Maniac91 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hei, jeg har kjøpt meg en HDMI kabel som jeg tenkte jeg skulle bruke på pc'en min (en HP pavilion) å koble den til tv'en for å få bilde og lyd fra pc'en til forsterkeren som er en Samsung. Både tv og forsterker er samsung, begge med HDMI tilgang. Jeg har koblet til tv til forsterker og får til lyd når jeg bruker f.eks ps3, men når jeg prøver å få lyd fra pc'n så får jeg kun lyd og bilde til tv, men ikke til forsterkeren. Jeg har prøvd alle lyd kanalene, men ingenting virker. Jeg har også prøvd å koble HDMI kabelen direkte til forsterkeren siden det viktigste for meg er å få til lyden i den. Takknemlig for alle svar, på forhånd takk! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Skriv inn nøyatig modell navn på PCen din. Det er ikke noe automatikk at HDMI på en PC gir deg lyd ut via HDMI. Min Dell XPS M1330 har HDMI ut, men ikke lyd. Har vi nøyaktig modell navn kan vi søke litt og finne ut. Og hvis PCen din har lyd via HDMI, har du sagt i fra til lyddriverne at du vil ha lyden ut via HDMI? Man må aktivt velge det på en del maskiner. AKIRA Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 tror TS får lyd og bilde til TV men ikke noe lyd til forsterker når han kobler PC > TV > Forsterker eller PC > Forsterker TS for dog lyd til både TV og forsterker når h*n kobler til PS3 eller misforsto jeg men som du sier AKIRAx24 så trenger vi litt mer info her. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Ah! Ja, jeg ser jeg leste TS sitt innlegg litt raskt ja. Det er veldig merkelig ja. Strengt tatt anbefaler jeg forsåvidt at "løpet" går andre veien. Alle enheter kobles til forsterker. Slik at forsterkeren tar seg av all lyden og er en hub, og at bare bilde sendes opp til TVen fra forsterkeren. TVer har så og si aldri like bra lyd behandings hardware som en forsterker. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå