Nivanna Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Hei! Har fått ett msn-virus det ikke ser ut til at jeg får vekk.. Såvidt jeg skjønner er det en .pif fil jeg har klart å installere.. Tror jeg har klart å følge den oppskriften i den klistra tråden, og kopierer her inn den log'en fra combofix, håper noen får noe ut av den Endret 17. mars 2010 av Nivanna Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Kan ikke se noe spesielt i loggen. Hvordan opplever du har du er infisert? Er det hele linken du har nevnt ( hxxp://image-palace.com), eller består adressen av mer - hvis, kunne du ha tatt med hele linken? Lenke til kommentar
Nivanna Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Kan ikke se noe spesielt i loggen. Hvordan opplever du har du er infisert? Er det hele linken du har nevnt ( hxxp://image-palace.com), eller består adressen av mer - hvis, kunne du ha tatt med hele linken? Det som skjer er at mens jeg er i samtaler med andre på msn, sender jeg plutselig linken videre (uten at jeg ser det selv i vinduet såklart). Linken endrer seg hele tiden, men ser omtrent sånn ut : hxxp://image-palace.com/img/ijgmd (4 random bokstaver bak /img/) Malware fant noe som heter IM.Worm., og fjernet det, kan dette være det? Det jeg var så teit å laste ned var ihvertfall en .pif fil, som kom fra den linken.. Endret 18. mars 2010 av Nivanna Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 IM.worm høres ut som noe med dette å gjøre ja. Hvis du åpner mbam og velger arkfanen som heter loggfiler, kunne du ha postet den loggen som fant noe? Har du fortsatt problemer med msn-ormen? NB! Rediger linken slik at den ikke er klikkbar (skriv f.eks. hxxp i steden for http) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå