Jimstar Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hei. Som forklart i tittel kjøpte jeg en brukt pc av et sted som kalles sparetech. Det er en mann som får inn endel pc'er og selger dem videre. Jeg har kjøpt av han før, men da var pcen også dårlig. Den var veldig billig, så jeg regnet med det var min feil, og kjøpte en ny en idag. Den hadde dritgreie specs og virka som en god pc. Når jeg kom hjem begynte rare ting å skje med en gang. når jeg booter så får jeg røde grønne og blå pixelprikker 10-20 steder på skjermen, og 2 ganger reboota den uten at jeg ba om det. Så fikk jeg bluescreen. I tilegg fungerer ikke lyden. Det er helt tydelig at jeg har fått et produkt som ikke virker som det skal. Sparetech gir 60 dagers "garanti", noe mannen forklarte med at han vil fikse alt av hardware feil, til og med bytte deler hvis det trengs. Jeg har istedet kommet frem til at jeg har tråkka i salaten, og vært jævla korttenkt. Jeg burde forstått at han drev med dodgy buisness fra starten av. Er det noen som vet no om bruktkjøp rettigheter? Finn nektet å hjelpe, de bare sa det var mellom meg og selger. Jeg ønsker penger tilbake, så jeg kan kjøpe en ny pc. Kan jeg gå tilbake og kreve det imorgen? Takk for raske tilbakemeldinger skal dit imorgen... Lenke til kommentar
brgr Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Bare for å kommentere på disse bluescreen og reboot uten forvarsel. Har du en feil med hardware er det ikke alltid att Windows viser deg bluescreen, da vil Windows bare prøve å restarte automatisk med en gang denne feilen oppstår... Sjekk: forbrukerportalen.no To krav stilles til en reklamasjon: For det første må du klage innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde ha blitt oppdaget. Forbrukerkjøpsloven sier at klage innen to måneder alltid vil være tilstrekkelig, men både kjøper og selger vil normalt være tjent med at du reklamerer så fort som mulig. Dersom du er usikker på om det er en feil ved varen, og vil undersøke dette nærmere før du reklamerer, anbefaler vi at du informerer selger om dette hvis undersøkelsen kan ta en del tid. For det andre må du klage innenfor de absolutte klagefrister. Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen. Fristen er imidlertid fem år hvis tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder f eks kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer. Hvis selger er privatperson, har du normalt bare to års reklamasjonsfrist. Bruktkjøp Ved kjøp av brukte gjenstander vil de samme fristene gjelde. Ved slike kjøp vil man lettere kunne akseptere ansvarsfraskrivelser. Det vil også være lettere å fastslå at en feil som først viser seg etter en tid, skyldes normal slitasje. Og da kan du ikke kreve at selgeren betaler for eventuelle reparasjoner etc. Endret 16. mars 2010 av brgr Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 leste litt lenger nede på linken, stod mye bra. takktakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå