Tranceformation Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Tenker å starte eget firma, drive for meg selv.. Noen som har erfaring med dette? Har fagbrev innen byggebransjen. Del gjerne erfaringer, og hva som er fordeler og ulemper.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvor langt i prosessen er du kommet? Har du kunder og starte med? Tenkt noe på selskapsform? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Noen som har jobbet i byggebransjen, som startet eget firma? Hvilke regler må man forholde seg til? Var det vanskelig å skaffe seg kunder osv? Må man starte et AS for å drive selv? Kan man ta en jobb og betale vanlig skatt av arbeidet når man driver alene ? Lenke til kommentar
EyN Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Noen som har jobbet i byggebransjen, som startet eget firma? Hvilke regler må man forholde seg til? Var det vanskelig å skaffe seg kunder osv? Må man starte et AS for å drive selv? Kan man ta en jobb og betale vanlig skatt av arbeidet når man driver alene ? Dreit du i agvg?.. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Dette er vel ting du strengt tatt bør sette deg inn i, før du i det hele tatt tenker på å starte for seg selv. Ikke bare spørre løs her uten noen forkunnskaper. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Begynn å les på http://bedin.no/, masse god informasjon å starte med. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 sant, mye å sette eg inn i. Men erfaringsmessig, er det dårlig betalt å drive for seg selv i forhold til å gå på jobb, gjøre et arbeid, få lønnen din og ikke ha 1000 ting å gjøre etter arbeid? La oss si at man totaloppusser et bad, og tar 50.000,- i arbeidpenger. Da forsvinner jo først: -skatt -arbeidsgiveravgift -firmabilutgifter -regnskapsførerutgifter osv sitter ikke igjen med så mye. hmmm Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Du skal ha rimelig god kontroll på hva du driver med om du starter egen bedrift. Jeg har vært ansatt i en tomannsbedrift, der sjefen min var gründeren og jeg "bare" ansatt, og jeg skal love deg at du må ha motivasjon for å holde på. Mange lange dager på han, selv i dag. Bedriften "min" har holdt på i tre og et halvt år, og har overlevd godt på knallhard jobbing hver dag. Først vil jeg anbefale deg å gjøre en markedsanalyse. Er det faktisk marked for dine tjenester der hvor du skal etablere bedriften? Har du kapital å starte med? Regn med en del tusen i oppstartsfasen. Du kan ikke fakturere kunder før du har kjøpt inn verktøy, materialer, varer og evnt. bil. Samtidig; har du noe som gjør deg unik i forhold til konkurrende aktører? Klarer du skaffe kunder fra dag én? Det er mye mer - men dette er i hvert fall en start. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå