Gå til innhold

Reisebrev fra liverpool, LFC vs Pompey.

guttorm

7 stemmer

1. 1. Likte du "brevet" ?

• Ja, det var hyggelig å lese om turen din.
    • Nei, dette kunne du ha holdt for deg selv.
      0
    • Jeg fikk lyst til å reise ned med en gang.
      0

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg vert på min første tur til Liverpool, samt dette var første gang jeg så dem live.

Det var kort oppsumert DIGG!

Vi kom ned fredag via Stavanger-Aberdeen-Manchester-Liverpool. 87 pund for taxituren mener jeg det var, forbanna pricks som han lokale helten min sa ;)

Fredagen var egentlig mat og pub turer, rundt å kikke. Flanigans ble fort en slager.

Vi var et stort reisefølge, totalt 20-25 stk. Noen kom og reiste litt forskjellig. Noen hadde vert der før, mens andre var nye.

Noen var veldig røde, som meg. Andre var det vi kaller fotball turister, samt noen United fans.

Vi kjenner hverandre, og reiste derfor samlet, og hadde det knakende morrsomt.

Lørdagen var jeg fyllesyk som et helvete.

Alt virket bra når jeg stod opp, men da jeg kom ut av Hotellet gikk mannen med ljåen forbi, Svettetokter og instant kvalmen.

Det lovet jo godt. Etter en halv Cola for vi opp mot Anfield, jeg og noen andre lurte oss bort på Lindas Cafee, det reddet dagen.

Litt mat og en stor kopp kaffi ordent magen, selv om plassen så litt lugubert ut, var det veldig godt.

Vi pilsa så litt på The Albert, som seg hør og bør(Metallica på lydanlegget, master of puppits, herlig, kan det bli bedre?Jefe?). Før vi for bort på stadionområdet.

Jeg fikk guidet tur, da det var noen (av de) Norske der som hadde plasser til overs.

Det var jo et lykketreff. Ellers var jeg i Museet og supporter butikken.

Spiste mat på Carrager sin resturant senere nede i byen. Veldig fin plass, god mat.

Men ikke noe sted å henge i lengden, bortsett fra om man er i Liverpool og liverpool spiller borte, da er det god stemning der fikk jeg høre.

Mer øl på kvelden, mye øl. Høyt og lavt på Pubene, flott uteliv altså.

LIVERPOOL HAR MANGE FINE DAMER, IT`s A FACT!

Så havnet jeg på flørteren som vanlig, 2 jenter som bodde der ble jeg plutselig kjent med etter et vellrettet blikk :D.

De hadde Leilighet nær stadion, og vi ble invitert litt sånn "on the fly" på fest der etter kampen.

Trist nok hørte jeg ikke noe mer fra denne Jenta, noe som var litt rart, siden hun virket mer interesert i meg, enn jeg i henne. (var litt i turistmodus enda, ville se mer, kammeratene dro og veninda var lei av å stå alene)

Jeg fikk telefonnummeret hennes, men det manglet retningsnummer til England, så jeg fikk ikke sendt melding før litt senere.

Om det er feil nummer eller hva vet jeg ikke.

Så er jeg vist godt kledd, for jeg hørte minst fem ganger fra jenter at "I love your Bleazer", "I love your jacket". Vanlig eller? Var jo veldig hyggelig da :) Generellt veldig hyggelige folk, alt fra Politi til mannen i gata.

Søndagen startet vi på Aldos, som er/var puben til John Aldridge, (lurer på om han har solgt den nå). Stille rolig plass på dagen, trivlig men litt kjedelig i lengden.

Da fant vi ut at vi skulle ta en taxi opp til Melwood, noe som viste seg å være bra timet.

Da vi gikk ut av taxien kjørte Benitez ut, senere litt andre folk. Keeper treneren, ene reservelagskeeperen. Steiveme ga gass med Jaguaren og et heller surt blikk om munnen.

Benitez stoppet for autograf, men vi rakk ikke ham. Så kom Sammy, stoppet bilen skrev til alle som ville ha, vi var egentlig på vei ned igjenn, da det var litt kaldt.

Kammeraten min går bort, men vi hadde reist opp uten pen og papir/drakt(meg). Litt urutinert. Så såg jeg Sammy le voldsomt, da kammeraten kom tilbake lurte jeg på hvorfor?

Nei siden han hadde ikke papir, så han fikk autografen på en kvitering fra lommeboka :p

Sammy virket utrolig hyggelig, lokal fyr som sikkert nyter stor repekt, vell fortjent.

Så traff vi "min lokale helt" for første gang, taxisjåføren som hentet oss utenfor Melwood.

Han var i kjennskap med både Sammy og sikkerhetsvakten der, for han pratet litt med dem ut av vinduet i det vi skulle dra.

Det kan jo gi grunn til å tro at det er noe hold i det han prater om:

Siste nytt fra Anfield, eller "the word comming out of the club" som han sa, er at det er 2 kjøpere som ønsker å kjøpe Liverpool, en Indisk og en ukjent.

Så er det fire som vil kjøpe andeler.

Et annet rykte var at "The Special one" kan være på vei, men det tar jeg med en stor klype salt.

Han hadde ingenting til overs for Benitez ivertfall, det var helt sikkert.

På kvelden var det morsdag i England og jeg måtte minne gjengen på å slappe litt av til klokka var en del, sånn at vi ikke ravet dritas rundt klokka 20:00.

Jeg forstår godt at enkelte kan bli leie disse Nordmennene, men stort sett oppførte ivertfall vi oss bra.

Jeg fikk litt Gestapo stempel på meg, men jeg tror de forstod hva de gikk i.

Mandagen var stort sett bare bytte Hotell, mat og så The Albert. Igjenn, mye nordmenn, skulle tro man var på en lokal pub i Norge.

Stemningen var ikke akkurat til å ta og føle på, men det kom seg litt på slutten når folkemassene virkelig begynte og innta området.

Så var det kamp, jeg husker ikke hva tribuneseksjonen heter i farten, men det var helt til venstre på ene langsiden, med tilgang til the REDS losjen.

Veldig bra billetter, rett til venstre for meg var det KOP. Altså en konge plass, hadde de 3 første målene helt oppi nasen.

Da jeg hadde vert oppe og sett på plassen, gikk jeg ned i Losjen og satte meg med noen kammertater som satt der ifra før.

Det var noen nordmenn på bordet og en lokal eldre herremann. Han hadde vert på samtlige hjemmekamper siden 1937!!!

Etter en veldig hyggelig samtale tok jeg ham i hånden og sa han var en legende på lik linje med de andre legendene i Liverpool.

Kampen så dere jo, det var god stemning, selv om jeg syntes det var litt rolig på side tribunene.

Jeg hadde egentlig lyst å synge med the Kop hele tiden, men litt kjedelig alene.

Første gang jeg så Liverpool live, så det var selvsagt stas, magisk når Torres ble klappet av banen. Død og salte Reina klikka når sheeten røk!

Ene gangen Babel ga gass på kanten sier jeg til kammeraten min død og salte for en fart, så hører jeg MEEK MEEK! bak meg på tribunen, det var pricless.

Ut av stadion etter kamp gikk greit, vi fikk taxi etter å ha gått et stykke. Stod i en provosorisk taxikø som ble fulgt eksemplarisk ved en sideveg.

Da var det mat igjenn, så bingen. Tok sin tid før jeg sovnet, mye inntrykk på en gang. Skulle opp klokka halv seks i dag, så det var rolig mandag.

Nå er jeg hjemme igjenn, sliten men lykkelig :)

PS: Siden Anfield kampen ble flyttet 2 ganger skapte dette litt trøbbel for en del av dem som deltok.

"fotball turistene" dro da sammen med United fansen til Mancester for å se United, for å unngå å dra tomhendt hjem.

Dog kunne de sikkert spart seg den turen, da han ene sov i samtlige 90 minutt og en annen utalte at det var mer gang på Viking stadion :D

Turen ble bare enda bedre når jeg hørte dette :)

pps: Mye jeg ikke fikk gjort, ikke lett når man er en stor gjeng som dette.

Men jeg skal snart ned igjenn, så den som venter på noe godt osv....

Så kjørte den lokale helten oss til Manchester, avtalte pickup 06:30 på telefon etter kamp.

Utrolig hyggelg og service innstilt fyr, jeg kunne bare spør ham om billetter og han skulle komme og hente oss i Manchester uten problem.

"Don`t take the fooukin Manchester cabs mate, they foucking rob ya!"

:D

ppps: I`ve Hewitt it!

Edit: Vi vurderte å løpe inn på Melwood, da den vakta ikke kunne tatt oss igjenn :p

post-10572-1268774084,0384_thumb.jpg

post-10572-1268774201,4876_thumb.jpg

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, morsomt å lese ja.

Var selv på min første Liverpool kamp ifjor faktisk , I oktober..

Da spilte vi mot Man u , vi vant 2-0 :D Og følelsen av å være der var helt ubeskrivelig, helt rått. En av de største opplevelsene i mitt liv hvertfall , og jeg må ta turen ned å se dem spille igjen snart :yes:

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene :)

Vi må seriøst vurdere en felles tur til høsten.

På Mandagen satt det noen Spanske gutter i et hjørne på The Albert, etter å ha drukket meg til mot ropte jeg El nino de oro bort til dem, var morrsomt å se reaksjonen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...