Gå til innhold

Fakta eller Myte: Får man liten penis av anabole steroider?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg har hørt at man får mindre baller av steorider. Ikke penis.

Dette står på norsk wikipedia

De som anvender dem kan få bivirkninger av forskjellig grad. Alle er imidlertid ikke like tydelige. Vektøkning, kviser, lite hår, utvikling av bryster, små testikler, impotens, opphør av lengdevekst, hjerteinfarkt, leverskader, økt kjønnsdrift, depresjoner, økt aggresjonsnivå samt psykoser er blant bivirkningene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Hvis jeg ikke husker feil fra Naturfagen så er det sånn at kroppen slutter å produsere testosteron selv etter langtidsbruk av anabole steroider, og derfor forsvinner dine "mannlige egenskaper" idet du slutter med steroidene.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker feil fra Naturfagen så er det sånn at kroppen slutter å produsere testosteron selv etter langtidsbruk av anabole steroider, og derfor forsvinner dine "mannlige egenskaper" idet du slutter med steroidene.

Delvis rett. Sant at kroppen slutter å produsere T når du bruke steorider, men ankommer også på hvilken dop du bruker. Noen ganger kortslutter produksjonen helt, andre ganger kommer det opp igjen etter du har sluttet. Men det er ikke slik at penisen blir mindre, sædproduksjonen blir mindre, du kan bli steril, ballene krymper inn..

Before you play the game you need to know the risk.

Lenke til kommentar

Får ikke liten Penis, men etter rundt 4-5uker med kunstig tilført testosteron eller andre steroider slutter testiklene å produsere naturlig. Så TESTIKLENE krymper mens en går på steroider, ikke penis :)

Dersom man slutter å tilføre kroppen kunstig testosteron vil man miste egenproduksjon over lengre tid. Kan ta opp mot ett år før den er tilbake som normalt. Dette kan fremskyndes kraftig ved å ta preparater for å få tilbake egenproduksjonen fortere. Testiklene vil da komme tilbake til normal størrelse og ting fungerer som normalt igjen.

Lenke til kommentar

Dersom man slutter å tilføre kroppen kunstig testosteron vil man miste egenproduksjon over lengre tid. Kan ta opp mot ett år før den er tilbake som normalt. Dette kan fremskyndes kraftig ved å ta preparater for å få tilbake egenproduksjonen fortere. Testiklene vil da komme tilbake til normal størrelse og ting fungerer som normalt igjen.

Lurer på om det er økt sjangs for selvmord etter avslutta lengre periode på steroider, i det minste depresjoner. Å ha vært "høy" på høye testosteronnivåer i lang tid som gir deg selvtillit, for så å miste alt sammen. Det er jo dette som skjer for menn i overgangsaldern, de mister livsgleden og selvtilliten. For de mister mye av det som har gjort dem til menn psykisk tidligere, bare at dette skjer gradvis, når en slutter med steroider vil dette skje på et blunk.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er økt sjangs for selvmord etter avslutta lengre periode på steroider, i det minste depresjoner. Å ha vært "høy" på høye testosteronnivåer i lang tid som gir deg selvtillit, for så å miste alt sammen. Det er jo dette som skjer for menn i overgangsaldern, de mister livsgleden og selvtilliten. For de mister mye av det som har gjort dem til menn psykisk tidligere, bare at dette skjer gradvis, når en slutter med steroider vil dette skje på et blunk.

Stemmer bra det, når en stopper med steroider vil man få ett dramatisk fall i hormonnivåene i kroppen. Er man ikke helt i psykisk balanse fra før man begynte på sterioder vil det bli forsterket mange ganger når en går av. Derfor er det viktig å kjappest mulig få tilbake egenproduksjon ved å bruke dertil tilegende preparater..

Lenke til kommentar

Stemmer bra det, når en stopper med steroider vil man få ett dramatisk fall i hormonnivåene i kroppen. Er man ikke helt i psykisk balanse fra før man begynte på sterioder vil det bli forsterket mange ganger når en går av. Derfor er det viktig å kjappest mulig få tilbake egenproduksjon ved å bruke dertil tilegende preparater..

Eller bridge overt til et nytt steroide hvis du er haaardcore ;p

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Eller bridge overt til et nytt steroide hvis du er haaardcore ;p

Joa det funker det, men en eller annen gang er man nødt for å å gå av, og da kan det smelle om man er uheldig. Ett samlivsbrudd eller andre store kjipe hendelser i den fasen rett etter endt kur smeller 10ganger værre enn ett samlivsbrudd uten å ha lekt med hormonene sine på forhånd.

Men dette blir jo en litt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Jeg tror myten om at penis krymper når man bruker steroider har rot i at mens penisstørrelsen forblir uendret så vokser resten av kroppen videre, noe som kan gi et visuelt bilde av "liten tiss" ;) Junior ser liksom ikke like imponerende ut lenger når låromkretsen kryper over 80 cm...

Lenke til kommentar

Brukere av AAs blir ihvertfall sett på som tapere (og de har jo feiget ut ved å jukse) og svært lite attraktive av jenter som har kommet over silikon og blingstadiet. Enhver med hodet halvt på plass, og perspektiv ut over sin egen selvopptatte sfære skjønner at det er hinsides idiotisk å begynne på AAS.

Men det inetressante er at de som som oftest try til slike midler, er de som sliter mest med både aggresjon, selvbilde, usikkerhet, sosiale problemer og som er i faresonen for andre psykiske problemer.

Adverse side effects of AAS include sexual dysfunction, alterations of the cardiovascular system, psyche and behavior, and liver toxicity.

Occasionally, AAS abuse may be linked to certain social and psychological traits of the user, like low self-esteem, low self-confidence, suffered hostility, childhood conduct disorder, and tendency to high-risk behavior. The overwhelming stereotype about AAS is that these compounds cause aggressive behavior in males. However, the underlying personality traits of a specific subgroup of the AAS abusers, who show aggression and hostility, may be relevant, as well. Use of AAS in combination with alcohol largely increases the risk of violence and aggression

Kilde: Regul Toxicol Pharmacol. 2010 Feb 12. [Epub ahead of print]

Dissatisfaction with the body and low self-esteem may lead to the so-called 'reverse anorexia syndrome' that predisposes to the start of AAS use. Many other adverse effects have been associated with AAS misuse, including disturbance of endocrine and immune function, alterations of sebaceous system and skin, changes of haemostatic system and urogenital tract.

Kilde: Sports Med 2004 34(8): 513-14

Det er like attraktivt for jenter med misbrukere som det er for gutter med anorektiske jenter.

Lenke til kommentar

Brukere av AAs blir ihvertfall sett på som tapere (og de har jo feiget ut ved å jukse) og svært lite attraktive av jenter som har kommet over silikon og blingstadiet. Enhver med hodet halvt på plass, og perspektiv ut over sin egen selvopptatte sfære skjønner at det er hinsides idiotisk å begynne på AAS.

Snakk om å ta alle brukere under en kam a.. Er det juks hvis du stagnerer i vekst og personlige rekorder? Hvis jeg tar 190kg benk reint og stagnerer, og velger AAS for å komme meg over 200, er jeg en taper?

Hvorfor er det hinsides idiotisk å begynne på AAS? Gleder meg til å høre begrunnelsene for dette.

Men det inetressante er at de som som oftest try til slike midler, er de som sliter mest med både aggresjon, selvbilde, usikkerhet, sosiale problemer og som er i faresonen for andre psykiske problemer.

Hvorfor er det interessant? Det er vel heller mer selvsagt. Du finner en god del som sliter med personlige problemer som tror en stor kropp, og økt selvtillit kan hjelpe. Noe det i for seg faktisk kan, hvis det blir gjort riktig (noe det sjeldent gjør av sånne brukere).

Det er like attraktivt for jenter med misbrukere som det er for gutter med anorektiske jenter.

Hahah, dagens.

Lenke til kommentar

Ja, i mine øyne så er du det. Jeg, og alle andre jeg har møtt, være seg studenter innen relevante fag, idrettsutøvere, forskere, venner eller forelesere, har nulltoleranse overfor dop, uansett årsak. Det går ikke an å bare jukse pittelitt med dop. Den grensa er ubønnhørlig for min del.

Det er idiotisk og dumt fordi det bryter loven, både ved å bruke og selge ulovlige stoffer. Å leke russisk rulett med kropp og hode har aldri vært noe særlig sunt. Å bruke AAS er bare symptomlindring for problemer som vedkommende sliter med. AAS løser ingenting og fikser ingenting. 10 kg mer i benkpress er ikke svaret på mye her i livet, om noe i det hele tatt. Bygg en ryggrad, søk hjelp og snakk med profesjonelle slik at du kan ta tak i problemene.

Og det er interessant fordi de som putter på seg den største arrogansmaska, sjefen i gjengen-holdningen og den som vil blir fysisk størst, er den som trenger mest støtte og hjelp. Kroppsdysmorfi, treningsaddiksjon og anoreksi er det paradoksale tl den moderne verdens fedmeepidemi.

Velbekomme for dagens, bare hyggelig, Men det gjør det ikke mindre sant. Dessverre. Derfor kalles bolere og andre med kroppsdysmorfi for å lide av reverse anorexia syndrome. Og det finnes ikke noe attraktivt med låvedørbrede skuldre som er usikre, har voldelige tendenser og store selvbildeproblemer.

(prøvde multisitatknappen, men ingenting skjedde, så beklager svarformat)

Endret av Norrøna
Lenke til kommentar

Ja, i mine øyne så er du det. Jeg, og alle andre jeg har møtt, være seg studenter innen relevante fag, idrettsutøvere, forskere, venner eller forelesere, har nulltoleranse overfor dop, uansett årsak. Det går ikke an å bare jukse pittelitt med dop. Den grensa er ubønnhørlig for min del.

Greit nok, det får være ditt synspunkt. Men så lenge jeg ikke konkurrerer i styrkeløft, så ser jeg på det først og fremst som en hobby, og dermed blir det ikke juks. Angående bodybuilding, og jeg håper på å kunne stille om noen år, så blir diskusjonen litt annerledes, og tror ikke vi skal begynne på den nå.

Det er idiotisk og dumt fordi det bryter loven, både ved å bruke og selge ulovlige stoffer. Å leke russisk rulett med kropp og hode har aldri vært noe særlig sunt. Å bruke AAS er bare symptomlindring for problemer som vedkommende sliter med. AAS løser ingenting og fikser ingenting. 10 kg mer i benkpress er ikke svaret på mye her i livet, om noe i det hele tatt. Bygg en ryggrad, søk hjelp og snakk med profesjonelle slik at du kan ta tak i problemene.

Bruk av AAS er per dags dato faktisk ikke ulovlig, men jeg er enig med at kjøp av AAS er veldig dumt da det støtter organisert kriminalitet.

I mine øyne kan det løse like mye som en syklist eller skiløper som setter seg nye tidsmål el. Og angående å leke russisk rulett med kropp og hodet; Det er mange ting du kan gjøre for å unngå denne russiske ruletten, faste blodprøver er nummer en. Psykologiske problemer er en annen side, som har blitt bevist og motbevist konstant gjennom tidene.

Og det er interessant fordi de som putter på seg den største arrogansmaska, sjefen i gjengen-holdningen og den som vil blir fysisk størst, er den som trenger mest støtte og hjelp. Kroppsdysmorfi, treningsaddiksjon og anoreksi er det paradoksale tl den moderne verdens fedmeepidemi.

Helt enig og bra sagt. Dessverre er det slik hos mange av dagens brukere.

Velbekomme for dagens, bare hyggelig, Men det gjør det ikke mindre sant. Dessverre. Derfor kalles bolere og andre med kroppsdysmorfi for å lide av reverse anorexia syndrome. Og det finnes ikke noe attraktivt med låvedørbrede skuldre som er usikre, har voldelige tendenser og store selvbildeproblemer.

Megareksi du prøver å fortelle om? Jeg kan si det sånn at jeg har mer eller mindre låvedørbrede skuldre og får nå og da spørsmål og spydige kommentarer angående steroidebruk, men jeg har ikke vært i en slosskamp siden barneskolen.

Og angående jenter, hadde noen dømt meg på størrelsen min så hadde dem ikke fortjent tida mi i første omgang. Og mine to seriøse eks-kjærester i 09/10 var fantastiske personer som en del gutter hadde hakeslep etter på byen, hehe ;)

(prøvde multisitatknappen, men ingenting skjedde, så beklager svarformat)

Det går bra.

Håper du nå ser at du stigmatiserer steroidebruk noe voldsomt med meningene dine. Det kan være sant til tider, men du skal ikke dømme på den måten du gjør. Noen av de beste menneskene jeg har møtt har vært steroidebrukere.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Takker tilbake for et begrunnet og velformulert svar tilbake.

Minstekravet for at vi skal ha mulighet for å holde idretter noenlunde rene er nulltoleransen overfor dop, og at ethvert tilfelle rapporteres anonymt til rette instanser. Idrettsutøvere som blir fersket reiser hjem til sine respektive i stor skam og har mistet all resekt, uansett hva de måtte ha oppnådd.

Og slik bør det være, fordi det er en skam.

At idrettsutøvere blir utsatt for enorme press, både fra sponsorer, land/lag, media og via seg selv, er såklart en faktor som gjør at man kan bli fristet av snarveier i form av en magisk pille eller sprøyte. Og at enkeltpersoner døyver smerten fra andre aspekter i livet i en endeløs jakt på den perfekte kropp og den ultimate muskel er ikke annet enn trist. Jenter har fått det for seg at de må være tynne med perfekt hud og sminke for at verden skal gå i hop, mens gutta nå kommer etter med sin muskeldysmorfi/vigoreksi/bigoreksi/adoniskompleks/revers anoreksi (megareksi er en eldre betegnelse). Og begge deler er problemer som mange trenger profesjonell hjelp til å komme seg ut av, da det ellers ødelegger liv, forhold og familier.

Å basere alt på parametre som forgår er ikke det sunneste, og viser jo egentlig hvor skremmende lite perspektiv endel har idag. Burde ha vært obligatorisk å jobbe med mennesker som har et litt annet utgangspunkt for en periode; mennesker som er takknemlige fordi de kun trengte hjelp av en til å vaske seg nedentil, eller som lyser i ei uke fordi de fikk sitte i sola en hel ettermiddag.

Jeg blir egentlig skremt av hvor godatt holdningene til prestasjonsfremmende dop er blant noen her, men det kan ha sammenheng med at det virker som om den gjennomsnittlige brukeralderen er ganske lav.

Har også møtt flere bolere, såklart. Noen som medstudenter, på treningssentra, noen som testpersoner. Men der et lett se at det noe skurrer, på et eller annet plan. Men de fatter ikke at andre ser dette. Og jeg har sett et par tilfeller hvor det har gått forferdelig galt. "Roid rage" som endte med fengselsopphold, arbeidsledighet, psykiatri og ødelagt forhold. Selger og bruker av AAS som mistet studieplass, venner og hodet.

Det finnes innmari mye dumt å gjøre her i livet, men det å besudle noe som skal være helsefremmende, motiverende, givende og gøy med medikamenter som er forbeholdt pasienter med alvorlig sykdom, er bare bånn dårlig gjort. Og man utviser ektremt liten respekt for de som må bruke AAS grunnet sykdom. Hvis det gjør meg stigmatiserende, så vær så god.

Endret av Norrøna
Lenke til kommentar

Jeg og Norrøna har hatt en diskusjon om AAS før.

Folkens, tenk dere dette; Vektløfting er livet ditt, du jobber for det og tjenner penger på det. Men plutselig en dag så vil du komme til kroppensgrense på hvor mye den takler (dette skjer på en eller annen tid) tenk så utilfredstillende det må være å tenke at du ALDRI vil bli stærkere og større, men etter tid vil du også bli svakere.

AAS trenger ikke å være ulovelig, kan lett gå til legen, fake urinprøve (nedsette produksjonen av T) og be legen skrive ut anabole steorider til meg. Hvorfor så vanskelig?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

AAS trenger ikke å være ulovelig, kan lett gå til legen, fake urinprøve (nedsette produksjonen av T) og be legen skrive ut anabole steorider til meg. Hvorfor så vanskelig?

Kommer nok bra ann på legen det der!

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...