salah Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hei. Har generelt sett en PC med Windows 7 hvor jeg installerer kun programmer jeg har absolutt bruk for. Jeg er mildt sagt minimalist og har til enhver tid fullstendig kontroll over alle programmer. Men idag våkner jeg altså opp til et vindu med Norton Security Scan som ønsker meg velkommen. PCen min er det kun jeg som bruker, og jeg er meget sikker på at de siste dagene er ingen programmer installert. Så hvordan dukker denne opp? Denne er jo også installert fullstendig uten min viten og leker at jeg ønsker den velkommen. Programmene mine sponses av jobben og er derfor lovlig kjøpt og installert med originale CDer så det kan ikke være de, men her er ihvertfall lista: 7-zip x64 Adobe Photoshop CS4 x64 Adobe Flash Player og Shockwave Player ATI CCC Foxit Reader Java Mozilla Firefox SmartFTP Client Spotify VLC Media Player Windows Live Messenger Har noen andre opplevd dette? Har dere noen tanker angående slike antivirusprogrammer som opererer på samme måte som virus, nemlig å snike seg inn og plutselig dukke opp som noe troverdig? Ved neste innkjøp av antivirusprogramvare vet jeg ihvertfall om hvem som er utelukket. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Bare og være mer oppmerksom på hva du får med når du innstalerer. eks så spørr de når du laster ned flash player om du vil ha med McAfee® Security Scan Plus ( http://get.adobe.com/flashplayer/?promoid=BUIGP ) Så mest trolig så har den "sneket" seg inn i maskinen din via en av de programmene dine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå