HKvaale Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Okei, et rimelig enkelt spørsmål. Er ikke all verdens bilkyndig. Har en Nissan Primera 1996 mod, 2,0 motor. Nylig kjøpt. Når man bremser opplever jeg at bilen skeier ut til høyre. Det er ganske betydelig, og kan sammenlignes med å svinge svakt. Dette er ikke alltid likedan, og andre ganger kan det være mer eller mindre. Problemet opptrer mest i nedbremsing i større fart. Er det noen som har opplevd lignende, eller kan gi noen råd/symptomer på om dette er et alvorlig problem, eller noe jeg kan fikse selv? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Du har nok feilslitt klossene dine, så bytt disse. Går vel an for deg å kjøre med det, selv om det ikke er optimalt, så er ikke noe veldig alvorlig eller farlig, men ved EU-kontroll vil du nok ikke få den godkjent. Lenke til kommentar
cb750f Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Dersom klossene er feilslitt er det oftest en grunn til det, det vil derfor ikke hjelpe deg stort å bytte bare klossene. Feilen ligger heller sannsynligvis i kaliperen. Siden bilen drar til høyre er problemet at venstre side bremser svakere enn høyre. Sjekk at kaliperen glir lett på glideboltene, sjekk også at stempelet beveger seg utover når du trår på bremsepedalen. Skulle ikke forundre meg om stempelet er nesten rustet fast. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg hadde dette problemet på min bil. Feilen var at bremsekaliperen ikke var festet skikkelig. Hadde tydeligvis ristet seg løs. Lenke til kommentar
HKvaale Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Aha! Hørt nå om noe sånt ja. Takk for gode svar! Vet dere om det er store kostnader forbundet med dette? Spørs selvfølgelig hva det er, men sånn ca om det er noe som må skiftes? Lenke til kommentar
cb750f Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 tast inn reg nr på f.eks mekonomen og du finner alle priser på deler der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå