Feltherre Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Ser du noen grunn til å ikke loggføre det? Om man ønsker at ariske folk skal forsvinne så gir det perfekt mening. For min del så kan man godt loggføre det. Nå, hva er så spesielt med vår hvite hudfarge at det bør bevares, og hva skjer om den forsvinner? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Vi er et veldig spesielt folk med en rik historie som er glemt, vår fremste styrke som folk vil jeg si at er vår kreativitet. La oss heller ikke glemme den ariske kvinnens skjønnhet. Rase er forøvrig mye mere enn hud. Endret 20. mars 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Vi er et veldig spesielt folk med en rik historie som er glemt, vår fremste styrke som folk vil jeg si at er vår kreativitet. La oss heller ikke glemme den ariske kvinnens skjønnhet. Det at vi har en rik historie er jeg forsåvidt enig i men ikke noe som er unikt for den ariske rase. Så du mener at vi er mer kreative enn andre raser, er det et faktum eller et subjektivt mening? Det at du syns ariske kvinner er vakrere enn andre blir en subjektiv mening, noe som er vanskelig for meg å argumenter mot, smaken er som baken som sagt. Forklar hvordan rase er mer enn hudfarge. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Det finnes andre tråder som tar for seg forskjellene på rasene. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Så vidt jeg kan se var det du selv som tok opp rase, og mer spesifikt hudfarge. Da burde man kunne forvente at du i det minste forklarer hvordan det er relevant, om det skal kunne tillegges noe som helst vekt. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg vil bevare min egen rase, hvilke egenskaper være de dårlige eller gode er av ingen relevanse. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Muslimer har ikke omtrent samme fertilitetsrate som nordmenn. Majoriteten av andregenerasjonsmuslimer i Norge har det, og det var dette jeg refererte til når jeg henviste til ikke-vestlig innvandrere siden majoriteten av disse er muslimer. Det som drar fertilitetsrate opp blant muslimer bosatt i Vest- Europa er førstegenerasjons innvandrere med muslimsk bakgrunn som ankommer gjerne med 4-5 unger på slep. Det er tatt statistikk over dette emnet og de ligger på 3.5 i dag hvor noen muslimske grupper er høyere og noen er lavere. Og som nevnt tar ikke disse statistikker alle variabler til grunn når de regner ut. Jeg har ikke sagt at de er innvandre, jeg har sagt de er muslimer og det er en voksende tendens for at muslimer i Europa definerer seg som muslimsk først, og dereter norsk/svensk/fransk, etc. Sier hvem? Er du talsmann for alle muslimer,og har du spurt alle muslimer i Vesten hva de definerer seg som?? Slutt å dra USA-sammenligninger, fordi USA på 1800-tallet var i en helt annen situasjon og de fleste de fikk hadde omtrent samme kultur. Aldri i verden om jeg slutter å dra inn dette eksemplet som i høyeste grad er relevant. På ingen måte var situasjonen annerledes, nordmenn på denne tiden var i søken etter bedre liv, og dagens innvandrere i Norge er på søken etter bedre liv. At vi har fått på plass statlige velferdsordninger er ikke innvandrernes feil. Majoriteten av disse innvandrere hadde kommet hit uavhengig om slike ordninger hadde eller ikke hadde eksistert, fordi levestandarden i Norge, samt høye lønninger, hadde vært den fremste preferansen for disse innvandrere. I tillegg er USA den mest multikulturelle nasjon i verden, så hvordan du kan påstå at de fleste hadde omtrent samme kultur er nok en gang enigma for meg. Eneste grunnen for at du ikke ønsker at jeg skal bruke dette eksemplet er fordi eksemplet ødelegger dine argumenter. Morsom du. Det blir like dumt som om jeg skulle dra sammenligninger fra Israel og overføre til Norge og si at innvandringen vil føre til at vi putter muslimene i egne fylker og putter svære murer rundt dem. ?? Hvordan i guds tresko er dette sammenlignbart?? Vi har land som har holdt på lenger enn oss, og tendensen er at andre generasjon gjør det bedre enn første av opplagte grunner, men etter det stopper det opp og det er tendens til økende radikalisering. Og hvilken statistikk tilsier dette? Har du aldri spurt deg selv om radikalisering av enkelte innvandrermiljøer er resultat av andre variabler? Slik som Vestens okkupasjon av Afghanistan og Irak? Vestens urettferdige behandling av muslimer i Bosnia? Stigmatisering av muslimene i Tyrkia fra EU sin side? Vestens uobjektive tilnærming til konflikten mellom Israel og Palestina? Stigmatisering av muslimer i forhold til arbeidsplasser og offentlig generalisering osv? Mener du at ingen av disse variabler kan ha bidratt til radikalisering? Skal vi aldri gjennomgå vår rolle i alt dette, og alltid legge byrden og skylden for utviklingen på muslimer? Kan du ikke bare si det at du ikke liker muslimer fordi de er muslimer, og at du hadde vært lykkeligst hvis alle muslimer hadde vært deportert fra Vesten, så vi kan putte en definisjon på deg som er i samsvar med den til Ebeneser? Om 50 år sier de kanskje at de er norske, men de kommer forsatt ikke til å være en del av det norske samfunnet. Hvordan i herrenes navn kan du påstå hvordan de norske muslimer kommer til å føle seg om 50 år? Ikke verifiserbart. Svarte i USA gjør det langt dårligere enn alle grupper forsatt, og de er uten tvil langt mer integrerte enn muslimer i Norge er og Norge er sannsynligvis et av de landene i Europa som integrerer innvandrerene sine best på grunn av oljen. Når en menneskegruppe har vært utsatt for flere hundreårs hat, slaveri og rasisme fra majoriteten av samfunnet, hva annet er det å forvente da? Mener du virkelig at det de svarte har opplevd frem til 1970-tallet, og det mange av de fremdeles opplever den dag i dag, skal