Gå til innhold

Forum folk, klokere enn folk som ikke bruker forum?

Forumbrukere  

145 stemmer

1. 1. Er forumbrukere mer intelligent?

• Ja
      93
    • Nei
      52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man skal dra IQ inn i dette her, så har vi jo flere tråder bl.a. her i OT-avdelingen som viser sånn ca. hvor de fleste av oss ligger. Om jeg ikke tar helt feil så ligger de fleste i disse trådene på rundt 115-130, noe som skal sies å være bra. Men da kan jo lure på om det bare er de personene som får et godt resultat som faktisk poster det, og de med litt lavere lar være.

Hvor kommer de resultatene fra? Internett-tester? :!:

Lenke til kommentar

Hvor kommer de resultatene fra? Internett-tester? :!:

Korrekt, hadde du forventet noe annet? Det har vært flere tråder som går ut på at man poster IQ-skåren man får fra for eksempel den danske og norske Mensa-testen (online-basert.)

Nå skal det sies, som jeg nevnte, at det kan hende at kun de med et godt resultat postet skåren deres, og dermed fikk skapt en feil illusjon at gjennomsnitts IQ-en er faktisk høyere enn den er. (Det tviler jeg ikke på, baserer kun min informasjon ut i fra trådene som er tidligere nevnt.)

Lenke til kommentar

Skal ikke nekte for at jeg har lært utrolig mye av å henge på forumet og det virker som det er mange intelligente folk her. Med det sagt føler jeg at det kanskje er ett lite antall "know it all" her som liker å komme med "viste du at..." setninger, noen av dem tror kanskje de er litt smartere enn det de er. :ph34r:

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt jeg. Kan bare prate for meg selv. Men jeg tror jeg har lært mye av å være forumbruker noen år,lærdom som jeg ellers ville ha gått glipp av. Samtidig tror jeg også at jeg har gått glipp av mye ute i den store verden, pga tid jeg har brukt her.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan påstå at jeg har blitt smartere av å være på forum enn om jeg ikke hadde vært det. Blitt bedre i rettskriving, blir mer kritisk til ting som blir sagt i tillegg til at man får med seg mye rart her på bruket. Men det finnes nok både dumme og smarte folk her på forumet akkurat som i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal generalisere veldig tror jeg folk som henger på flere forum trenger mindre hjelp, og er flinkere til å skaffe seg info innenfor sine interesseområder, i forhold til de som ikke bruker forum aktivt. Om dette er tegn på høy IQ vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Å henge på forum kan også være et resultat av at man er særdeles inkompetent til problemløsning selv, og trenger hjelp av andre til å løse selv den minste småting.

Kan man problemløsning, så klarer man å finne fram til info utenfor verdensvevens forumer, fortere enn om man skal få en tilfeldig hjelper på et forum til å finne frem informasjonen for deg.

Lenke til kommentar

Ja, kva er det å vere "smart" då? Er det å kunne sjå logiske samanhengar? er det å kunne tilpasse seg, rette seg, forholde seg til noko? Er det å vere flink å formulere seg?

Å vere smart er eit enormt tema og ordet intelligens har noke å gjere med absolutt alt med deg sjølv. Ordet "smart" er eit heilt laust ord og folk oppfattar ordet på forskjellige måtar, då det eigentleg berre er ei gigantisk overskrift til alle andre under-overskriftene (som er dei forskjellige intelligensane) Noken meiner at korleis du gjer det på skulen kan definere kva grad du er smart, noken meiner at folk som forstår vitsar er smarte. Ja, rett og slett..

eg bruker personlig ikkje ordet smart om andre folk, uansett. Dersom eg skulle ha gjort det måtte den personen ha hatt eit merkverdig høgt nivå på alle dei forskjellige aspekta av det å vere smart. Eg er sosial-intelligent og blir sett på som smart av mange. Eg suger på skulen, og blir sett på som mindre smart av andre. Ja, rett og slett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...