eUnaas Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg driver et lite firma. Der skal jeg hovedsakelig selge ett type produkt (dog med et par valgmuligheter) Jeg har en hjemmeside. Jeg kan hovedsakelig bare html og css programmering. Er det et håpløst prosjekt for meg å prøve å lære meg å kode inn en nettbutikk mulighet? Er det mulig å finne pristilbud på slikt, evt hvor? Er det mulig å estimere en slags pris på hva det vil koste å få laget? Jeg ser at man må koble seg til systemer som Paypal / DIBS osv for betalingsløsningen. Jeg skal selge et få antall produkter med høy pris. Da blir fort Paypal sin 7% av kjøps sum, en stor sum. Finnes det andre som tilbyr lavere avgifter? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Visa koster vel 500kr mnd osv. Du kan jo besøke eksisterende nettbutikker og se på løsningen de har valgt. http://www.websiden.net/pro.htm Lenke til kommentar
Warz Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Paypal kan generere en del kode for deg, dvs at alt du trenger er en paypal betalingsknapp på siden din. Gå inn på paypal og generer en knapp. Det funker jo ganske bra. Men du bør som regel ha en submit form hvor kunden kan skrive inn kundedetaljer slik at du får sendt produktet. Dette finnes gratis på nett, men muligens endres litt for å passe til dine krav. Dersom du vil ha et prisestimat må du nok forklare nærmere hva som kreves. Dersom det bare er snakk om ett produkt med noen få valgmuligheter høres det ut som noen hundre kroner. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg har et produkt i prisklasse 8000kr som skal selges. Kunden skal kunne kjøpe produktet og velge et par tilbehørtjenester som da gir tillegg i totalprisen. Jeg ønsker at mest mulig blir intrigert i nettsiden slik at kunden får en mest mulig behagelig brukeropplevelse. Jeg antar at dette kan gjøres veldig billig. Og er derfor automatisk litt skeptisk til å leie inn en random selskap til å gjøre jobben. Fortjenesten er relativt lav, her så jeg må være forsiktig med utgiftene i forbindelse med dette også. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Skal vedde på at du finner en fyr på forums.digitalpoint.com som gjør det for under 50$. Det er ikke noe vits å leie inn et dyrt norskt firma for noe sånt. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) zencart er ganske allsidig og brukt av alt fra små til store butikker. av oss datafolk er vel Performance-Pcs en ganske kjent butikk som kjører på zencart. og som warz sier er DP forumene prima plass for leie folk til slikt, har ofte leid skribenter og kodere/designere derfra til egne prosjekter hvor jeg selv er litt tynnstrukken. leie noen til og sette opp en zencart butikk er fra 10$ og oppover for bare selve butikken satt opp med et standard utseende samt paypal og et par varer. skal du ha f.eks spesiallaget design kommer det stortsett på 50-200$ ettersom detaljnivået og tiden bruks, da har du en dialog med designern underveis som lager skisser/forslag som justeres til det ser ut akkurat som du vil og han koder opp ferdige produktet. Endret 17. mars 2010 av cruzader Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hørtes ut som en grei sak å produsere selve butikken, finnes også mange ferdige på nett, men du bør jo ha en betalingsløsning. BBS tilbyr slike løsninger her: http://www.betalingsterminal.no/Netthandel-forside/ Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Man må være medlem i to uker og poste 25 poster før man får lov til å lage topics på DP forumet? Hva er poenget med det? Finnes det liknende sider i Norge hvor man kan komme i kontakt med webutviklere? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) nærmeste i norge er norskwebforum men laaaangt ifra like bra, DP har postkrav i enkelte deler for og forhindre spam eller uønskete brukere. Endret 18. mars 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå