Gå til innhold

Hvor ofte bør jeg ta gainer og kreatin?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har netopp startet med gainer og kreatin. Lurer på hvor ofte og når jeg skal ta det ?

Kreatin :

Første uken så skal man ta 4-5 scoops hver dag. Skal jeg ta om Morgen,før trening,etter trening og til kvelds ? Og da før eller etter jeg har spist ? Når jeg har fri dager da ? Er det nødvendig og ta keratin da ?

Gainer :

Burde jeg ta dette om morgen-middag-kvelds. Eller skal jeg ta det etter trening istedenfor middag ?

Takker veldig for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan variere fra pulver til pulver, men ta kreatin før trening dagene du trener

Gainer tas før og etter trening :)

Hm. Hm. Hm.

Mye forkejllige forslag her nå. Noen sier kreatin før trening og etter. + frokost og kvelds. Mens gainer er morgen+middag+kvelds.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet litt lengre i gårn her ja.

Cratine Tar Jeg Den Første Uka :

Frokost - Før Trening - Etter Trening - Kveldsmat

Gainer Tar Jeg ? :

Litt usikker her. Skal jeg ta kun de dagene jeg trener eller hver dag ? Isåfall kun før og etter trening de dagene jeg trener ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det står dosering og når det skal intaes på alle kreatinbokser du får kjøpt der ute. Bare følg den så er du safe..

Når det gjelder gainer er den desidert viktigst å få i seg rett etter trening for å fylle på med energi etter en hard økt. Du kan jo i tillegg bruke den som ett mellommåltid midt på dagen for å få i deg nok næring.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det står dosering og når det skal intaes på alle kreatinbokser du får kjøpt der ute. Bare følg den så er du safe..

Når det gjelder gainer er den desidert viktigst å få i seg rett etter trening for å fylle på med energi etter en hard økt. Du kan jo i tillegg bruke den som ett mellommåltid midt på dagen for å få i deg nok næring.

Enig her.. Kreatin står det på boksen :p

Piller tas før og etter trening mens kreatin pulver tas i en oppladnings fase den første uken eller 2? opptil 5 ganger om dagen. totalt 20gram ca

Etter 1-2uker, så går man over til en opprettholdningsfase som er før og etter trening bare ;)

Gainer kan tas morgen, mellommåltid, før eller etter trening :)

Vil anbefale morgen iogmed da trenger man næring, og det KVIKT! :p og etter trening iogmed man da også trenger næring ganske kjapt :p

Gainere kan tas dager man ikke trener også, f.eks dagen etter en trenings økt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...