Gå til innhold

Hvordan løser man problemet rundt nettbutikk på hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Jeg driver et lite firma. Der skal jeg hovedsakelig selge ett type produkt (dog med et par valgmuligheter) Jeg har en hjemmeside. Jeg kan hovedsakelig bare html og css programmering.

Er det et håpløst prosjekt for meg å prøve å lære meg å kode inn en nettbutikk mulighet? Er det mulig å finne pristilbud på slikt, evt hvor? Er det mulig å estimere en slags pris på hva det vil koste å få laget?

Jeg ser at man må koble seg til systemer som Paypal / DIBS osv for betalingsløsningen. Jeg skal selge et få antall produkter med høy pris. Da blir fort Paypal sin 7% av kjøps sum, en stor sum. Finnes det andre som tilbyr lavere avgifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paypal kan generere en del kode for deg, dvs at alt du trenger er en paypal betalingsknapp på siden din. Gå inn på paypal og generer en knapp. Det funker jo ganske bra. Men du bør som regel ha en submit form hvor kunden kan skrive inn kundedetaljer slik at du får sendt produktet. Dette finnes gratis på nett, men muligens endres litt for å passe til dine krav. Dersom du vil ha et prisestimat må du nok forklare nærmere hva som kreves. Dersom det bare er snakk om ett produkt med noen få valgmuligheter høres det ut som noen hundre kroner.

Lenke til kommentar

Jeg har et produkt i prisklasse 8000kr som skal selges. Kunden skal kunne kjøpe produktet og velge et par tilbehørtjenester som da gir tillegg i totalprisen.

Jeg ønsker at mest mulig blir intrigert i nettsiden slik at kunden får en mest mulig behagelig brukeropplevelse.

Jeg antar at dette kan gjøres veldig billig. Og er derfor automatisk litt skeptisk til å leie inn en random selskap til å gjøre jobben. Fortjenesten er relativt lav, her så jeg må være forsiktig med utgiftene i forbindelse med dette også.

Lenke til kommentar

zencart er ganske allsidig og brukt av alt fra små til store butikker.

av oss datafolk er vel Performance-Pcs en ganske kjent butikk som kjører på zencart.

og som warz sier er DP forumene prima plass for leie folk til slikt, har ofte leid skribenter og kodere/designere derfra til egne prosjekter hvor jeg selv er litt tynnstrukken.

leie noen til og sette opp en zencart butikk er fra 10$ og oppover for bare selve butikken satt opp med et standard utseende samt paypal og et par varer.

skal du ha f.eks spesiallaget design kommer det stortsett på 50-200$ ettersom detaljnivået og tiden bruks, da har du en dialog med designern underveis som lager skisser/forslag som justeres til det ser ut akkurat som du vil og han koder opp ferdige produktet.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...