Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Registrere meg på nett?

Gjest missmatch

Anbefalte innlegg

Gjest missmatch

Jeg er en jente på 20 år som er veldig sjenert, og ikke har veldig sans for å treffe gutter i fylla. Så da lurer jeg på om jeg skal registrere meg på Match eller et anneet sted. Men jeg har litt angst: Hva om noen jeg kjenner ser meg der? Vil jeg ikke da bli sett fryktelig ned på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel egentlig den tanken du har som også holder meg tilbake. Redd for at folk skal kjenne meg igjen og tenke; "Jaja, har han sunket så lavt at han må bruke nettet for å få seg dame...hehehe!".

Hadde det ikke vært for det, så ville jeg vurdert nettet som sjekkested langt sterkere. Folk opptrer så forbaska reservert nå for tiden, så man føler seg sjelden velkommen til en liten prat.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Hvis vennene dine virkelig er så snevre i sin tankegang at de ikke engang tåler å se deg på en nettdatingside uten å tenke stygt om deg, hadde jeg heller bekymret meg over dårlige venner enn mangel på kjæreste.

Jeg sier kjør på. Det er ikke 1995 lenger.

Lenke til kommentar

Mine nærmeste venner ville nok ikke brydd seg noe særlig, men jeg tenker mer på litt fjernere bekjentskaper.

Så har man da de stygge ryktene om at slike datingsider flommer over av desperate menn, og at kvinnene er i klart mindretall. Får det nesten til å virke som det er 100 menn som må slåss om å kapre en eneste dame.

Lenke til kommentar

Stygge rykter er: Stygge rykter.

For meg vitner det bare om mangel på kunnskap når folk spyr ut sine alt for utdaterte holdninger og tanker om nettdatingsider. Jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre om noen så meg da jeg var aktiv på slike sider. Det er da like legitimt å finne noen på nett, som det er å finne noen mens man er grøftedrita, har kebabrester på jakka og ikke husker hva man selv heter.

Lenke til kommentar

Kjør på! Som TheMartine over meg sa, det er ikke 1995 lenger. Registrer en skikkelig profil, sleng ut noen bilder, ikke vær redd for å skrive åpent og flørtete og ikke gi inntrykk av at du er flau over at du er der så er det veldig bra. De fleste jeg kjenner som har regga seg på match/nettby/Q500 osv er åpen om det. Ingen av oss i min kompisgjeng ser ned på de fordi de registrerer seg der. Det er jo en veldig bra måte å bli kjent med folk på utenom byn og fylla :)

Endret av sake
Lenke til kommentar

Men tenk om famile osv ser der, fytti grisen det hadde ikke vært gøy og det er ingen tvil om at alle jeg kjenenr hadde eldd og sagt det til alle andre :(

Der er jeg litt uenig. Hvis du er åpen om det og forteller fritt om det når folk spør så gjør det vel ingenting? Er verre hvis du begynner med unnskyldninger for det osv. Er vel bare til å si det ærlig at du er der for å treffe mennesker og snakke med folk du ikke kjenner fra før av. MÅ ikke være pga dating du joiner et nettsamfunn da :)

Lenke til kommentar

Det er sant, men ingen vil tro på at en kåt gris er på nettsamfunn for å få venner å spille badminton med :p

Ingen vil tro på at en kåt gris er på bar for å finne badmintonvenner, heller.

Nei, men så ser ikke hele slkta at jeg er på bar heller da, hvis du skjønner :)

Endret av TheWankership
Lenke til kommentar

Det er sant, men ingen vil tro på at en kåt gris er på nettsamfunn for å få venner å spille badminton med :p

Ingen vil tro på at en kåt gris er på bar for å finne badmintonvenner, heller.

Haha helt sant :)

Men de stedene på nett nå er ikke lenger meatmarkets som de var. Det er mye mer sosialt akseptert å være registrert på sånne steder nå enn det var før. Tidligere var det veldig sett ned på men nå er så og si alle det føler jeg. Hvorfor er det greit med facebook og ikke match? ^^

Lenke til kommentar

Men de stedene på nett nå er ikke lenger meatmarkets som de var. Det er mye mer sosialt akseptert å være registrert på sånne steder nå enn det var før. Tidligere var det veldig sett ned på men nå er så og si alle det føler jeg. Hvorfor er det greit med facebook og ikke match? ^^

Antagelig fordi på nettdatingsider betaler du, og om du betaler for å finne partner er du automatisk desperat og lite attraktiv. Det at man gjerne øsler ut med mange tusen på dyre byturer i nettopp samme æren, er tydeligvis ikke noe alle ser likheten i.

Lenke til kommentar

Match.com kan ikke sammenlignes med Facebook, eller diskusjon.no. Match.com er ment for sjekking.

Det betyr ikke at jeg har noe imot match.com, eller ser ned på de som bruker den eller lignende tjenester.

Lenke til kommentar

Antagelig fordi på nettdatingsider betaler du, og om du betaler for å finne partner er du automatisk desperat og lite attraktiv. Det at man gjerne øsler ut med mange tusen på dyre byturer i nettopp samme æren, er tydeligvis ikke noe alle ser likheten i.

Tja, den gang jeg drev aktivt med nettdating var det flust av slike gratissider, og det var kun de jeg holdt meg til. Fikk allikevel inntrykk av det var ganske tabu den gang å drive med "slike ting". Hovedforskjellen er kanskje formålet med nettstedene, at nettdating generelt, selv om det er mye mer sosial akspetert i dag, blir sett på som siste utvei av enkelte når man ikke klarer å få seg kjæreste i den "virkelige verden".

Lenke til kommentar

Som jeg skrev "Den gang jeg drev med det", det vil si før 1 år og 8 mnd siden (før jeg traff kjærsten min), så var det flere, deriblant Hei! Dagbladet, finnenvenn.no, før det igjen Spray Date osv. Nå finnes ikke disse lenger, eller har blitt slått sammen med andre sider, men joda, de ble brukt flittig.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Ja, jeg så hva du skrev, Yvonne, og i og med at jeg begynte å se på sånne sider for rundt 6-7 år siden, regnet jeg med at du umulig kunne mene noe tidligere enn som så. Jeg var sikker på at man måtte betale for Dagbladet sin tjeneste, men det gjelder kanskje bare for de som ville på trykk. Jeg husker forøvrig godt at broren min hang mye på SprayDate, men han brukte det vel egentlig mest for å treffe venner. Litt selvmotsigende, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar

Dagbladets tjeneste var gratis, jeg gadd aldri å bruke penger på slikt. Bestevenninna mi fant seg type på finnenvenn.no, jeg drev selv på der en stund, og selv fant jeg min kjæreste gjennom både SprayDate og Hei!Dagbladet (vi traff hverandre, mistet kontaktet og traff hverandre igjen på ulike nettsider).

Var også en del på engelske sider, slik som OkCupid, Lycos osv. Var også innom en tjeneste sol hadde i sin tid, Alias tror jeg den het.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...