kjøp kun SCSI (Ultra 3 SCSI) enheter, Harddisker, CD-ROM, CD/DVD-brenner. Det optimale er SCSI harddisker i RAID10 som trenger 4stk harddisker eller RAID5 som trenger 3stk harddisker, gir optimal ytelse og sikkerhet mot hardware feil. Det kan godt benyttes et dual basert Intel Xeon system med RD-RAM. Eller dual P4. Fyll gjerne opp med det som plass med av RAM. En dual Xeon med Ultra3 SCSI og RD-RAM sparker garantert i fra. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg tror vedkommende som sier han skal kjøpe denne PC-en bare juger så det holder. Tipper han bare vil skrive opp en konge pc, bare for kødd. Lenke til kommentar
normal Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Quote: On 2002-01-29 18:08, hifiking skrev:Til normal: Takker for et seriøst innlegg. Hvis jeg har satt opp 4x512 MB RAM er det sikkert en grunn til det! Spill,spill, spill, det er noen som driver med litt annet i tillegg på en PC... Nå er jeg lei av å høre alle som sier at man ikke trenger RAM, jeg vil ha RAM og jeg kjøper RAM. Jeg er ikke ute etter ytelse for penger, men ytelse til forskjellig krevende bruk. Anngående det treet i hagen så blomstrer det som aldri før. Du sier jo i posten din at: VIL DENNE FUNKE BRA I SPILL? og da må jo du regne med å få svar deretter, det er du vel med på sant? Ang ram er prisene sinnsykt høye nå. Men hvis du VIL kaste penger ut av vinduet og ikke merke NOE forskjell i forhold til 521MB ram med mindre du skal simulere rakettoppskytning til mars, ja så værsågod. Hvorfor spør du om råd egentlig da hvis du ikke er åpen for inspill fra oss? Lenke til kommentar
STURM Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Hei hifiking!! kan jeg hjelpe deg å høste det treet ditt.hehe 20% til meg 80 %til deg ok?? Ellers synes jeg "total overkill" er dritkult. Har man penger så bruk dem!!!!!! Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Til normal igjen: Jeg spute om den ville funke i spill, ikke hva jeg kunne pelle vekk! Ville jeg hatt råd om hva jeg ikke trengte hadde jeg spurt om det. Til deg som tviler: Vent og se! Lenke til kommentar
Lupus Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 ... Men hvis du VIL kaste penger ut av vinduet og ikke merke NOE forskjell i forhold til 521MB ram med mindre du skal simulere rakettoppskytning til mars, ja så værsågod. Hohoho:) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-01-29 18:08, hifiking skrev:Til normal: Takker for et seriøst innlegg. Hvis jeg har satt opp 4x512 MB RAM er det sikkert en grunn til det! Spill,spill, spill, det er noen som driver med litt annet i tillegg på en PC du vil ikke merke forskjelle på 512mb RAM eller 4x512mb ram.. til spill trenger du ett fett skjermkort ala gf4 og en kjapp prossesor, XP1900+ holder.. [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-02-03 15:41 ] Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Men jeg sa også at jeg ville bruke den mer til encoding/decoding av lyd/bilde samt som server og diverse andre ting. _________________ mvh "Den store Gud" [ Denne Melding var redigert av: hifiking på 2002-02-03 18:48 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hva med å kutte ned til Singel XP 1900+, 512 MB RAM (eller ta 2048 hvis det er det du absolutt vil), Plextor 24 ×, Abit KR7A RAID og Audigy vanlig nå. Og istedet kjøpe en helt ny maskin når denne så smått begynner å bli utgått... Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 idiot ikke kjøp bare får å kjøpe, 1. lærer du deg å bruke pc'en. 2. vite hvorfor du kjøper det du kjøper. 3 hva de forskjellige delene vill utgjøre for pc'en din etc etc etc............!!! men altså bare å kjøpe det altså Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Alle som snakker om overkill er bare misunnelige. Hadde de hatt penger, hadde de selvfølgelig fylt opp maskinen med RAM, meg selv inkludert. Ja, PC'en din funker i spill. Selvfølgelig. Hvis penger ikke betyr noen verdens ting i ditt pc-kjøp, ville jeg som nevnt tidligere kun kjøpe SCSI-komponenter (CDRW, DVD-RW?, HDD). Husk PC2700 DDR-RAM og kvalitetsfabrikanter. Magnus Ps. Hvis du har litt is i magen kan du vente på VIA333 og GF4. Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 jeg er ikke misunnelig, og du jeg har nokk penger til å kjøpe meg det jeg vill til pc'en min.. men det var min mening Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-01-29 18:08, hifiking skrev:Til normal: Takker for et seriøst innlegg. Hvis jeg har satt opp 4x512 MB RAM er det sikkert en grunn til det! Spill,spill, spill, det er noen som driver med litt annet i tillegg på en PC... Nå er jeg lei av å høre alle som sier at man ikke trenger RAM, jeg vil ha RAM og jeg kjøper RAM. Jeg er ikke ute etter ytelse for penger, men ytelse til forskjellig krevende bruk. Anngående det treet i hagen så blomstrer det som aldri før. du må vel ha reg ram hvis du skal bruke alle 4 slottene.... er i alle fall slik på abit Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Dette blir det siste innlegget, gidder ikke denne drittslenginga lenger, trodde det var et seriøst forum. Ja, jeg må ha reg ram. Til NitroPlex: Jeg kan faktisk mer enn du tror. Men jeg er jo en idiot så det vet vel du bedre enn meg, ikke sant? _________________ mvh "Den store Gud" [ Denne Melding var redigert av: hifiking på 2002-02-03 22:46 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå