Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skape interesse igjen?

Anbefalte innlegg

Hei,

for ca 10-11 mnd siden, hadde jeg veldig god kontakt med en jente. Vi snakka mye sammen, sendte mye meldinger, mye msn - og var en del sammen. Det var tydelig at begge var interesserte. Dum som jeg var, gjorde jeg lite med det - og det skjedde ingenting.

Hun har ikke hatt kjæreste etter vi "holdt på" (kan vel ikke kalles å holde på, men anyways), men hun har rota mye rundt (som er vanlig når man er singel, og som jeg selv også har gjort) etter dette.

Nå i det siste har vi startet å snakke mer sammen igjen, og det har gått mye i sms. Men det er en helt annen tone nå enn før. Nå er det mye mer venne-tone, og begge to har forandret seg en del.

Det jeg da lurer på er:

Jeg er interessert i at dette kan utvikle seg til noe mer, og skape interesse hos hun igjen. Men har ingen anelse om hvordan jeg kan få dette til. Og det er derfor jeg lager denne tråden. HVORDAN kan jeg skape interesse hos hun igjen? Jeg aner ikke om det er mulig i det hele tatt, men jeg ønsker å prøve iallefall.

Det kan være vanskelig å spørre om hjelp til dette, da dere ikke kjenned vedkommende - men jeg lurer på om det smarteste er å bare holde på venne-tonen vi har for øyeblikket, men samtidig ta initiativ til å finne på ting (som en venn, og ikke noe date-opplegg), og derifra ta det veldig, veldig sakte - og prøve å skape interesse den veien. Hun vil nok ganske fort se tegningen, og vi noen signaler tilbake.

Eventuelt kan jeg bare kjøre på med å virke megainteressert (noe jeg er), men jeg tror det fort kan skremme hun vekk - da jeg tviler på at hun har noen som helst følelser for meg på den måten.

Hva tror dere? Er det noen spesielle måter dere ville gjort dette på? Eventuelt noen tips jeg kan bruke, eventuelt 'sjekke' om hun er interessert tilbake (annet enn helt vanlige signaler selvsagt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det bare føles litt banalt i starten, det er jo en stund siden dere snakket, sier du, det å plutselig begynne på igjen da, kan nok føles litt merkelig. Men, jeg tror gjerne at hun fortsatt liker deg, bare la det få litt tid :) Inviter henne med hjem, gå på stranda (ikke å anbefale nå, tror jeg),stå på ski :) Mulighetene er mange

Lenke til kommentar

Vi har snakket jevnt hele tiden, men veldig i perioder. Vi går i klasse sammen, og har derfor nesten daglige dialoger - men de siste dagene har det vært snakk om ~70-80 sms, samt mye fler (og lenger) samtaler på skole enn vanlig.

Om jeg hadde bedt henne hjem nå, hadde det aldri skjedd. Jeg er ganske sikker på at hun mistet følelsene sine for meg for relativt lenge siden, siden jeg aldri ga noe signal tilbake.

Men jeg lever med ett håp om at:

Begge var interessert i hverandre, vi teaset og hadde veldig flørtende kontakt i ~2-3 mnd. Hun ventet på at jeg skulle ta førstesteget, noe jeg aldri gjorde (FAEN I HELVETTE). Hun ga derfor litt opp, og stoppet å prøve. Jeg ga også derfor litt opp, fordi jeg satt i samme situasjon - jeg tørte ikke å ta første steget, og ga derfor opp når hun gjorde.

Hun gir det ett nytt forsøk nå, men starter veldig forsiktig - med tanke på hva jeg tenker, og hva jeg føler (ettersom jeg har gitt nada utrykk for at jeg starter å bli litt interessert igjen).

Er det en mulighet for at den teorien ikke er helt på jordet, eller er dette fantasitenking?

Lenke til kommentar

DU kjenner henne, men jeg synes nå det kan virke sansynlig ja. Hadde det gått an for deg å snakket til henne om at du har følelser for henne ? Ikke gi opp, hadde hun ikke likt deg i det hele tatt hadde hun ikke orket å sendt 80 sms til deg daglig, da er jeg ganske sikker på at hun hadde gitt f--- ;)

Lenke til kommentar

DU kjenner henne, men jeg synes nå det kan virke sansynlig ja. Hadde det gått an for deg å snakket til henne om at du har følelser for henne ? Ikke gi opp, hadde hun ikke likt deg i det hele tatt hadde hun ikke orket å sendt 80 sms til deg daglig, da er jeg ganske sikker på at hun hadde gitt f--- ;)

Tjaa, jeg har konfrontert det med henne, at jeg likte henne godt før - fikk forsåvidt god respons. Har aldri spurt hva hun tenker og føler, kunne kanskje hørt med hun om hvordan hun faktisk følte det før, og dersom hun faktisk er villig til å snakke åpent om det (noe jeg tviler litt på, om jeg kjenner hun rett - noe jeg tror jeg gjør) så kan jeg ta det derfra.

Men det med at hun ikke hadde giddi å wastet tid til 80 sms (noe som fkatisk tar jævli mye tid, lol), er et godt poeng. Aldri tenkt den tanken før. Takk :)

Lenke til kommentar

Kan ikke gi deg noen konkrete råd, men uansett om det ser vanskelig ut for deg å lykkes eller ikke, så skal du ikke gi deg før du eventuelt får et avslag. Kjør på, vis interesse, bruk kroppsspåk og kroppskontakt mye og ha tro på at du kan få henne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...