Gå til innhold

Vifteytelse satt til minium før win7 installasjon

griffin95

Anbefalte innlegg

Hei jeg installerte en Zalman 9500LED som jeg hadde liggende men ikke monterte når jeg bygget maskinen for litt over 2 år siden da hovedkortet måtte ut igjen.

Før ren installasjon av win7, så var jeg inne i noen av programmene til hovedkortet (fulgte med Probe II og Ai booster osv ) og satte vifte hastigheten til minimum. Det virket veldig bra og det var og valg for medium og høy ytelse.

Nå etter win 7 installasjon så trenger jeg å få ytelse for kjøleren på maks, men greier ikke og installere programmene som fulgte med i hovedkortet ASUS P5W DH socket 775

Kan noen hjelpe med hvor jeg kan få dette satt dette riktig igjen, trenger å få overklokket litt på prossessor E6600 for å kunne kjøre på LOW i BC2-spillet.

Griffin95

Club 3D GF 8800GTX 768MB

HDD 1,5 + 1,0+0,5WD

Asus P5w DH Delux

Core 2 Duo E6600 2,4

OCZ HP PC2 6400 1x4GB Platium

Lian kabinett

Windows 7 64-bit

Endret av griffin95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pr idag så er det rimelig greit att du også skriver hvilken Windows installasjon du har.

64-biters eller 32-biters. Dette finner du ut av ved å gjøre følgende

Startmeny-> (Høyreklikk) Datamaskin -> Egenskaper

Les hva som står under punktet "Systemtype:"

Drivere og installasjon til AI Booster og Probe

Endret av brgr
Lenke til kommentar

Takk dette var raskt og fint svar med linker,jeg har lastet ned og reboot'et og klar for å prøve å installere igjen. Antar det ligger en feil her hos meg at jeg ikke har installert ACPI Verktøyet Men Hvordan skal denne installeres/oppdateres (device manager ? )

Kan det bli feil at jeg allerede har prøvd og installere ProbeII, bør jeg spole tilbake på sikkerhetspunkt før denne installasjonen, vil det da forsvinne også i registry ?

1. AIBooster_fikk jeg ikke til å installere heller samme som i punkt 2. Men skal prøve etter at ACPI er utført.

2. ProbeII_V10480 og den stoppet med feil på .dll file.

3. ACPI er det dette som må ligge inne for å de andre to til å installere seg ?

Jeg gikk inn i bios og satte performace på vifta og den speed'et opp. Men temp på CoreTemp64 falt ikke noe som jeg kunne se i forhold til at vifte nå støyer dobbelt så mye når jeg kjører idel 46/48 grader. Ved mix stress ved bruk av program super_pi_mod_1,5 så ble dette 54grader

4. Nå Kjørte jeg ACPI programmet og det gir feil melding: Does not support this operation system: WNT_6.1h_64_MCE Dette ble utført etter at jeg tok en restår tilbake til i går.

Så noen tips videre ?

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Du får prøve å kjøre ACPI installasjonsprogrammet med kompatibilitetsmodus på, for Vista eller XP. Denne filen står som kompatibel med XP/Vista 32 og 64 biters.

Fremgangsmåte:

1. Høyreklikke på installasjonsfilen -> Egenskaper

2. Velg fanen Kompabilitet

3. Huk av for Kjør dette program....:

4. Velg Windows Vista eller Windows XP

5. Trykk OK.

6. Start installasjonsprogrammet igjen.

Får du samme feil igjen så gi beskjed.:)

Lenke til kommentar

Får du samme feil igjen så gi beskjed.:)

Takk igjen for utfyllende svar..........ble litt heftet med overklokking i går manuelt i Bios. Men jeg skal prøve dette i kveld.

Etter at jeg fikk øket hastigheten på vifta som var utgangs punktet for 'headingen' via program cd for hovedkortet, så lurte jeg meg allikevel til å gå i Bios som nybegynner på overklokking.

Her fant jeg frem etter litt letting, til en meny som har begge innstillinger på samme side (vcore og FBS) for det var en annen plass deren kunne justere vcore.

Men nå satte jeg den forsiktig til 311x9=2,799MHZ og satte vcore til 1,3750v Dette kan jeg ikke så mye om enda men forstår jo at varme er en uting og volt'en bidrar med dette, så den må holdes så lav som mulig utfra den ytelsen som en prøver og få satt.

Jeg skulle nå kun ha muligheten til å kjøre BC2-spillet brukbart uten flimring, det greier jeg på full oppløsning og kan ha det detail på HIGH og de andre på medium hvis det skal flyte nesten 100% ellers blir det tedenser til etter slep hvis en går for HIGH på alle instillinger.

Viktig og få satt nye drivere til skjermkort selv med nytt win 7 installert.

Jeg var oppe i 62 grader ved 1 times spilling, videre må jeg kjøre en full test med occt

Griffin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...