Gå til innhold

10 mest innovative gitarist/komponist gjennom nyere tid

Sensible

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nå faktisk ha puttet godeste Hammett der ;) Og så har vi jo Bjørn Berge, finnes ikke makan. Vil også si at Ronny Le Tekrø fortjener plass ;) Her er min liste:

1:Kirk Hammett (en stil som blåser håret ditt over ende,fantastisk)

2:James Hetfield (han er jo et geni, det går ikke an å nekte)

3:jimi Hendrix

4:Steve Vai

5:Bjørn Berge (stilen finner du ingen andre plasser)

6:Ronni Le Tekrø

7:Frank Zappa

8:Matthew Bellamy

9:Angus Young

10:Santana

Lenke til kommentar

Glem Kirk Hammet, hvor er Jimmy Page? :(

Edit: Og David Gilmour?

Her er det jo snakk om innovative giarister, og det mener jeg virkelig Hammett er, tenk på soloen til The unforgiven foreksempel, den er helt sykt godt sammensatt, den er PERFEKT :)

Lenke til kommentar

Eh, nei... Alle soloene til Krik Hammett høres ut som en fis i forhold til soloene på Stairway To Heaven og Comfortably Numb. DER har du perfekte soloer. Syntes også at det er rart at du klarer å sette Kirk over f. eks. Hendrix og Zappa. Jeg forstår deg godt, selv pleide jeg å ELSKE Kirk, men nå har jeg innsett at alle soloene hans bygger på akkurat det samme; pentatonskalaen. Opp og ned, opp og ned. Spiller du gitar selv? Da vil du nok snart forstå hva jeg mener.

Edit: Og som du selv sier, så handler dette om innovative gitarister. Kirk Hammett har ikke akkurat tilført sjangeren så veldig mye.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

morsomt å kalle kirk hammett og jimmy page for innovative gitarister :)

Jimmy Page er ikke en innovativ gitarist? Har du i det hele tatt hørt riffene på f. eks. Black Dog og Immigrant Song? Jimmy har i stor grad bidratt til å gjøre metal-sjangeren til hva den er i dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tony Iommi og Geezer Butler fra Black Sabbath er vel innovatorer som kansje absolutt hører hjemme på lista her. De rett og slett satte et skille og gjorde noe helt nytt når de skulle lage "skummel" musikk, Heavy Metal ble jo nesten rett og slett skapt av dem med inspirasjon fra tidligere rock.

Og Tony Iommi er vel tidenes riffmaker mener jeg å kunne si, til og med forran Jimmy Page. Bare å høre igjennom de første albumene dems for å høre riff som er helt fantastiske.

(Black Sabbath, Paranoid, Master of Reality, Sabotage, Sabbath Bloody Sabbath, Black Sabbath Vol 4. osv...)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det var vel nyskapende i gamledager, vanskeligere å finne på noe nytt i dag som alt eksisterer fra før av.

Ellers, hvorfor er ikke Beethoven på listen? Han var da ganske innovativ.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Syns det glemmes noen viktige her ihvertfall

1. Blackmore

2. Iommi

3. Rhoads

4. Hendrix

5. Van Halen

6. Page

7. Malmsteen

8. Stevie Ray Vaughn

9. Chet Atkins

10. Nigel Tufnel :!:

Blir vel mer utifra musikk smaken dette her gitt....

Jari Maenpaa. Unik, teknisk, kjapt, clean swipes. Er nok ikke mange som kan måle seg opp til han.

Ganske fett å høre han spille ja :yes:

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan noen av de nevnte metallgitaristene, med det mulige unntaket Tony Iommi, har vært, på en eller annen obskur og ukjent måte, det minste innovative. Folkens, innovasjon på gitar er ikke hvor fort man kan runke strengene, og med det utelukkes 99% av metallgitaristene der ute fra å bli nevnt i denne tråden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan noen av de nevnte metallgitaristene, med det mulige unntaket Tony Iommi, har vært, på en eller annen obskur og ukjent måte, det minste innovative. Folkens, innovasjon på gitar er ikke hvor fort man kan runke strengene, og med det utelukkes 99% av metallgitaristene der ute fra å bli nevnt i denne tråden.

Nei for all del, Blackmore og Rhoads har jo ikke egne preg på det de har laget/lagd. Selv om Malmsteen for det meste spiller kun fort, så er det forsatt han som er kjent for den type neo-classical "runking"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...