ikke få noen som helst konsekvenser? Jeg er faktisk overrasket at de gjør det så bra som de gjør. Integrering i Norge har ingen verdens ting med olje å gjøre. Vi hadde innvandring også på 1970-tallet, og da var vi langt i fra et rikt oljeland. At integreringen i Norge har vært så pass så bra, i sammenligning med resten av verden, henger sammen med nordmenn som mennesker og den solidariteten som alltid har preget norsk politikk. Heldigvis har majoriteten av nordmenn medmenneske og forståelse for andre sine lidelser, og innser at andre trenger hjelp. Hva om det ikke blir noe mirakel og om 50 år er de mer radikale enn i dag, bor i gheottområder som vi ser rundt i Europa og lever i stor grad på staten. Vil du betrakte det som en ønsket utvikling. Jeg vil ikke en gang kalle det et flerkulturelt samfunn, det er et gruppert samfunn. Jeg betrakter slike utsagn som dommedags profeti basert på ikke-vitenskapelig synsing, fordi det er nettopp det det er, verken mer eller mindre. En gang i tiden sa mange det samme, som du sier nå, om jøder bosatt i Europa, men det skjedde altså ikke. Det samme ble spådd om kommunistene, men det skjedde heller ikke. Om noen år så har disse aktører funnet seg en ny fiende som de skal stigmatisere og lage dommedags profetier om, slik som de gjør i forhold til muslimer i dag. Rettere sagt verden går sin vante gang. Rettere sagt, jeg forutsetter at det som skjer i Frankrike også skjer i Norge. Og dette sier du til tross for at du ikke har noen vitenskapelig bevis at det samme kommer til å skje i Norge. Men det er lov å synse, majoriteten gjør det og du skal få lov å gjøre det samme. Endret 21. mars 2010 av statsviter Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Svarte mennesker er svarte mennesker om de bor i Afrika eller Los Angeles, det er noe du beleilig glemmer statsviter. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Jeg vil bevare min egen rase, hvilke egenskaper være de dårlige eller gode er av ingen relevanse. Du sier fortsatt ingenting som viser hvorfor rase er relevant. Ingenting tyder på at din rase (altså den hvite hudfargen, antar jeg) er utrydningstruet. Og om man ved tvang skal bevare noe, burde det være en grunn som er bedre enn at noe bare er, og derfor burde være. Om man skal prøve å finne logikken i høystakken her, må du nødvendigvis også være for å bevare innvandringsraten, siden den også er, og dermed burde være, uavhengig av om det er positivt eller negativt. Jeg har da ikke annet valg enn å fortsette å tro at det er irrasjonell fremmedfrykt som ligger bak prioriteringen av det ene over det andre, med mindre du kan gi noen slags sammenhengende og relevant forklaring. Endret 20. mars 2010 av rikspøbel Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Om så rase ikke var relevant så endrer ikke det faktum at jeg tilhører en rase og jeg føler en tilhørighet til min egen rase. Var det en sammenhengende og relevant nok forklaring for deg? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Nei, jeg kan ikke se hvordan dine følelser, om det så er fremmedfrykt eller en tilhørighetsfølelse, er relevant, og langt mindre hvordan det skal rettferdiggjøre bruk av tvangsmidler. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Hvilke tvangsmidler? Endret 20. mars 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg prøver Ebeneser, å forstå hvorfor du føler en slik tilhørighet til din rase. Jeg føler ikke en tilhørighet til mennesker med blå øyne eller brunt hår bare på grunn av jeg ble født slik selv. Rasen jeg deler med millioner av mennesker rundt om i verden, føler jeg ikke noe særlig tilhørighet til, for bortsett fra nettopp hudfargen min så finnes det få fellesnevnere mellom disse menneskene. Jeg ville kanskje tro at viss det var fordeler med min rase i forhold til andre så ville jeg vært mer opptatt av å føre den videre. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Hvilke tvangsmidler? For eksempel, som du har nevnt, å stoppe innvandringen fullstendig, og å annulere alle statsborgerskap som har blitt gitt under Stoltenberg-regjeringen. Endret 20. mars 2010 av rikspøbel Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Å stoppe innvandringen er førvig ikke tvang, det er en policy som kan dikteres av folkets vilje i den virkelige demokratiske forstand. Jeg ser ikke hva som er feil i å annulere statsborgerskapene om de er opprettet på feil grunnlag, å sende dem ut av landet i selveste Steven Spielberg stil er ikke det jeg da tar til ordet for. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Å hindre noen i å bevege seg hvor de vil, og å frata noen noe man allerede har gitt dem, er tvang. Det kan for all del være gode grunner til å ta i bruk slik tvang, men hva du føler er på ingen måte en god grunn. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Før eller senere så må alle barn komme til konklusjonen om at julenissen ikke eksisterer, slik er det bare, verden er brutal. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hvordan er julenissen relevant i forhold til hvor mye vekt dine følelser burde gis? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Man har først akseptert at han eksisterer, gjort seg komfortabel med en nisse på nordpolen for og så få den illusjonen knust, det jeg sier er at vi greier ikke unngå knuse noen egg hvis vi skal lage omelett. Hva er noen små individuelle følelses systemer veid opp mot nasjonens beste? Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Før eller senere så må alle barn komme til konklusjonen om at julenissen ikke eksisterer, slik er det bare, verden er brutal. Betyr dette implisitt at du mener at innvandrere ikke eksisterer i realiteten? Er det hele et resultat av vår fantasi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå