Gå til innhold

Ny Alienware PC, hva slags skjermkort?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny PC. Har tenkt å bestille meg en Alienware Aurora, med i7 920-prosessor og 6GB RAM. Spørsmålet jeg sliter med er skjermkort. Jeg vil ikke legge så altfor mye penger i det, men vil likevel ha grei oppløsning og grafikk på spillene (BF BC2, Arkham Asylum, Crysis 2)... Nedenfor ser dere hva jeg kan velge imellom. Er SLI å foretrekke? Hvis jeg går for en SLI løsning nå, må jeg benytte SLI hvis jeg oppgraderer skjermkort i fremtiden også?

post-165291-1268811978,8186_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, du vil ikke legge altfor mye penger i en bærbar pc, og du titter på en Alienware??? Det er jo noe av det dyreste og overprisa pc-merke på markedet...

Hva er prisen på en slik dingsboms?

Edit: Og man får vel ikke byttet skjermkort på bærbare..? De bruker jo ikke akkurat standard skjermkort, men ting loddet fast på hovedkortet.. Eller? Litt usikker der

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Alienware Aurora er ikke bærbar nei.

Prisen er satt ned på auroraen.

Den har: 875W-strømforsyning, i7 920 2,66 GHz (8 MB), 6 GB 1333 MHz RAM og da er prisen 13040kr, inkl 1 GB 5870 HD-grafikkort.

Jeg har sjekket på komplett, og med 750W strøm, i7 860 2,8GHz, 4GB RAM og HD5870 er prisen ca. 12388. Dette er for Gamer i35 som er litt modifisert.

Alt i alt ikke store forskjellen. Alienware har et råere ytre i tillegg:)

Men saken er at hvis det kommer noen nye grafikkort ut om noen mnd, så kan jeg klare meg med en litt crappy grafikkort nå, og heller slå til med et skikkelig kort senere... eller?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor her, så får du en mye bedre PC for mange tusen mindre. Alienware er overpriset herfra og til helvete.

Om problemet er at du vil ha en ferdigbygget maskin, så velger du komponenter hos netshop.no (og spør gjerne om hjelp til dette; husk å nevne budsjett) samtidig som du legger til denne i handlevognen. Da bygger Netshop maskinen du har satt sammen for deg. Billigere og bedre ytelse. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...